Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: پس از هفته‌ها شور و هیجان بالاخره انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای شهر و روستا به پایان رسید. انتخاباتی که مردم خراسان شمالی به واقع در آن گل کاشتند و نشان دادند سخنان رهبر انقلاب مبنی بر بصیرت مردم این دیار کاملاً حقیقی است.

جمعه‌ای که گذشت همه آمده بودند؛ پیر و جوان و زن و مرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان دقایق ابتدایی در مسجد انقلاب مردم صف کشیده بودند تا رأی خود را به صندوق بیندازند. علی رغم تمام ناهماهنگی‌ها در آغاز روند رأی‌گیری، مردم خراسان شمالی صحنه را خالی نکردند و نشان دادند این سرزمین مردمی ولایی و آگاه دارد. مردمی که اسیر تبلیغات پر دامنه دشمن نمی‌شوند و در بزنگاه‌ها راه خود را پیدا می‌کنند.

مردم خراسان شمالی در حالی جزو استان‌های برتر کشور در مشارکت بودند که در انتخابات دوره قبل نیز همین اتفاق رقم خورده بود. بیش از ۵۷ درصد از خراسانی‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۸ شرکت کردند و این از میانگین کشور بالاتر بود و اینک نیز مهر تأییدی بر حضور در میدان مردم این خطه زده شد.

خراسان شمالی‌ها امروز نشان دادند مرد میدان هستند و پشت نظام خود را خالی نمی‌کنند؛ آن‌ها در فضایی سرشار از القا ناامیدی، مشکلات اقتصادی و معیشتی، فقر و تنگ دستی به میدان آمدند تا فقط نشان دهند پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند.

مشارکتی کم نظیر در خراسان شمالی

هادی رجایی نیا، دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی در ستاد انتخابات خراسان شمالی نتایج نهایی میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را تشریح کرد و اظهار داشت: در انتخابات بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ خراسان شمالی مشارکت ۶۳/۳۸ درصدی داشت.

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به مشارکت ۵۵ درصدی بجنوردی‌ها، در انتخابات گفت: شیروان ۶۷ درصد، اسفراین ۶۱ درصد، مانه و سملقان ۷۱ و فاروج ۶۹ درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

وی همچنین گفت: میزان مشارکت در جاجرم ۷۳ درصد، گرمه ۷۴ درصد و راز و جرگلان ۶۳ درصد بود.

رجایی نیا گفت: ۴۲۶ هزار و ۳۲۰ نفر رأی خود را به صندوق‌ها انداختند.

مردم خراسان شمالی لایق بهترین شرایط هستند

محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در گفتگو با مهر با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات گفت: مردم باز هم به نحو احسن وظیفه خود را انجام دادند و نشان دادند لایق بهترین‌ها هستند.

وی افزود: مردم خراسان شمالی در بزنگاه‌ها همواره در صحنه بودند و نشان داده‌اند از بینش و بصیرت بالایی بهره‌مندند و این کار و وظیفه مسئولان را بسیار سخت‌تر می‌کند.

شجاعی بیان داشت: مردم از دقایق ابتدایی برای رأی دادن به صف بودند و طبق آمار نیز مشارکت در خراسان شمالی از میانگین کشور بالاتر است که این امر مایه افتخار است.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اجزای حاکمیت در برگزاری صحیح انتخابات هم‌افزا و همراه بودند و تمام دستگاه‌ها در کنار یکدیگر فعالیت می‌کردند و نتیجه این هم افزایی امنیت و آرامشی بود که بر انتخابات استان غالب شد.

امیدی که نباید از بین رود

این حضور حالا توقعاتی ایجاد کرده است. توقعاتی که باید به نحو احسن پاسخ داده شود در غیر این صورت امید مردم بسیار ناامید خواهد شد. باید دولت مردان انتخاب شده بدانند اکنون زمان کار و تلاش است و حتی یک ساعت را نباید از دست داد. باید از لحظه نخست با برنامه اقدامات خود را انجام دهند و وارد گود حل مشکلات مردم شوند.

کنترل تورم و تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها اصلی‌ترین فعالیت دولت آینده باید باشد. این موضوع را سیده زهرا بهرامی، فعال دانشجویی خراسان شمالی می‌گوید و ادامه می‌دهد: ابتدا باید یک آرامش نسبی به بازار حاکم شود و سپس وارد حل مشکلات به صورت ریشه‌ای شد لذا در گام نخست باید مردم طعم آرامش را بچشند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: انجام جراحی‌های اقتصادی قطعاً خونریزی‌هایی دارد و قطعاً پس از برخورد با فساد و رانت سنگ اندازی های زیادی رقم خواهد خورد؛ اما دولت باید این مسئله را پیش بینی کرده و اجازه ندهد سرمایه داران معیشت مردم را به گروگان بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با اخلال گران کار ساده‌ای نیست، افزود: با برنامه‌ریزی و تدبیر مناسب می‌توان آسیب‌های برخوردها را کاهش داد لذا دولت باید فکر چاره‌ای برای این موضوع داشته باشد زیرا دیگر مردم بهانه‌ای قبول نخواهند کرد.

بهرامی ایجاد اشتغال پایدار را دیگر وظیفه مهم دولت آینده دانست و گفت: نباید کشور به صورت سطحی اداره شود و باید شاهد اتفاقات ملموس در زندگی مردم باشیم به طوری که خانواده‌ها در چند سال آینده فرزند بیکار نداشته باشند.

این فعال دانشجویی در انتها بیان داشت: حل مشکلات معیشتی یکی از موانع ازدواج جوانان را از بین خواهد برد اما بالا رفتن سن ازدواج دلایل فرهنگی نیز دارد که نباید از آن‌ها غافل شد و این همه وظیفه دولت آینده است.

اینک امیدی تازه به دل مردم بازگشته است؛ امیدی که ۸ سال به بازی گرفته شد لذا دولت سید ابراهیم رئیسی باید جهادی بزرگ برای رفع مشکلات داشته باشد.

کد خبر 5239781

منبع: مهر

کلیدواژه: مشارکت مردم در انتخابات انتخابات 1400 ستاد انتخابات کشور استانداری خراسان شمالی انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات عکس استانها کرمانشاه ویروس کرونا شورای شهر انتخابات رای گیری گرگان سیدابراهیم رئیسی انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری ایلام بوشهر مردم خراسان شمالی خراسان شمالی نشان دادند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه در نشست خبری افزود: ۲۴ نفر از کارگران استان به‌طور همزمان با کارگران سایر استان‌ها به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و از نزدیک از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به برپایی جشنواره امتنان در استان، افزود: در قالب برپایی آیین اختتامیه این جشنواره از ۲۶ کارگر نمونه و برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر می‌شود.
اسلام خواه با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان ۷،۴ درصد بود، افزود: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان برای امسال هشت هزار و ۴۳۳ نفر است که ۴۰ درصد از این تعداد مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته، ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل بود که در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شد که بر این اساس ۱۲۰ درصد از برنامه محقق شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد