Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-03-28@21:41:04 GMT

از استاد اسدی و پاشازاده تا عبادی پور و اسفندیار

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۳۱۶۲

میلاد عبادی پور این روزها به خاطر عملکرد نه چندان خوبش زیر تیغ انتقادات قرار گرفته است

عملکرد ضعیف میلاد عبادی پور در تیم ملی والیبال به قدری سوال برانگیز بوده که صدای انتقاد و اعتراض علاقه مندان به والیبال را در آورده اما واکنش قابل پیش بینی الکنو، حمایت از این بازیکن و بی تفاوتی نسبت به انتقادات گسترده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، البته حمایت مربی از بازیکن در تمام دنیا و رشته های مختلف ورزشی مرسوم بوده و کسی توقع ندارد سرمربی تیم ملی در جواب انتقادات، بازیکنی را کنار بگذارد اما حیف است این تیم تازه نفس و متحول شده را پا سوز اشتباهات تکراری یار شماره دو تیم ملی کنیم! به قول آقای کرده، گزارشگر تلویزیونی والیبال، عبادی پور بازیکن کم تجربه و میدان ندیده ای نیست.

در این پنج، شش سال اخیر  که سال‌های خوبی برای والیبال ایران نبوده و به نوعی شاهد درجا زدن و پسرفت این رشته بوده ایم، بیشتر از هر بازیکن دیگری به او فرصت و بازی داده اند اما پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

شاید لازم باشد قصه صعود رویایی بهترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران به‌ جام جهانی ۹۸ فرانسه را برای سرمربی روسی والیبال بازگو کنیم. داستان تیمی متشکل از چندین و چند ستاره درجه یک آن روز های فوتبال آسیا که در قالب تیم ملی ایران گام به بازیهای مقدماتی گذاشت اما پافشاری و اعتماد عجیب محمد مایلی کهن به یک بازیکن، سرنوشت او و تیمش را کاملا دگرگون کرد. 

سرمربی وقت تیم ملی در این بازیها اعتقاد زیادی به استفاده از علی اکبر استاد اسدی داشت. مدافع خوبی که خیلی ها پیراهن تیم ملی را متناسب با کارآیی و توانمندی اش نمی دیدند اما کادر فنی او را بر مهدی پاشازاده ای  ترجیح داد که بعدها یکی از ارکان اصلی صعود حماسی به جام جهانی لقب گرفت. پاشازاده که با جدایی مایلی کهن از تیم ملی به ترکیب اصلی راه یافته بود، در بازی سرنوشت ساز ایران مقابل استرالیا در ملبورن در شرایطی که بازی را دو بر صفر عقب بودیم، دو بار توپ را از روی خط دروازه ایران بیرون کشید. این عملکرد ‌و بازیهای خوب او در جام جهانی فرصت بازی در تیم منتخب دنیا را هم برای این مدافع بلند بالا فراهم کرد. در حالی که مایلی کهن دیگر فرصت نشستن روی نیمکت تیم ملی را پیدا نکرد! 

استفاده از پاشازاده به جای استاد اسدی شاید همان اتفاقی بود‌ که می توانست مایلی کهن را تا سال‌های سال در راس تیم ملی نگه داشته و نتایج درخشانی را هم در پی داشته باشد اما دود این لجاجت و سماجت در نهایت به چشم فوتبال ایران و کادر فنی  آن روز های تیم ملی رفت! 

امروز والیبال ایران امیرحسین اسفندیار را دارد که نقش آن روزهای پاشازاده را ایفا می کند؛ جوانی بلند قامت و سر به زیر با تجربه قهرمانی جهان همراه تیم ملی جوانان ایران و کسب عنوان بهترین بازیکن مسابقات که هرگاه در میدان بوده عملکردی قابل قبول و دلگرم کننده داشته اما در این وانفسا مورد بی مهری و کم توجهی مربیان قرار گرفته و همواره محکوم به بیرون ماندن و لب به دندان گزیدن از تماشای اشتباهات باقی بازیکنان تیم ملی است. 

مربیگری هرچند سلیقه ای بوده و باید به عقیده و انتخاب مربی احترام گذاشت اما به عنوان یک ورزشی نویس که والیبال را همواره با دقت و موشکافانه دنبال کرده، از الکنو و همکارانش می خواهم به موازات اعتماد و فرصتی که در اختیار آزموده ای چون میلاد عبادی پور قرار می دهید، اسفندیارها را هم در گوشه ذهنتان داشته باشید، شاید تکه گمشده پازل موفقیت والیبال ایران در وجود این بازیکن بلند قامت و پر انگیزه بوده و با اتکا به پرواز بلند او طلسم ناکامی های چند سال اخیر والیبال ایران شکسته شود.

اخبار داغ 

مریم14 ساله 2 بچه نامشروع دارد / تجاوز از 10 سالگی در خانه مادربزرگ + عکس میان عزیزی خادم و دراگان اسکوچیچ در منامه چه گذشت؟ راز دلخوری رییس فدراسیون از سرمربی تیم ملی پیشروی فرهاد مجیدی تا پشت در اتاق وزیر ورزش / پشت پرده افشاگری تازه سرمربی استقلال پیشنهاد 30 میلیارد تومانی باشگاه لیگ برتری به علی کریمی به کلاس درس یورو خوش آمدید؛ چرا اسپانیا با مالکیت 82 درصدی گل نزد؟ با رهبر جدید رئال مادرید آشنا شوید؛ ورود به دوران پسا راموس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: والیبال ایران مایلی کهن عبادی پور تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاد سمیعی بیش از هشتاد سال در عرصه‌های گوناگون فرهنگ ایران زمین شامل ترجمه، ژورنالیسم، دانشنامه نگاری، گیلان شناسی و مباحث ادبی قلم زد و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.
دریافت جایزهٔ ادبی کوماندور، عالی‌ترین جایزه ادبی وزارت علوم و آکادمی فرانسه، که در میان جامعه فرهنگی ایران، بی همتاست، افتخاری است که بر جهان فرهنگی کشورمان درخشان و تابان است.
کتاب «نگارش و ویرایش» استاد سمیعی که به چاپ بیستم رسیده، نخستین اثر علمی در عرصه نگارش و ویرایش است. 
وی شاگرد اساتیدی، چون ملک الشعرای بهار، بدیع الزمان فروزانفر و احمد بهمن یار بود.
استاد احمد سمیعی دوم فروردین سال ۱۴۰۲ در سن ۱۰۲ سالگی به دلیل کهولت سن در منزلش تهران درگذشت و پس از آن به زادگاهش رشت منتقل و در محوطه تالار مرکزی این شهر به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی مسئولان به استاد معرق و نازک‌کاری ایران + فیلم
  • پرسپولیس پول اسدی را فراهم کرد
  • غلامی ۲۲ بازیکن را به دومین اردوی آماده‌سازی نوجوانان دعوت کرد
  • آغاز اردوی تیم والیبال جوانان ایران با دعوت از ۶۵ بازیکن
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • اعلام ۲۲ بازیکن منتخب عادل برای تیم ملی
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • لیگ برتر والیبال؛ خانزاده امتیازآورترین بازیکن دیدار پیکان و فولاد
  • فرآیند تمیز کردن ماتی چراغ جلو توسط استاد کانادایی (فیلم)
  • لیگ برتر والیبال؛ رضایی امتیازآورترین بازیکن دیدار شهداب یزد و شهرداری ارومیه