Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@10:10:45 GMT

دیدار جوزپ بورل با مقام‌های ارشد لبنان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۱۴۲۸

دیدار جوزپ بورل با مقام‌های ارشد لبنان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده، با نخست‌وزیر پیشبرد امور، مأمور تشکیل کابینه، رئیس پارلمان و فرمانده ارتش این کشور دیدار و درباره مسائل مختلف گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به بیروت سفر کرده، با مقام‌های ارشد لبنان دیدار و رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بورل روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «با حسان دیاب نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و درباره وضعیت اقتصادی این کشور، که همچنان در مسیر سراشیبی قرار دارد، صحبت کردم».

وی با ادعای اینکه اتحادیه اروپا آماده کمک به دولت لبنان برای برون‌رفت از بحران اقتصادی است، اما گفت که این کمک مشروط به اجرای برنامه‌های صندوق بین‌المللی پول در این کشور است و بروکسل نیز از سران لبنان این انتظار را دارد.

این مقام اروپایی سپس به دیدار خود با «سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه لبنان اشاره کرده و درباره گفت‌وگوهایشان توضیح داد: «صحبت‌های مهمی درباره ابعاد تشکیل دولت در لبنان انجام دادیم. بن‌بست سیاسی را باید به‌خاطر مردم لبنان حل کرد».

بورل درباره دیداری که با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز داشت، نوشت: «بحران در این کشور، بحران داخلی است که نیاز به راهکار‌های لبنانی دارد. همکاری بین پارلمان، دولت مکلف و رئیس‌جمهور برای پیشبرد اصلاحات ضروری است».

وی سپس با «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان نیز دیدار کرده و گفت: «تبادل نظر خوبی درباره وضعیت لبنان و منطقه (غرب آسیا) داشتیم. ارتش لبنان به ثبات در این کشور و منطقه کمک می‌کند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این در دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، با تأکید بر اینکه این کشور در لبه پرتگاه بحران مالی است، تهدید کرد که اتحادیه اروپا ممکن است تحریم‌هایی علیه بیروت اعمال کند.

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

همزمان با بحران سیاسی در لبنان و در سایه عدم توافق احزاب برای تشکیل دولت، بحران اقتصادی این کشور نیز به اوج خود رسیده تا جایی که مردم در تهیه بسیاری از اقلام مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جوزپ بورل مقام های ارشد لبنان حسان دیاب اتحادیه اروپا تشکیل کابینه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه با «تساحی هنگبی» رئیس شورای موسوم به «امنیت ملی اسرائیل» گفت‌وگوی تلفنی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پاتروشف و هنگبی بر نیاز به خویشتن‌داری برای جلوگیری از تشدید درگیری در خاورمیانه تأکید کردند.

پاتروشف به رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی اطلاع داد که روسیه از حل و فصل مناقشات فقط از راه‌های دیپلماتیک حمایت می‌کند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرده بود و هدف قرار دادن نمایندگی های دیپلماتیک را غیر قابل قبول دانست

سرگئی لاوروف افزود: همه کشورها باید این گونه اقدامات را محکوم کنند. همچنین حملات اسرائیل علیه غیر نظامیان نیز باید از سوی کشورها محکوم شود.

کد خبر 844729 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه روسیه

دیگر خبرها

  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گغت و گو کردند
  • آمریکا در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کند
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ترس آمریکا از همکاری با اسرائیل در واکنش به ایران
  • آمریکا : در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم
  • وزیر دفاع آمریکا به وزیر جنگ اسرائیل: قبل از حمله به ایران به ما اطلاع دهید
  • ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط
  • جدال ایران و اسرائیل به کجا کشیده خواهد شد؟