Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته ایم که به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد. پلمب تعویض روغنی متقلب

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اما کن عمومی پایتخت از پلمب یک باب تعویض روغنی در خیابان دماوند خبر داد که فیلتر روغن های تقلبی را به جای فیلتر روغن های برند به مشتریان خود می فروخت و گفت: در اوایل هفته جاری خبری در خصوص فروش فیلتر روغن های تقلبی در یک واحد صنفی تعویض روغنی در حوالی خیابان "دماوند" دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در تحقیقات پلیسی مشخص شد، این واحد صنفی با تهیه فیلتر روغن های تقلبی و قرار دادن آن در بسته بندی با مارک شرکت های معتبر، فیلترهای تقلبی را به جای فیلترهای شرکت های برند می فروشد با هماهنگی های قضائی بیست و ششم خرداد ماه تیمی از ماموران این معاونت به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند ۳۰۰ عدد فیلتر روغن تقلبی به همراه 2 هزار کارتن خالی شرکت های برند کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان بابیان اینکه متصدی واحد صنفی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد خاطر نشان کرد: با دستور قضائی واحد صنفی تا اطلاع ثانوی پلمب شد.

شیوه عجیب سارق برای سرقت خودرو

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اشاره دستگیری سارق خودرو و کشف ۶ فقره سرقت، گفت: متهم با مراجعه به رانندگان خودرو و اعلام غیر واقعی وقوع تصادف، خودرو ها را سرقت می کرد.

نهم خرداد سال جاری یکی از شهروندان ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام کرد، خودرو اش توسط یک نفر سارق به سرقت رفته است که پرونده اولیه در کلانتری تشکیل و طبق دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی برای تحقیقات تکمیلی در پلیس آگاهی حاضر و اظهار داشت: نهم خرداد ماه برای خريد به فروشگاهي واقع در تهرانپارس مراجعه و پس از انجام خريد در حالي که سوار خودرو بودم شخصي ناشناس سرآسيمه به بنده مراجعه و اعلام داشتند که فردي به خودروي شما بر خورد کرده، من هم از خودرو پياده شدم و خواستم موضوع را بررسي نمايم که مشاراليه سريعاً سوار خودروي من شده و آن را به سرقت برد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: در ابتدا کارآگاهان به محل سرقت مراجعه و پس از تحقیقات میدانی و اخذ فیلم دوربین‌های محل سرقت و بررسی‌های لازم، سر انجام چهره متهم متواری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و هویت واقعی متهم به اسم کریم بدست آمد.

دستگیری شیشه فروش جنوب تهران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر از دستگیری یکی از مواد فروشان سابقه دار جنوب پایتخت و کشف ۳ کیلو شیشه و هروئین خبر داد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: در پی انجام چندین مرحله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران پایگاه نهم این پلیس مشخص شد یکی از سوداگران مرگ سابقه دار مواد مخدر شهر تهران با تهیه مقادیری مواد مخدر از نوع شیشه اقدام به خرده فروشی مواد روانگردان در جنوب پایتخت می‌کند.

وی افزود: به دنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهم در نهایت مخفیگاه وی در یکی از محله‌های جنوب پایتخت شناسایی و به همین منظور مراتب بلافاصله به مقام قضائی منعکس و شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بیان داشت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با مرجع قضائی در بازدید از مخفیگاه متهم، ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم شیشه، ۹۰۰ گرم هروئین و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر کشف شد.

دستگیری ۳ نفر از شایعه پراکن‌های انتخابات ریاست جمهوری

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: عاملان انتشار تصاویر ادوار گذشته، تقطیع شده و اخبار کذب دستگیر شدند.

بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی و دریافت شکوائیه‌های قضائی از سوی چند نفر از کاندیدا‌های میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورا‌های شهر و روستا مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع، شایعه بر علیه آنان و خانواده هایشان و انتشار تصاویر شخصی و کاملا خصوصی و تقطیع تصاویر؛ موضوع جهت پی گیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به سر نخ‌های به دست آمده مبنی بر اقدام سازمان یافته و کاملا هماهنگ جهت تخریب چهره برخی از کاندیدا‌ها و همچنین ایجاد شک و شبهه در برگزاری صحت و سقم انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی چند استان و شهرستان بر اساس ادله‌های دیجیتال کشف شده، سه نفر که با اقدامات مجرمانه مترصد دستیابی به اهداف شوم خود بودند مورد شناسایی قرار گرفتند و طی یک عملیات پلیسی با اخذ حکم قضائی دستگیر شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اقرار متهمان به جرم خود در تحقیقات صورت گرفته مبنی بر تشویش اذهان عمومی و تخریب وجهه کاندیدا‌ها در استان‌های مربوطه و زیر سوال بردن صحت برگزاری رای گیری با استفاده از تصاویر تقطیع شده و قدیمی و انتشار شایعات و اخبار جعلی، از تحویل دستگیر شدگان به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده هایشان خبر داد.

سرهنگ پاشایی به هموطنان توصیه کرد: در راستای انتشار شایعات مختلف، اخبار جعلی و تصاویر ساختگی فراوان از سوی مغرضان و معاندان در جهت تشویش اذهان عمومی و فریب افکار کاربران، به هیچ عنوان به محتوای منتشر شده در فضای مجازی تا زمانی که منبع انتشار، صحت و سقم خبر و تصاویر برای آنان محرز نشده، توجه نکنند و اخبار مربوطه را صرفا از رسانه‌های ملی و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کنند.

صدور مدارک جعلی برای اخذ وام

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۴ نفره جاعلان مدارک اشتغال به کار و کشف خبر داد.

وی افزود: محتویات پرونده و اظهارات شاکی حاکی از آن بود، شاکی قصد اخذ وام ازدواج را داشته که به دلیل نداشتن ضامن با مراجعه به فضای مجازی با فردی به نام مرتضی آشنا و پس از توافق اولیه مقرر شد، متهم در قبال ضمانت وام شاکی مبلغ ۱۴ میلیون تومان از وی دریافت کند.

سرهنگ کنجوریان تصریح کرد: مدارک ضمانت شامل گواهی کسر از حقوق منتسب به شرکت تعاونی، حکم کارگزینی شرکت به نام خود را در اختیار شاکی قرار دهد، ولی شاکی با مراجعه به بانک متوجه جعلی بودن مدارک می‌شود و شکایتی را طرح می‌کند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی به شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه وی، اشاره و گفت: در دوم خرداد ماه جاری پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی به همکاری با ۳ همدستش در صدور مدارک جعلی برای ضمانت وام معترف شد.

وی افزود: سایر متهمان در عملیات‌های مستقل دیگری دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی مدارک جعلی و مهر‌های مربوط به نهاد‌ها دولتی و غیر دولتی کشف شد.

سرهنگ کنجوریان تصریح کرد: متهمان به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با همکاری یکدیگر معترف و اظهار داشتند به ازای ضمانت هر وام ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون ریال دریافت می‌کردیم.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه متهمان تحویل مراجعه قضائی شدند اعلام کرد: در این رابطه ۲۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند که کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

دستگیری شیشه فروشان غرب تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف محموله ۲۰۹ کیلوگرمی مواد مخدر در غرب تهران خبر داد.: در پی تشدید مبارزه با موادمخدر و سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و پالایش‌های اطلاعاتی، از توزیع مواد مخدر از نوع شیشه توسط ۲ سوداگر مرگ مطلع شدند.

وی افزود: متوجه شدیم که ۲ سوداگر مرگ با مراجعه به شهر‌های مرزی، مقدار فراوانی مواد مخدر تهیه و پس از انتقال به شهر تهران در حال توزیع گسترده هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان شناسایی مخفیگاه متهمان در غرب تهران اظهار کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۲ متهم در مخفیگاه شان دستگیر و در بررسی از آن مکان، ۲۰۹ کیلوگرم شیشه کشف شد.

کشتن عمه با ماهیتابه به خاطر سرقت طلا و جواهراتش

پسر کوکب به مأموران گفت: مادرم به تنهایی زندگی می‌کرد و چون بیماری قلبی داشت من در خانه‌اش دوربین مداربسته گذاشته بودم تا همیشه او را تحت نظر داشته باشم. آخرین بار مادرم را زمانی دیدم که وضو گرفته بود و قصد داشت نماز بخواند اما چند دقیقه بعد متوجه شدم دوربین مداربسته خاموش شده است.

من که نگران شده بودم با مادرم تماس گرفتم اما پاسخی نداد. به همین خاطر بلافاصله به خانه مادرم رفتم اما با جسد او روبه‌رو شدم. طلاهایش نیز سرقت شده بود و گمان می‌کنم یک آشنا او را به قتل رسانده چون می‌دانست در خانه دوربین وجود دارد.

مأموران پس از تحقیقات اولیه دریافتند که پسر برادرزاده مقتول به‌نام حسن ۲۳ ساله به خانه کوکب رفت و آمد داشته است.

چند ساعت بعد دوستان حسن با مراجعه به پلیس آگاهی پرده از راز این قتل برداشتند و گفتند: شب گذشته برای تفریح با حسن بیرون رفته بودیم وقتی قصد داشت کارت عابر بانکش را از جیب درآورد یک انگشتر و النگوی زنانه از جیبش بیرون افتاد و ما هم تصمیم گرفتیم موضوع را با پلیس در میان بگذاریم.این سرنخ باعث شد تا مأموران او را بازداشت کنند.

وی پس از دستگیری بلافاصله به قتل عمه پدرش اعتراف و انگیزه‌اش را سرقت طلاهای مقتول عنوان کرد و مدتی بعد در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

در ابتدای جلسه فرزندان مقتول درخواست قصاص کردند، سپس متهم به جایگاه رفت و با پذیرش اتهامش گفت: من در یک کارگاه تولیدی کمد دیواری کار می‌کردم اما به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا کارگاه تعطیل شد و بیکار شدم. ۱۰ میلیون تومان از صاحبکارم قرض گرفته بودم و نمی‌توانستم بدهی‌ام را پس بدهم. در مدت بیکاری در توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند همکاری می‌کردم. به همین خاطر چند بار به خانه عمه پدرم رفتم و به او بسته معیشتی دادم اما پسران او به من گفته بودند به خانه مادرشان نروم.

آخرین بار به خانه او رفتم اما او گفت بهتر است با پسرش هماهنگ کنم. من هم گفتم خودش با پسرش تماس بگیرد. او به آشپزخانه رفته بود تا برایم چای بیاورد که با ماهیتابه به سرش زدم و طلاهایش را سرقت کردم. من قصد نداشتم او را بکشم و فقط به خاطر نیاز شدید مالی وسوسه شدم و دست به این کار زدم و حالا هم بشدت پشیمانم و از اولیای دم می‌خواهم تا من را ببخشند.

این متهم اضافه کرد: بعد از قتل حالم بد بود. به همین خاطر همراه دوستانم بیرون رفتم و برای اینکه آرام شوم ماجرای قتل را توضیح دادم و به دروغ گفتم شنیده‌ام افرادی به بهانه توزیع بسته‌های معیشتی زن‌های تنها را می‌کشند و از آنها سرقت می‌کنند. پس از اظهارات متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

تیغ زدن پسرک موطلایی از دختران جوان

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای دراین باره گفت: از مدتی قبل تعدادی پرونده با موضوع مشابه در کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب تشکیل شد که در جربان آن شاکیان گفته بودند که از سوی مرد جوانی که خود را تبعه یکی از کشورهای اروپایی معرفی کرده بود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی درباره شیوه و شگرد اتخاذ شده در این پرونده نیز گفت: بنا به گفته شکات متهم به دلیل رنگ روشن و طلایی موهایش و نیز آشنایی به زبان انگلیسی، خودش را تبعه خارجی شاکن آمریکا یا دیگر کشورهای اروپایی و از نزدیکان افراد پرنفوذ سفارت‌خانه‌ها معرفی کرده و با حضور در سمینارها و همایش‌ها با زنان طرح دوستی ریخته بود. در ادامه با دادن وعده ازدواج و اقامت در خارج از کشور اعتماد آنان را جلب کرده و به خانه این زنان رفت و آمد کرده است. اما پس از گذشت مدتی و اطلاع از محل قرار گرفتن اموال با ارزش، در فرصت مناسبی طلا، تلفن همراه و اقلام با ارزش مالباختگان را سرقت و متواری شده است.

موقوفه‌ای با بیان اینکه این فرد در جریان آخرین اقدام مجرمانه خود و در حالی که اقدام به سرقت از داخل خودروی زنی جوان در شهرک غرب تهران کرده بود، دستگیر شد، گفت: ماموران با گشت زنی هدفمند و دقایقی پس از سرقت این فرد را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این فرد پیشتر از سوی پلیس دستگیر شده بود، گفت: اما متاسفانه به دلیل نبود ادله کافی آزاد شده بود، اما این بار برای او پرونده ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

سرقت پرستار قلابی از پیرزن با ترفند بی هوش کردن

۱۸ فروردین امسال مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت طلاهای مادرش خبر داد. او گفت: مادرم به تنهایی زندگی می‌کند به همین دلیل تصمیم گرفتیم که برای او پرستار بگیریم.

در فضای مجازی تبلیغ نگهداری از سالمند دادیم و خانمی به نام فتانه با ما تماس گرفت وقتی شرایط همدیگر را پذیرفتیم یک روز بعد به خانه مادرم آمد. عصر همان روز که برای سر زدن به خانه مادرم رفتم در کمال ناباوری او را بی‌هوش پیدا کردم. خانه به هم ریخته بود و پول و طلاهای مادرم هم سرقت شده بود.

با شکایت مرد جوان تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد فتانه با خوراندن قرص خواب آور پیرزن را بی‌هوش و طلاهایش را سرقت کرده است. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با پرونده دیگری نیز رو به رو شدند که پرستار قلابی با شیوه‌ای مشابه پول و طلای زنی سالخورده را سرقت کرده بود.

دستگیری متهم

با شکایت دو شاکی تحقیقات ادامه یافت و در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت مشخص شد پرستار قلابی مدتی قبل به‌خاطر سرقت به همین شیوه بازداشت و با وثیقه آزاد شده است. با شناسایی هویت متهم و به دستور بازپرس شعبه ۸ بازپرسی دادسرای امور جنایی پایتخت زن جوان بازداشت شد و به دو سرقت به شیوه بی‌هوشی اعتراف کرد.

گفت‌و‌گو با پرستار قلابی

چه شد که تصمیم به سرقت گرفتی؟

۳۰۰ میلیون تومان بدهی داشتم و برای پرداخت بدهی مجبور شدم دست به این کار بزنم. من دو سالی پرستاری و کارهای خانه یک سالمند را انجام می‌دادم. صاحبکارم که متوجه شد به‌خاطر جهیزیه دخترم نیاز مالی دارم به من پول قرض داد. البته این پول را کم‌کم از او گرفتم و به من گفت که به بچه‌هایش نگویم. اما بعد از مدتی بچه‌هایش متوجه شدند و به تصور اینکه از مادرشان کلاهبرداری کرده‌ام از من شکایت کردند. برای پرداخت بدهی شاکی اولم مجبور به سرقت شدم.

شگرد سرقت‌هایت چه بود؟

در فضای مجازی آگهی‌های درخواست پرستاری از سالمند را می‌دیدم و با آنها تماس می‌گرفتم. آنها هم بدون هیچ مدرکی قبول می‌کردند که من پرستار مادرشان شوم. همان روز که برای پرستاری رفته بودم شروع به تمیز کردن خانه می‌کردم و از جای وسایل باخبر می‌شدم و ظهر که باید داروهایشان را می‌دادم به همراه دارو، قرص خواب آورم داده و سرقتم را اجرا می‌کردم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اماکن سرقت خودرو صدور مدارک جعلی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران رئیس پلیس مبارزه با مواد فیلتر روغن فضای مجازی پرستار قلابی رئیس پایگاه پلیس آگاهی غرب تهران دستگیر شد واحد صنفی متوجه شد کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید عسکری‌نیا صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان خبر داد.

عسکری نیا در تشریح این دستگیری گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل در محله «سبزدشت» بهارستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد یک نفر مامورنما با معرفی کردن خود به عنوان مأمور ادارات دولتی وارد منازل شده و با تهدید و ارعاب به وسیله سلاح سرد اقدام به سرقت لوازم منزل می‌کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی بهارستان عنوان کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان بهارستان با اقدامات فنی پلیسی موفق به شناسایی هویت سارق شده و با استفاده از منابع موثق توانستند محل اختفای سارق در بهارستان را شناسایی کنند.

عسکری نیا با اشاره به اینکه در عملیاتی از سوی پلیس، سارق مامورنما در بهارستان دستگیر شد، بیان کرد: سارق در بازجویی‌های پلیس به ١۴ فقره سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6088377

دیگر خبرها

  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران