Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@04:48:33 GMT

سرگردانی ۳۰ ساعته مسافران ایرانی در فرودگاه روسیه

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۲۱۳۶

سرگردانی ۳۰ ساعته مسافران ایرانی در فرودگاه روسیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روز پنجشنبه هفته گذشته حدود ٣٧ مسافر ایرانی در فرودگاه شرمیتووا در روسیه و پس از پرواز از تهران به این کشور ۳۰ ساعت سرگردان شده بودند و رحمت‌الله رفیعی - رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران- در این باره به ایسنا گفته بود که صبح روز گذشته دو پرواز از تهران به مقصد روسیه انجام شد، یکی از این پروازها به شرکت روسی ایرفلوت تعلق داشت که ٣٧ مسافر آن ایرانی بودند و حوالی ساعت ۴:۵٠ صبح روز پنجشنبه ٢٧ مردادماه تهران را به مقصد فرودگاه شرمیتووا روسیه ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های هواپیمایی خارجی اگر از ویزای مسافر مطمئن نباشند هرگز اجازه سوار شدن نمی‌دهند.

وی افزود: حوالی ساعت ٧:٣٠ صبح همان روز یک پرواز ایرانی با بیش از ١٧٠ مسافر به همین مقصد انجام شد. مسافران هر دو پرواز هنگام خروج از فرودگاه دچار مشکل شدند. اما با پیگیری سفارت ایران تمام مسافران پرواز ایرانی پس از چند ساعت معطلی، اجازه خروج از فرودگاه را گرفتند، اما ٣٧ مسافر ایرانی پرواز روس بیش از ٣٠ ساعت است که در فرودگاه سرگردان و معطل هستند و به بخشی انتقال داده شده‌اند که به هیچ امکاناتی دسترسی ندارند، درحالیکه در بین‌شان دو کودک شیرخوار و افرادکهنسال حضور دارند.

رفیعی درباره علت نگهداری این مسافران ایرانی، ادامه داد: همه این مسافران با Fan ID و بلیت بازی‌های جام ملت‌های اروپا به روسیه سفر کرده‌اند و هیچ کار غیرقانونی هم نه انجام شده و نه گزارش شده است. اگر روسیه برخورد سختگیرانه‌ای با مسافران دارد و حتی اگر ادعاهایی مطرح شده، سفارت ایران در روسیه باید پیگیر وضعیت شهروندان ایرانی باشد، درحالیکه در پاسخ به پیگیری‌های آژانسی که این مسافران از طریق آن اقدام کرده‌اند گفته درگیر انتخابات است و در نهایت هم پس از اعزام یکی از کارمندان خود به فرودگاه، گفت که این مسافران با مجوز جعلی آمده‌اند و آژانس‌ها را مقصر دانست که چرا تور و بلیت فروخته‌اند و مسافر می‌فرستند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران درباره ادعاهایی که در ارتباط با جعلی بودن مجوز ورود این مسافران مطرح شده است، اظهار کرد: مرز روسیه به خاطر کرونا مدتهاست به روی پاکستان، افغانستان، هند و ایران بسته است. تمام مسافران با Fan ID روسیه می‌روند که قابل استعلام است و اقدام غیرقانونی نیست. اگر شائبه مهاجرت غیرقانونی این افراد از روسیه با Fan ID وجود دارد، این سوال مطرح است که آیا این شائبه درباره ترکیه و یا هر کشور دیگری وجود ندارد؟ روسیه خود این Fan Id و بلیت بازی‌های جام اروپا را در دسترس قرار داده و هر مسافری می‌تواند آن را تهیه کند، چرا با شهروند ایرانی این برخورد شده است.

گرچه مسئولان حوزه هوانوردی پاسخی به این ماجرا نداده‌اند و معتقدند به آن‌ها از منظر وظیفه قانونی ارتباطی ندارد اما پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد تعدادی از مسافران این پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که از اتباع افغانستان بوده‌اند و مجوزهای لازم را برای ورود به روسیه را نداشتند و متولیان فرودگاه شرمیتووا روسیه به تصور و گمان اینکه این مسافران قصد مهاجرت غیرقانونی به اروپا از طریق این کشور را داشته‌اند اجازه خارج شدن از فرودگاه روسیه را به دیگر مسافران را هم نداده‌اند و همین مساله سبب اعتراض ایرانی‌ها در این کشور شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی روسیه مسافران ایرانی سرگردانی فرودگاه انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ۲۴ ساعته آزادکاران در دبی در پی لغو پروازها

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان درحالی ساعاتی پیش به تهران بازگشت که به دلیل لغو پروازها و تعطیلی فرودگاه امام خمینی (ره)، این تیم توقف ۲۴ ساعته‌ای در فرودگاه دبی داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا طی روزهای 23 و 24 فروردین ماه در بیشکک به انجام رسید که تیم کشورمان با پنج مدال طلای رحمان عموزاد در وزن 65 کیلو، امیرمحمد یزدانی در 70 کیلو، محمد نخودی در 79 کیلو، امیرحسین فیروزپور در 92 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلو و سه مدال برنز حسین ابوذری در 74 کیلو، هادی وفایی‌پور در 86 کیلو و محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم عنوان قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

این تیم دو روز قبل ساعت 2 بامداد راهی فرودگاه بیشکک شد تا 5 صبح به سوی دبی پرواز کند. بعد از رسیدن به دبی، به دلیل لغو پروازها و ایجاد وضعیت فوق‌العاده در تهران و تعطیلی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)؛ آزادکاران مجبور شدند توقفی 24 ساعته در دبی داشته باشند و بعد از آن صبح امروز (دوشنبه - 27 فروردین) با بازگشت پروازها به روال عادی، آنها به تهران بازگشتند.

محسن کاوه سرمربی تیم ملی آزاد کشورمان همراه با مهدی تقوی عضو کادر فنی و علی روحی سرپرست تیم با آزادکاران به تهران برنگشتند تا هدایت سه نفری را که روز 31 اردیبهشت برای کسب سهمیه در بیشکک روی تشک خواهند رفت، برعهده داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • توقف ۲۴ ساعته آزادکاران در دبی در پی لغو پروازها
  • موافقت با صدور مجوز پروازهای فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی
  • بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه
  • عودت مبلغ بلیت مسافران باطلی، بدون کسری وجه
  • پول بلیط مسافران پروازهای باطل شده استرداد می‌شود
  • ◄ برای اطلاع از وضعیت پروازها با چه شماره هایی تماس بگیریم؟