Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا عظیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبار  از محل منابع ملی به‌منظور  اجرای طرح‌های آبخیزداری، کنترل فرسایش، رسوب و سیل در سطح ۳۶ هزار هکتار از حوزه آبخیز استان مرکزی پیش‌بینی شده‌است.

وی ادامه داد: عملیات گابیون‌بندی، اجرای بند خاکی، عملیات بیولوژیکی، مراقبت و نگهداری و مرمت سازه‌های بتنی امسال در استان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آخوان‌داری سالانه کنترل یک تن فرسایش خاک در هر هکتار از این اراضی را به همراه دارد.

عظیمی ،میانگین فرسایش سالانه خاک در هر هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی را ۱۲ و پنج دهم تن عنوان کرد و افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری سال گذشته در اراضی آبخیز این استان کاهش یک و نیم تنی در هر هکتار را به همراه داشته‌ است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در اراضی آبخیز استان مرکزی کاهش اثرات و تاب آوری در برابر خشکسالی می شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.   

برچسب‌ها استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری اعتبارات منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری اعتبارات استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری اعتبارات منابع طبیعی اجرای طرح های آبخیزداری استان مرکزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، گفت: با وضعیت امروزی و ادامه وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به اکوسیستم زاگرس در ۵۰ سال آینده زاگرس نابود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کلیپی در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده‌است که در آن سیدیوسف مرادی، مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع برخی از مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، می‌گوید: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری جرأت نمی‌کند به صورت علنی بگوید ولی من می‌گویم تا ۵۰ سال آینده اثری از زاگرس نخواهد بود، چون زادآوری ندارد و زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر زاگرس نابود شد گرد و غبار سوریه، عراق و عربستان از شیراز تا خراسان را می‌گیرد و هرچه ایرانی در این محدوده ما داریم باید مهاجرت کنند، گفت: ۴۲ درصد آب ایران متعلق به زاگرس که از این میزان ۱۲ درصد از کهگیلویه و بویراحمد است.

مرادی می‌گوید: هنوز نتوانسته‌ایم مردم را متوجه کنیم چرا با برداشت گیاهان کوهی مخالف هستیم، الان فصل بهار و زمان زادوولد حیات وحش است و این حیات وحش باید «کنگر»، «بیلهر» و «ریواس» را بخورد تا شیردهی بیشتری داشته باشد و بتواند با بیماری‌های گوارشی مقابله کند و اگر سنجاب نباشد چه کسی بلوط می‌کارد، اگر دارکوب نباشد چه کسی بلوط را حجامت می‌کند و اگر عقاب نباشد چه کسی اینها را پاک‌سازی می‌کند.

وی تاکید می‌کند بدون مشارکت مردم امکان حفاظت از منابع طبیعی وجود ندارد، زیرا منابع طبیعی نیروی انسانی کافی و اعتبار لازم را ندارد.

کد خبر 745167

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت