Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله جاودان گفت: مداومت بر عمل نیک و صالح به مرور تبدیل به اخلاق می شود. برای اینکه عمل صالح شما از بین نرود و تبدیل به اخلاق شود باید از گناه پرهیز کنید چرا که گناه عمل نیک و صالح را نابود می کند.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق خود که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد گفت: طبق آیات قرآن انسان باید از زمان و عمری که به او داده شده‌است چیزی به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عمر سرمایه بزرگی است که انسان از آن برای خود سرمایه آخرتی به دست می‌آورد به‌عنوان مثال انسان با وجود سلامتی کار کرده و چیزهایی برای امورات زندگی  خود به دست می‌آورد. استاد حوزه علمیه اظهار کرد: امیرالمؤمنین امام علی(ع) انسان بسیار قوی بودند که از سرمایه سلامتی بدن خود و قدرت آن در جنگ با دشمنان اسلام استفاده کرده و بسیاری از آنها را از پای درآورد.

آیت الله جاودان ابراز کرد: زندگی دنیا محل تجارت با خداوند است که سرمایه آن عمر چند روزه دنیا است، کسانی که از این عمر خود برای معامله با خدا استفاده کرده و اعمال صالح انجام می‌دهند از آتش جهنم نجات یافته و وارد بهشت می شوند.

وی ادامه داد: کسانی که درجات اخلاقی و اعتقادی خود را به هر میزان شبیه اهل بیت(ع) قرار دهند به همان  قدر نجات پیدا می کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مداومت بر عمل نیک و صالح به مرور تبدیل به اخلاق می شود، گفت: برای اینکه عمل صالح شما از بین نرود و تبدیل به اخلاق شود باید از گناه پرهیز کنید چرا که گناه عمل نیک و صالح را نابود می کند.

آیت الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: کسی که دل پدر و‌ مادر خود را می سوزاند همه سرمایه، عمل و‌ اخلاق خود را می سوزاند و دوباره باید از اول شروع کند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: عمر دنیا وآخرت سرمایه تبدیل به اخلاق آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در روستای صالح‌آباد نطنز

دریافت 10 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بارش باران در شمال اصفهان منجر به وقوع سیلاب در روستای صالح آباد نطنز شد.

کد خبر 6086600

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • مرور مهم‌ترین اخبار سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ قم
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • جاری شدن سیل در روستای صالح‌آباد نطنز
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند