Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@21:39:04 GMT

چشم انداز بازار ارز پس از انتخابات ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۳۳۹۳

خبرگزاری آریا - ارزش ریال در صورت احیای برجام مستعد صعود قابل توجهی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی برگزار شد که مذاکرات بین ایران و سایر اعضای برجام برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و رفع تحریم ها کماکان ادامه دارد. انتظار می رود که بازار نفت جهانی و بازار ارز در داخل ایران بیشترین واکنش را به حصول توافق مجدد از خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در رابطه با وقایع اخیر، ادوارد مویا- تحلیلگر ارشد ارزی بازارهای مالی موسسه اواندا و کارشناس دعو بلومبرگ و رویترز- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: احیای اقتصاد ایران بستگی به پایبندی این کشور به توافق احیاشده هسته ای خواهد داشت. این که یک احیای بسیار سریع را شاهد باشیم خیلی محتمل نیست اما (در صورت احیای برجام) شاهد بهبود قابل توجه فعالیت های اقتصادی در ایران در سه ماهه پایانی سال خواهیم بود.
چشم انداز بازار نفت
مویا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتمال ورود مجدد نفت ایران به بازارهای جهانی پس از برداشته شدن تحریم ها گفت: با افزایش عرضه نفت شاهد کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی خواهیم بود. خوشبینی نسبت به بالا رفتن قیمت نفت خیلی طول کشید و اکنون انتظار کاهش قیمت ها را داریم.
به گفته وی، در نیمه دوم امسال تقاضا برای نفت شدت خواهد یافت اما کمبود در عرضه این محصول در مقایسه با دیگر کالاهای اساسی نظیر سویا، تخته چوب و فولاد کمتر خواهد بود. در بلندمدت اما با توجه به کم بودن سرمایه گذاری در میادین نفتی جدید و حرکت بسیاری از کشورها به سمت استفاده از انرژی های پاک چشم انداز قیمت نفت صعودی است.
بازار ارز در ایران و چشم انداز توافق هسته‌ای
به گفته این تحلیلگر آمریکایی، اگر ایران به توافق هسته ای بازگردد، ارزش ریال می تواند شاهد یک تقویت چشمگیر باشد. وی معتقد است که بازارهای مالی منتظر رییس جمهور شدن اقای رییسی هستند و معتقدند که در روند مذاکرات اخلالی ایجاد نخواهد شد. بعداز اینکه دونالد ترامپ از توافق هسته ای خارج شد، احیای مجدد توافق باعث خواهد شد سرمایه های خارجی جدید وارد ایران شده و ارزش ریال افزایش پیدا کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توافق هسته ای چشم انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، موسسات اعتبار سنجی بین‌المللی از جمله موسسه مالی اس اند پی گلوبال (S&P) در گزارشی پیش بینی کرده است که چشم‌انداز اعتبار بلندمدت اسرائیل منفی خواهد بود.

در این گزارش گفته شده به دلیل تنش‌های تل آویو با ایران و تشدید خطرات علیه تل آویو، چشم انداز اعتباری اسرائیل به شدت افت خواهد کرد.

آژانس رتبه بندی اس اند پی گلوبال در بحبوحه خطرات ژئوپلیتیکی زیاد برای اسرائیل، رتبه بلندمدت اسرائیل را از AA- به A- کاهش داده است.

اس اند پی گلوبال در بیانیه خود اعلام کرد: ما پیش بینی می کنیم که کسری عمومی اسرائیل در سال ۲۰۲۴ به ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد، که بیشتر این کسری بودجه در نتیجه افزایش هزینه های نظامی در تل آویو صورت می‌گیرد.

پیش از این، خبرگزاری رویترز به نقل از اداره آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که اقتصاد این رژیم در چهار ماهه آخر سال گذشته میلادی ۱۹.۴ درصد افت کرده است. بر اساس این گزارش، افت رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در حالی است که این رژیم متحمل خسارات ناشی از ادامه جنگ در نوار غزه شده است.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی از آثار منفی جنگ بر اقتصاد این رژیم خبر داده بودند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ روزانه به ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نیز با تاکید بر اینکه جنگ غزه ضربه بزرگی به اقتصاد این رژیم زده است، گفت: جنگ غزه بیش از انتظار برای اسرائیل هزینه دارد و فشارهایی بر بودجه ایجاد خواهد کرد.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی هم پیشتر در جدیدترین ارزیابی‌های خود اعلام کرده بود که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به واسطه تنش‌ها در غزه، اقتصاد این رژیم افت خواهد کرد.

کد خبر 6082234

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • خروج ۴۲۴ میلیارد تومان نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • بورس در پی جبران سریع