Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهره‌های سیاسی افغانستان ضمن تبریک به مردم ایران به دلیل برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری، از رئیس جمهور منتخب خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چهره‌های مختلف سیاسی افغانستان و رهبران احزاب برجسته این کشور در بیانیه‌هایی جداگانه پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز تبریک نوشت: افغانستان و ایران دو کشور همسایه، برادر، هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان هستند که دارای روابط حسنه و نیک تاریخی می‌باشند. انتظار داریم با پیروزی جناب ابراهیم رئیسی، روابط میان دو دولت و دو ملت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم بیش از پیش گسترش یابد و تقویت گردد.

وی افزود: برای رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال کامیابی و موفقیت و برای مردم برادر و دوست جمهوری اسلامی ایران، سعادت و بهروزی آرزو داریم.

«محمد محقق» رهبر حزب وحدت مردم افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن تبریک برای برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری ایران آن هم در شرایط همه‌گیری کرونا آن را «یک گام دیگر در جهت ثبات و استحکام نظام جمهورى اسلامی» دانست.

وی افزود: باور داریم که جمهورى اسلامى تحت ریاست جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بسوی شکوفایی و پیشرفت سیر نموده و دشواری‌های موجود را موفقانه پشت سر خواهد گذاشت.

محقق ادامه داد: اینجانب این موفقیت را به ملت برادر ودولت خدمتگذار ایران مبارک باد گفته و براى جناب آقای رئیسی آرزوى توفیق و براى کشور دوست و برادر ایران ثبات، استحکام و رفاه و بهروزی آرزو می‌نمایم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دو کشور از این فرصت بر تعمیق و گسترش روابط دوستی میان دو کشور استفاده کرده و همکارى‌های میان دو کشور در عرصه‌های مختلف افزایش یابد.

«صلاح‌الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز با تبریک به مردن و دولت ایران برای انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور، گفت که برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری ایران بستر و شرایط تازه‌ای را جهت برداشتن گام‌های بلندتری در جهت رشد و توسعه سیاسی و اقتصادی این کشور ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: افغانستان و ایران، افزون بر پیوند مشترک دینی، یگانگی‌های زیاد تاریخی، فرهنگی و مردمی دارند و در حقیقت یک پیکر و یک ملت شمرده می‌شوند. هردو کشور، در کنار مواجهه با تهدیدها و چالش های مشترک، منافع مشترک و متقابلی دارند که زمینه‌ها و فرصت‌های زیاد همکاری را در راستای تامین امنیت و ثبات و رشد اقتصادی منطقه مهیا می‌سازد.

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، روابط دو کشور به شایسته‌ترین سطح ممکن ارتقا یابد.

پیام تبریک سیدحسن نصرالله برای رئیسی: پیروزی شما امید به آینده و توانایی مقابله با چالش‌ها را زنده کردپیام تبریک اردوغان به رئیس جمهور منتخب ایرانبشار اسد پیروزی رئیسی در انتخابات ایران را تبریک گفتنخست وزیر پاکستان به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت

«عطا محمد نور» والی سابق بلخ نیز در پیامی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران را «به عنوان یک رویداد دموکراتیک و مردم سالار به دولت و ملت کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران» تبریک عرض کرد.

وی ضمن سپاسگزاری از همیاری‌های مداوم ایران با دولت و مردم افغانستان، بر تحکیم و تقویت این روابط تاکید کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری اخبار افغانستان ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد انتخابات ریاست جمهوری اخبار افغانستان انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور منتخب آیت الله دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • پایتخت پاکستان، مزین به تصاویر رئیس جمهوری اسلامی ایران +عکس
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی