Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از پردیس‌‍‌های سینمایی در تهران، شیراز، گرگان، اصفهان، زاهدان و ... لااقل به مدت یک ماه در تعطیلی کامل به سر می‌برند. برخی سینمادارن با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور باز بودن سینماها؛ بسته بودن سینما‌ها را به صرفه‌تر عنوان کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - در شرایطی که پر فروش‌ترین فیلم اکران شده در سینما یعنی «هفته‌ای یکبار آدم باش» پس از ۱۲ هفته تازه به مرز یک میلیارد تومان رسیده و در ماه‌های اخیر خیلی از سینماداران تهدید به تعطیلی و تغییر کاربری سینما‌ها کرده‌اند هنوز خبری از اکران فیلمهای جدید نیست و گویی این آشفته‌گی در سینما‌ همچنان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولین فرهنگی، سازمان سینمایی و نهاد‌های ذی‌ربط هیچگونه کمکی در این زمینه نداشته‌اند و گویی سینما به حال خود رها شده و در اولویت هیچ نهاد و سازمانی نیست.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

هفته گذشته شورای صنفی نمایش خبر از اکران دو فیلم کمدی جدید داد، اما تا کنون خبری نشده است. این در حالی است که خود تهیه‌کنندگان سینما نیز حاضر به ریسک کردن برای ورود خون تازه به رگ‌های سینما‌ها نیستند با این استدلال که نمی‌خواهیم فیلم‌های ما سوخت شوند.

از زمان شیوع کووید-۱۹ عوامل پروژه‌های سینمایی معتقد بودند که سینما‌ها حتی در شرایط اوج‌گیری کرونا نیز مکان امنی برای مخاطبان است و به قرار گرفتن سینما در گروه مشاغل ۳ اعتراض داشتند اما پس از ماه‌ها و با تغییر گروه شغلی سینما به گروه مشاغل ۲ و باز شدن دائمی سینما‌ها عملا فیلمی برای نمایش بر پرده وجود ندارد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که با این شرایط بغرنج و نامعلوم سینما چطور بسیاری از پروژ‎ه‌های سینمایی پروانه ساخت می‌گیرند و تهیه‌کنندگان میلیارد‌ها تومان (با توجه به افزایش نا متعارف هزینه تولید در سینما) خرج فیلم‌هایی با سرنوشت نامعلوم می‌کنند.

در پی پیگیری‌های انجام شده از سینماداران متوجه شدیم بسیاری از پردیس‌‍‌های سینمایی در تهران، شیراز، گرگان، اصفهان، زاهدان و ... لااقل به مدت یک ماه در تعطیلی کامل به سر می‌برند. برخی سینمادارن با اشاره به هزینه‌های سرسام‌آور باز بودن سینماها؛ بسته بودن سینما‌ها را به صرفه‌تر عنوان کرده و تا مهیا شدن شرایط اکران در وضعیت مناسب حاضر به باز کردن سینما‌های خود نیستند.

به نظر می‌رسد با وضعیت کرونایی بیشتر از هر هنری؛ هنر سینما آسیب دیده و میدان رقابت از پرده به شبکه نمایش خانگی کشیده شده است و سینماگران هم تنها نظاره‌گر این شرایط هستند. در این شرایط سازمان سینمایی می‌تواند با دادن ضمانت به صاحبان سرمایه و حمایت از اکران فیلم‌های جدید قدری این شرایط را تلطیف کند تا صاحبان فیلم‌ها راضی به نمایش فیلم‌های خود شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران بودن سینما سینما ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد

اصغر یوسفی‌نژاد را می‌توان یکی از نام‌های کشف شده در جشنواره فیلم فجر دانست که با اولین فیلمش «اِو» (خانه) در بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فجر توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ به همین دلیل وقتی پنج سال بعد در چهلمین دوره این جشنواره با فیلم «عروسک» متقاضی حضور در جشنواره شد، فیلمش به عنوان یکی از آثار کنجکاوی‌برانگیز این رویداد محسوب می‌شد اما با رد شدن فیلم توسط هیأت انتخاب سرنوشت فیلم و شاید فیلمسازش هم تغییر کرد.

پس از جشنواره فیلم فجر اصغر یوسفی نژاد کارگردان مطرح سینمای کشورمان برای دریافت پروانه نمایش فیلم عروسک تلاش بسیاری کرد که تا قبل از فوتش بی‌نتیجه ماند و سرانجام  فیلم سینمایی عروسک چند روز پیش با حضور جمعی از اهالی سینما و منتقدین در سینماهای هنر و تجربه به نمایش در آمد.

فیلم «عروسک» (قولچاق) داستانی درام و اجتماعی دارد و ماجرای این فیلم در تبریز اتفاق می‌افتد. تهیه‌کننده فیلم جلیل صحت از اعضای انجمن منتقدان سینمای ایران است.

️مهسان فراست منتقد سینما تلویزیون درباره این فیلم گفت‌: اکبر خواجوی با پدرسالار ابدی شد و اصغر یوسفی نژاد با عروسک. معتقدم همان طور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد کارگردان پر آوازه ترک زبان اثری از خود به جا گذاشت که تاریخ سینمای ایران این شاهکار ترک زبان را هرگز فراموش نخواهد کرد و در عجبم که مسؤلین جشنواره فجر چطور این فیلم را رد کرده‌اند.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی عروسک حداقل در سه رشته می‌توانست نامزد بهترین فیلمنامه، بهترین تصویر برداری و بهترین بازیگر نقش اول مرد قرار بگیرد اما نامهربانی داوران از ارزش‌های این فیلم کم نکرد و نخواهد کرد.

این منتقد سینما افزود: همچنین قطب اصلی داستان زبان مادری بازیگران است که شیرینی این فیلم را دو چندان کرده است. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد با تمام وجود، درد جامعه افسار گسیخته امروز را درک کرده، از سینمای لمپنیسم امروز فاصله گرفته و یک اثر کلاسیک ایرانی به جا گذاشته است.

 فراست بیان کرد: فیروز عاقلی بازیگر نقش ایوب، مردی برای تمام ثانیه‌های فیلم عروسک است که تماشگر را با فیلم همراه و میخکوب می‌کند. همچنین این کاراکتر با دیالوگ های خیره کننده تماشگر را شیفته نقش منفی خود می‌کند.

وی مطرح کرد: فیلم عروسک با بهترین تصویر برداری و فیلم نامه ادای دینی برای بیدار شدن انسانیت و زنان بی سرپرست است. عروسک فیلمی است که بیننده آن را لمس می‌کند، ودرپایان داستان ببینده را به فکر فرو می‌برد. 

شایان ذکر است اصغر یوسفی نژاد در ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ بر اثر خونریزی و سکته مغزی در گذشت. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • کیومرث پوراحمد پرچمدار سینمای کودک بود
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟