Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کم‌کاری دولت در ۸ سال گذشته در بخش مسکن باعث افزایش حاشیه نشینی ۱۶ میلیون نفر شده است، گفت: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال از برنامه‌های دولت آقای رئیسی است که امکان آن در کشور وجود دارد و می‌تواند دغدغه جوانان و اقشار آسیب پذیر را برطرف کند.

سید البرز حسینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره وضعیت مسکن و برنامه دولت سیزدهم، اظهار کرد: حماسه ۲۸ خرداد بار دیگر به همه مسئولان نشان داد، مردم پابه‌پای نظام، دل در گرو رهبر دارند و با پیمان مجدد با آرمان‌های امام و رهبری پیروز واقعی این انتخابات بودند و خلق این صحنه‌ها قابل تقدیر است و این انتخاب را به آقای رئیسی نیز تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه گفت: بر کسی پوشیده نیست منتخب مردم قطع یقین با مشکلات زیادی در محورهای مختلف مواجه است که یکی از آنها تامین مسکن، به خصوص برای اقشار آسیب‌پذیر و جوانانی است که به تازگی زندگی خود را آغاز کرده‌اند.

حسینی افزود: در حوزه مسکن قوانین مصرحی داریم که دست دولت را برای کار در این حوزه باز گذاشته است، به شرطی که مقام اجرایی باور به تولید مسکن را در دولت نهادیدینه کند و اراده حوزه وزارت راه و شهرسازی و متولیان آن با قوانین تصویب شده و تامین منابع مالی که در قانون بودجه نیز دیده شده که باید تمام تلاش خود را برای عملیاتی کردن این برنامه‌ها انجام دهند.

 

حاشیه نشینی ۱۶ میلیون نفر به دلیل عملکرد دولت تدبیر و امید/ امکان ساخت یک میلیون واحد در سال وجود دارد

سخنگوی کمیسیون عمران ادامه داد: تولید یک میلیون واحد در سال با وجود امکانات موجود هدف دور از دسترسی نیست و فقط به یک هماهنگی بالا دستی نیاز دارد که وجوه پایین دستی را برای پیشبرد کار تشویق کند؛ زیرا ما امروز نزدیک به دو و نیم میلیون جوان بالای ۳۰ سال داریم که مشکل مسکن مانع ازدواج آنها شده و در کنار آن، اقشاری که مستاجر هستند هم به مسکن نیاز دارند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: کم‌کاری در حوزه تولید مسکن در ۸ سال گذشته باعث افزایش حاشیه نشینی و بد مسکنی بیش از ۱۶ میلیون نفر شده است که ساخت مسکن مشکل این اقشار را حل خواهد کرد.

وی گفت: تمام این آمارها نشان از این دارد که همه کارگزاران نظام باید تلاش جدی در زمینه مسکن داشته باشند و قدم‌های خود را محکم‌تر بردارند تا از مشکل مردم کاسته شود. برای حل مشکل اجاره هم در کوتاه‌مدت به سرعت طرح‌هایی مثل اجاره‌داری حرفه‌ای و وام‌های حمایتی و تنظیم بازار می‌تواند ما را به نتیجه برساند تا زمانی که طرح جامع به ثمر نشسته و با بازنگری و اصلاح، مشکل را اساسی‌تر حل کند.


با اراده می‌شود نقاط ضعف مسکن مهر را مرتفع و تجارب آن را به مسکن ملی منتقل کرد

حسینی بیان کرد: تبصره ۱۸ بودجه امسال رقم خوبی برای تولید مسکن تخصیص داده که با کمک مکانیزم وام و با اراده می‌توان نقاط ضعف مسکن مهر را مرتفع و تجارب آن را به مسکن ملی منتقل کرد و با تقویت منابع و تعیین تکلیف زمین که بخش عمده‌ای از هزینه تمام شده مسکن را در برمی‌گیرد؛ می‌توان با جدیت رئیس جمهور و هماهنگی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صمت و تولید کنندگان و مسکن سازان با ایجاد چتر حمایتی، مانند طرح مسکن مهر را اجرایی کرد که بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد.


۶۰ درصد هزینه خانوارها امروزه صرف مسکن می‌شود

وی گفت: مسکن عامل محرک ۱۵۷ شغل به صورت مستقیم و بیش از ۲۵۰ صنعت دیگر به صورت غیرمستقیم است و به صنایع پایین دستی و هر آنچه در تکمیل و تجهیز نیاز است، کمک کرده و با حرکت بخش مسکن می‌توان رونق را بازگرداند و عاملی برای رشد خواهد بود که کمیسیون عمران هم تمام قد پشت این اقدام خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد هزینه خانوارها امروزه صرف مسکن می‌شود، تاکید کرد: پرداخت وام ودیعه به صورت مُسکن در شرایط کنونی کرونایی است که مانع بخشی از جابجایی‌ها خواهد شد.

حسینی گفت: باید مشکل مسکن به صورت اساسی حل و زیان و معیشت افراد آسیب دیده و مشاغل جبران شود؛ با تولید مسکن تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد خواهد شد و دولت آقای رئیسی با اراده جدیبا و برداشتن قدم در این راه، آرامش خانواده‌ها را فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام/ط


 

منبع: دانا

کلیدواژه: یک میلیون واحد کمیسیون عمران ۱۶ میلیون نفر حاشیه نشینی تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اظهار داشت: در یک رویکرد ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالی‌شهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی تدوین و طراحی شده گفت: با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیت ۵۰ هزار نفر در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

کد خبر 6085920

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل