Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@06:42:24 GMT

یک دوم کارمندان آژانس های مسافرتی بیکار شده اند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۲۷۵۴

یک دوم کارمندان آژانس های مسافرتی بیکار شده اند

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: از ۵ هزار کارمندی که در آژانس های مسافرتی داشتیم متاسفانه بیش از یک‌ دوم آنها بیکارشدند.

کرونا در یک سال گذشته برای هر صنف و شغلی کلی ایجاد مشکل کرده است که در این میان مشکلاتی را که برای صنعت گردشگری و به طبع آن آژانس های مسافرتی ایجاد کرده است را باید از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در توضیح وضعیت آژانس های خدمات مسافرتی در مشهد بیان کرد:مجموعا در مشهد  ۵۰۰ آژانس فعال مجاز داشته ایم که متاسفانه کرونا باعث شده درظرف یک سال گذشته یک سوم آنها تقاضای ابطال پروانه کسب کنند و به دلیل اینکه توان اداره کردن آژانس را نداشته اند تعطیل شده اند.

وی ادامه داد: برخی از این آژانس های تعطیل شده به امید اینکه بتوانند کمی از ضرر و زیانشان را جبران کنند بازگشایی شدند ولی متاسفانه ضربه ای که کرونا توانسته در این مدت یک سال و اندی بر پیگره صنعت گردشگری ایجاد کند بعید می دانم ظرف چند سال آینده هم ترمیم شود.

فرقانی افزود: صنعت گردشگری صنعت پول آوری است و حمایت دولت می تواند این صنعت را زنده کند ولی متاسفانه علی رغم تمام صحبت هایی که جهت حمایت از آژانس های مسافرتی در ایام کرونا شده بود هیچ اتفاقی از سوی دولت نیفتاد و همه گفته ها در حد حرف باقی ماند مگر پرداخت یک سری وام های جزیی که به ازای هرکارمند شاغل مبلغی وام پرداخته شد که انهم باشرایطی سختی که بانکها ایجاد کردند و مسایل اداری و شرایط نابسامانی که ایجاد شد خیلی ها منصرف شدند.

وی در پاسخ به این سوال که در این مدت چند نفر بیکار شده اند افزود: از ۵ هزار کارمندی که در آژانس های مسافرتی داشتیم متاسفانه بیش از یک‌ دوم آنها بیکارشدند که از این تعداد تعدادی بیمه بیکاری دریافت می کنند و برخی هم عملا خانه نشین شده اند.

فرقانی خسارات وارد شده بر پیکره آژانس های مساقرتی را متفاوت خواند و گفت: آمار خیلی دقیقی از میزان خسارات ایجاد شده در این بخش گردشگری نداریم ولی طبق آماری که سال گذشته جهت براورد خسارات ایجاد شده به دفاتر و آژانس های مسافرتی در کل کشور بدست آمده است رقمی بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد آن سهم استان خراسان رضوی است.

وی در توضیح میزان افزایش قیمت ها در سال جدید گفت: هر چند افزایش قیمت بلیت در سال جدید خود به یک عامل بازدارنده سفر تبدیل شده با اینهمه  متاسفانه به دلیل اینکه تعداد مسافرت ها با هواپیما به ۶۰ درصد و قطار ها به یک دوم رسیده است شرکتها هم به ازای صندلی خالی و هزینه های بالا و تورمی که متاسفانه شاهد آن هستیم قیمتها راافزایش داده اند.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آژانس های مسافرتی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا چکشیان در حاشیه نشست تبیین برنامه های هفته کارگر درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران گفت: افزایش حقوق دستمزد در شرایط تورمی ممکن است مطلوب جامعه کارگری نباشد ولی باید دقت داشته باشیم که افزایشی که در حوزه دستمزد کارگری در سه سال دولت سیزدهم صورت گرفته بسیار بیشتر از افزایشی بوده که در حوزه کارمندی صورت گرفته است.

وی افزود: دولت و وزارت کار قطعا با این دغدغه وارد شده‌اند که بهبود وضع معیشت کارگران صورت گیرد ولی موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی سیاستهای کلان اقتصادی باعث می شود آنطور که اعضای شورای عالی کار می خواهند اتفاق نیفتد.

چکشیان خاطرنشان کرد: مقایسه میانگین افزایش حقوق در این سه سال نسبت به باقی دوره‌ها و خیلی از سال‌ها و بقیه گروه‌ها مثل کارمندی حتما بیشتر بوده است با این حال دستمزد کارگران نیاز به بهتر شدن دارد و در شورای عالی کار این دغدغه را دارند که چه خدماتی را پیگیری کنند که بخشی از این کمبود را جبران کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود