Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران تن از مردم در نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا روز شنبه ۱۹ ژوئن به خیابان‌ها آمدند تا سالروز "جونتینت"، تعطیلی ملی به مناسبت لغو برده داری در آمریکا را جشن بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در اکثر این راهپیمایی‌ها پلاکاردها و شعارهایی به چشم می‌خورد که یادآور جنبش "جان سیاه پوستان مهم است" بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های کوچک ۲۰ تا ۳۰ نفره در منهتن گرد هم آمدند تا این رویداد را جشن بگیرند. این راهپیمایی‌ها در آرامش برگزار شدند چرا که شرکت‌کنندگان تلاش کردند در سایه ساختمان‌ها بمانند و خودشان را در برابر گرمای تابستان حفظ کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه قانونی را امضا کرد که ۱۹ ژوئن را رسما به عنوان "روز استقلال ملی" یا "جونتینت" تعیین کرد.

جونتینت یک واژه مرکب از "جون" (ژوئن) و ناینتینت (نوزدهم به انگلیسی) است که به عنوان روز آزادی نیز شناخته شده و از تعطیلات ملی آمریکا محسوب می‌شود که برابر با جشن ۱۹ ژوئن است. در ۱۹ ژوئن سال ۱۸۶۵، اعلامیه آزادی بردگان (لغو برده‌داری) که در تاریخ ۱ ژانویه ۱۸۶۳ در آمریکا صادر شده بود، توسط ژنرال گوردون گرنجر برای لغو بردگی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در تگزاس خوانده شد.

در نیویورک، برخی‌ها از اینکه "بیل د بلاسیو"، شهردار این شهر به وعده خود برای تعیین جونتینت به عنوان یک تعطیلی رسمی عمل نکرده است، ناراحت بودند. تعدادی از کمپانی‌های سرشناس همچون توییتر و نایک به کارمندان خود یک روز تعطیلی دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جونتینت ۱۹ ژوئن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سناتور تام کاتن به همراه 26 نفر از همکاران جمهوری‌خواه خود با ارسال نامه‌ای به مریک گارلند، دادستان کل و میگل کاردونا، وزیر آموزش و پرورش، خواستار ایجاد نظم در دانشگاه‌ها شدند که در آنها اعتراضات حامی فلسطین برگزار می‌شود.
 
این نامه در حالی منتشر شد که مقامات در تلاش برای خنثی کردن تظاهرات‌هایی هستند که در اعتراض به جنگ مداوم اسرائیل در غزه در تعدادی از دانشگاه‌های ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دانشگاه ییل برگزار شد.
 
در این نامه آمده است: «شما باید برای بازگرداندن نظم و محافظت از دانشجویان یهودی در محوطه دانشگاه ما اقدام کنید.»
 
سناتورها از گارلند و کاردونا خواستند تا روز چهارشنبه (امروز) در مورد تلاش‌ها برای محافظت از دانشجویان یهودی اطلاعاتی را ارائه کنند.
 
بیش از 130 نفر در طول شبانه روز در دانشگاه نیویورک در منهتن در جریان اعتراضات حامی فلسطین دستگیر شدند. همچنین 45 نفر دیگر در دانشگاه ییل در نیوهیون، کنکتیکت دستگیر شدند.
 
تظاهرکنندگان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها از حمایت از اسرائیل صرف نظر و حمله این رژیم به غزه را محکوم کنند.
 

دیگر خبرها

  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد