Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزش باد نسبتا شدید در استان تهران طی امروز (۳۰ خرداد ماه) و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش نسبی کیفیت هوای ‌پایتخت طی روز ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان افزایش موقت ابر و در مناطق جنوبی گاهی افزایش سرعت وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز (۳۰ خرداد ماه) در مناطق جنوبی و غربی گاهی وزش باد متوسط تا نسبتا شدید مورد انتظار است اما فردا تا چهارشنبه (۳۱ خرداد تا ۲ تیر) به‌ دلیل ‌پایداری نسبی در ساعات بعدازظهر و شب افزایش نسبی بعضی از آلاینده‌های جو به‌ویژه «ازن» و «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» و در ابتدای روز غبار صبحگاهی در نواحی ‌پرتردد شهری ‌پیش‌بینی می‌شود.

‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (۳۰ خرداد ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

طی روز نیز وزش باد مؤثر شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد. کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه‌ همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت و تجمع ذرات معلق را به‌دنبال خواهد داشت که موجب کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۳۱ خرداد ماه) تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. استمرار ناپایداری جوی و افزایش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند. با این حال با توجه به افزایش دما، تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، احتمال کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد.

با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۳۱ خرداد ماه) پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود، هرچند افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۱ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

انتهای ‌پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا آلاینده ازن ذرات معلق وزش باد نسبتا شدید هوای قابل قبول پراکندگی آلاینده ها ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود کاهش کیفیت هوا کیفیت هوا افزایش غلظت ذرات معلق خرداد ماه خواهد شد وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور با اشاره به تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان، گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا، بارش‌ها در برخی از نقاط استان گذرا و موقتی رخ خواهد داد.

وی گفت: در این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری و از تردد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی خودداری شود.

سی سی پور گفت: دریا در بعدازظهر امروز با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، نسبتاً مواج خواهد بود و بیشینه سرعت باد تا ۳۸ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا یک و نیم متر خواهد رسید و توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها بویژه سبک و صیادی در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا شرایط خلیج فارس و تنگه هرمز برای تردد‌های دریایی مساعد پیش بینی می‌شود و دریای عمان با وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی تا جمعه متلاطم و نسبتاً مواج خواهد بود.

سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابر، آسمان بتدریج با افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  • کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز از فروردین ماه قابل قبول است
  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت