Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بررسی آمارهای رسمی از روند همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد شاخص‌های مطرح همه دوباره سیر نزولی به خود گرفته و آمارها کاهشی شده‌اند اما برخی کارشناسان براین باورند که نباید عادی انگاری شود چون برخی مناطق خطر همچنان در کمین است. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم؛ انتشار آمارهای رسمی از روند همه‌‌گیری کرونا نشان می‌دهد؛ اغلب شاخص‌ها کاهشی شده اما با توجه به طولانی شدن این روند بیم آن می‌رود که دوباره شاهد اوج گیری بیماری در آینده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه معتقدند در شرایط فعلی نگرانی‌های ایجاد بحرانی تازه از استان‌های جنوبی و جنوب شرقی وجود دارد که شواهد بیانگر گسترش همه‌گیری در استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر است و شاهد مثال این روند هم تغییر معنادار میزان همه‌‌گیری در جنوب استان کرمان است.

البته این نگرانی در پایتخت هم وجود دارد و طولانی شدن روند نزولی همه‌گیری عاملی برای افزایش نگرانی‌های مسئولان بهداشت و درمان در ایجاد پیک جدید بیماری شده است به صورتی که معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اظهار داشت: طولانی شدن موج نزولی پیک چهارم و عادی انگاری مردم عاملی در نگرانی برای آغاز پیک پنجم در تهران است.

نادر توکلی همچنین تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیماری همچنان در تهران فعال است و درصورتی که هموطنان به این نکته توجه نداشته باشند احتمال بروز پیک تازه دور از انتظار نیست و ورود ویروس هندی و آفریقای جنوبی نگران کننده است.

وی افزود: بالاخره حتی بستری‌های ما هم روزانه بین 600 تا 900 مورد در نوسان است. به عنوان مثال ما در روز جمعه 28 خرداد ماه 800 مورد بستری داشتیم. البته می‌توان گفت که میزان مرگ و میر کاهش یافته است؛ چراکه اولا بیماران نسبتا نسبت به پیک‌های قبلی بدحال‌تر نیستند و دوم اینکه تعداد ترخیص‌هایمان با تعداد بستری‌هایمان تقریبا برابری می‌کند و بعضی روزها میزان ترخیصی‌ها هم بیشتر است.

توکلی با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً حدود 4000 بیمار بستری مبتلا به کرونا در شهر تهران داریم، گفت: از این تعداد روزانه درصدی ترخیص و درصدی هم بستری می‌شوند. بستری روزانه هم بین 600تا 900 نفر است. در سه هفته اخیر روند کاملا سینوسی است و به صورت محسوس و هفتگی کاهش چشمگیری نداریم که این موضوع مقداری نگران‌کننده است. به هر حال بیم ایجاد موج جدید را داریم.

وی با بیان اینکه میزان مراجعات سرپایی نیز بین 4000 تا 5500 نفر در نوسان است و بالا است، گفت: باید مراقبت‌ها را افزایش دهیم که خوشبختانه سطح رعایت پروتکل‌ها در تهران نسبتا بد نیست. البته برخی محدودیت‌ها کماکان باید حفظ شود و نمی‌توان کامل محدودیت‌ها را برداشت. بیشترین چیزی که می‌تواند در سه ماهه تابستان کمک کند، بالا بردن پوشش واکسیناسیون است.

وی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌ها در تهران، گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در تهران متغیر و بین 70 تا 75 درصد است. در عین حال واکسیناسیون هم به دلیل توقفی که در واردات ایجاد شد، متوقف ماند که البته در حال حاضر واکسن وارد شده، اما هنوز توزیع آن به صورت کامل انجام نشده است. زمانیکه توزیع کامل شود، واکسیناسیون اولویت‌های سنی سالمندان را مجددا فعال می‌کنیم.

 

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| سیستان و بلوچستان در آستانه پیک جدید کرونا / کاهش شهرهای قرمز و روند افزایشی همه‌گیری / مشکل واکسیناسیون در برخی استان‌ها + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| کودکان ناقلان خاموش/ رشد 14 درصدی موارد جدید بستری/ سیستم حمل و نقل عمومی و گسترش بیماری+ نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران|مراقب سویه دلتا باشیم/ تغییر علائم و افزایش موارد بستری/ استان‌های جنوبی کانون نگرانی پیک پنجم+ نقشه و نمودار


اوج گیری کرونا در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، طبق آخرین آمار رنگ بندی کرونایی اعلام شده در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، 3 شهرستان جنوبی رودبار، کهنوج و منوجان در وضعیت قرمز، 11 شهرستان بافت، بردسیر، سیرجان، شهربابک، جیرفت، رفسنجان، زرند، کرمان، بم و قلعه گنج در وضعیت نارنجی و 9 شهرستان ارزوئیه، رابر، ریگان، فهرج، نرماشیر، راور، فاریاب، کوهبنان و انار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 464 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 275 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 18 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 105 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 14 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 52  مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه با بستری 88 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 22 هزار و 479 مورد رسیده است.

وی به فوت 8 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 32 نفر رسیده است.

شفیعی تصریح کرد: دو استان همجوار ما یعنی هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی، قرمز و فوق قرمز قرار دارند و رفت و آمد و مراودات بین این دو استان با استان کرمان نگران کننده است.

شمار مبتلایان به کرونا در  ایلام از مرز  39654 نفرگذشت

محمد نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام خبر داد و گفت: مجموع آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام از مرز  39 هزار و 654 نفر گذشت گذشته است و ادامه این روند زنگ خطر جدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: هرچند در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت‌نشده است اما مجموع فوتی‌های استان از ابتدای شیوع تاکنون 802 نفر است.

وی یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته 38 ابتلای جدید شناسایی‌شده که با این احتساب مجموع مبتلایان استان به 39 هزار و 654 نفر افزایش یافت.

به گفته وی، مجموع بهبودیافتگان کرونا در استان نیز تاکنون 38 هزار و 502 نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته 13 بیمار جدید کرونا در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری‌های موجود استان 71 نفر است.

کریمیان ادامه داد: از بستری‌های جدید 5 نفر مربوط به مهران بوده که دارای بیشتری آمار بستری است.

وی ادامه داد: همچنین از بستری‌های جدید چهار نفر مربوط به دهلران، 2 نفر ایلام و 2 آبدانان است.

کریمیان با اشاره به رنگ‌بندی کرونایی در استان اضافه کرد: شهرستان‌های ایلام، آبدانان، مهران و چوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

73 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : 122 آزمایش تشخیص کرونا در 24 ساعت گذشته در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا 32 بیمار جدید شامل 10 بستری و 22 سرپایی شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد 12 مورد از بیرجند، 11 مورد از قاین، 3 مورد از نهبندان، 2 مورد از فردوس و از درمیان، زیرکوه سرایان، سربیشه هر کدام 1 مورد بوده است.

وی بابیان اینکه همچنین همزمان 204 آزمایش سریع انجام و 41 بیمار کرونایی جدید شناسایی شد، گفت: در حال حاضر 161 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 53 نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از این تعداد 5 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 1 نفر نامساعد است.

مهدی زاده بیان کرد: مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در 24 ساعت گذشته ثبت نشد و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی تاکنون 912 نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت: در مجموع دریافت کنندگان نوبت اول واکسن کرونا در استان به 42 هزار و 899 نفر و مجموع دریافت کنندگان دو نوبت اول و دوم به 6 هزار و 976 نفر رسید.

5 قربانی دیگر به فوتی‌های کرونایی استان بوشهر افزوده شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری باتأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برابر کرونا اظهار داشت: نیمی از شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه 40 درصد شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر مطلوب نیست و نیاز به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تز جمله استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی و تجمعات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وضعیت کرونایی استان را شکننده دانست و بیان کرد: روز گذشته 5 نفر دیگر به سبب ابتلا به کرونا شامل 2 آقا و 3 خانم جان باختند و تعداد قربانی‌های ویروس کرونا در استان بوشهر به یک‌هزار و 222 نفر رسید.

کشمیری از بستری 71 نفر دیگر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: اکنون تعداد بستری‌ها در بخش کرونا مراکز درمانی استان بوشهر 321 نفر است که برخی از آنها در وضعیت حاد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 36 بیمار کرونایی بیمارستان‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند خاطر نشان کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 19 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به ابتلای بیش از 48 هزار نفر به بیماری کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون در استان تصریح کرد: بیش از 80 درصد این بیماران بهبود یافته‌اند به‌گونه‌ای که روز گذشته 83 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شدند که از این تعداد 53 نفر از آنها مثبت قطعی بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه به‌زودی تزریق واکسن کرونا در استان بوشهر از سر گرفته می‌شود گفت: تزریق واکسن مرحله دوم کرونا به سالمندان بالای 70 سال که مرحله اول را دریافت کرده‌اند به‌زودی آغاز می‌شود.

کشمیری افزود: سالمندان پس از دریافت پیامک و مشخص شدن زمان و مکان دریافت واکسن به مکان اعلام شده مراجعه می‌کنند و با اختصاص سهمیه‌های دیگر واکسن کرونا به استان، واکسیناسیون دیگر گروه‌های سنی نیز آغاز می‌شود.

پس از وقفه دو هفته‌ای؛ تزریق نوبت دوم واکسن کووید19 «سینوفارم» در استان فارس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، براساس آخرین وضعیتی که در نرم‌افزار ماسک تا تاریخ 29 خردادماه مشخص شده است، 16 شهرستان استان فارس در وضعیت زرد و 20 شهرستان در وضعیت نارنجی هستند که نسبت به هفته‌های گذشته شمار نقاط نارنجی بیشتر شده است. 

همچنین براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 945 هزار و 279 مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 270 هزار و 501 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 109 هزار و 455 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 16 هزار و 813 بیمار مثبت شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، 287 هزار 314 بیمار مبتلا به کووید19 در استان فارس شناسایی شده است. 

بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به قرار زیر است: از مجموع 287 هزار و 314 مورد شناسایی شده، 128 هزار و 199 مورد مربوط به شیراز؛ کازرون 9 هزار و 99 مورد؛ مرودشت هفت هزار و 244 مورد؛ ممسنی پنج هزار و 690 مورد؛ داراب پنج هزار و 252 مورد؛ فیروزآباد چهار هزار و 558 مورد؛ آباده سه هزار و 765 مورد؛ کوه چنار سه هزار و 746 مورد؛ لامرد سه هزار و 465 مورد؛ استهبان سه هزار و 357 مورد؛ کوار سه هزار و 271 مورد؛ اقلید سه هزار و 100 مورد؛ سپیدان دو هزار و 941 مورد؛ نی ریز دو هزار و 767 مورد؛ قیر و کارزین دو هزار و 550 مورد؛ فراشبند دو هزار و 459 مورد؛ زرین دشت دو هزار و 393 مورد؛ رستم دو هزار و 282 مورد؛ ارسنجان دو هزار و 118 مورد؛ زرقان دو هزار و 26 مورد؛ خرم بید هزار و 900 مورد؛ خرامه هزار و 788 مورد؛ پاسارگاد هزار و 754 مورد؛ مُهر هزار و 602 مورد؛ سروستان و بوانات هر کدام با هزار و 134 مورد؛ بختگان هزار و 86 مورد؛ بیضاء هزار و 32 مورد و سرچهان 627 مورد بوده و سایر مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

بر این اساس هم اکنون هزار و 17 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 123 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند و با جان باختن 6 هم استانی دیگر در 24 ساعته گذشته مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به چهار هزار و 738 نفر رسیده است. 

همچنین علوم پزشکی شیراز  از آغاز تزریق نوبت دوم واکسن کووید19 «سینوفارم» از امروز در شیراز خبر داد و بر این اساس یکشنبه 30 و دوشنبه 31 خرداد سال جاری طبق نوبت‌دهی پیامکی که در حال انجام است، آن گروه از شهروندان شیرازی که نوبت نخست واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند، نوبت دوم واکسن خود را دریافت می‌کنند.

بر این اساس افرادی که توانایی حرکتی برای حضور در مراکز واکسیناسیون ندارند و پیامک نوبت دهی را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای تزریق نوبت دوم واکسن«سینوفارم» به دو مرکز خودرویی تزریق واکسن به نشانی بلوار حسینی الهاشمی_پارک کوهستانی دراک یا ورزشگاه پارس واقع در میانرود مراجعه کنند.

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گزارش خبرگزاری تسنیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی اخبار کرونا در ایران بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان رعایت پروتکل ها وضعیت نارنجی نوبت دوم واکسن کرونا در استان ابتدای شیوع خراسان جنوبی وضعیت زرد بستری هستند شناسایی شده استان بوشهر استان کرمان موارد بستری حال حاضر ساعت گذشته بیمار جدید شناسایی شد قرار دارند مراقبت ها دو هزار سه هزار 24 ساعت استان ها همه گیری بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران