Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@11:21:09 GMT

پیش‌بینی فلاحت‌پیشه از وضعیت FATF در دولت رئیسی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۲۲۲۸

پیش‌بینی فلاحت‌پیشه از وضعیت FATF در دولت رئیسی

ایلنا: حشمت الله فلاحت پیشه درباره این که باتوجه به وعده‌های انتخاباتی رئیسی در مناظرات انتخاباتی چقدر ضروت دارد تا دولت وی احیای برجام و از همه مهم‌تر تعامل با دنیا را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: به نظرم مسیر برجام ادامه پیدا می کند به هر حال برجام سیاست کلان کشور است و معتقدم به طور طبیعی با یک مدیریت تازه نفس و از موضع قدرت ایران می‌تواند برجام را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت آن بخش از دیپلمات‌های غربی که نسبت به آینده تحولات سیاسی در ایران تردید داشتند از این پس می‌توانند با تردید کمتری مذاکرات را شکل  دهند.

وی با اشاره به طولانی شدن روند مذاکرات برجامی اظهار داشت: با طولانی‌تر شدن مذاکرات به اعتقاد من حتی دسترسی به چیزی که کشورهای غربی تحت عنوان پذیرش بازگشت به تعهدات ایران توقع دارند، حتما دشوارتر خواهد شد.

این کارشناس امور سیاست خارجی بیان کرد: این انتظار وجود دارد در فاصله‌ای که دوران انتقال است یعنی انتقال قدرت از سوی دولت روحانی به دولت رئیسی اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اگر واقعا طرف‌های برجام  بخصوص آمریکایی‌ها به برجام بازگردند، شاید دولت جدید بتواند در دوران انتقال با همکاری دولت روحانی بخشی از مشکلات کشور را به صورت اضطراری حل کند که این امر چراغ سبز خوبی برای دولت جدید ایران در خصوص همکاری‌های آینده است، در غیر اینصورت در همین فاصله اگر کارشکنی توسط آمریکایی‌ها و طرف‌های برجام دیده شود به نظر من شاید در آینده مسیر دیپلماسی را با مشکلات بیشتری مواجه کند.

فلاحت پیشه گفت: امیدوارم به زودی شاهد گشایش‌هایی باشیم و این گشایش‌ها در دولت جدید ایران باشد.

وی درباره موضع دولت سید ابراهیم رئیسی در خصوص مسئله FATF گفت: در نوع سیاست آقای رئیسی در قبال مسئله FATF به اعتقاد من با رفتار کشورهای غربی در خصوص برجام ارتباط مستقیم وجود دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  در دولت آقای روحانی سعی شد ارتباطی بین تصمیم‌گیری در خصوص FATF و برجام وجود نداشته و تصمیم‌گیری‌های مستقل در این خصوص صورت گیرد اما در دولت آقای رئیسی برجام و FATF  را مرتبط باهم بررسی می‌کنند لذا اگر در موضوع برجام اقدام اساسی صورت گیرد و تحریمها به صورت بنیادی از میان برداشته شود، آن موقع دولت آقای رئیسی به سمت پذیرش همکاری‌های بیشتر با FATF حرکت خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام دولت رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، محمد دهقان در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم، گفت: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران، افزود: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. بستر برخی از اقدامات ما رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بوده و مسیر خود را طی می‌کند.

وی گفت: در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

دیگر خبرها

  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم
  • یک پیش‌بینی ترسناک از وضعیت ایران در سال ۱۴۲۰
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیل توسط ایران از زبان معاون رئیسی
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!