Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین یک کارآفرین قزوینی گفت: دولت می‌تواند مواد اولیه ارزان را از درب کارخانه در اختیار تولیدکننده قرار دهد تا دست واسطه‌گران قطع شود؛ تا زمانی که قیمت مواد اولیه افزایش پیدا نکرده بود هشت نفر در کارگاه من مشغول به کار تولید بودند و حتی محصولات خود را به روسیه و اوکراین صادر می‌کردیم اما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تنها یک نفر در کارگاه مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد احسان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال ۷۰ با دریافت تسهیلات فعالیت خود را در عرصه تولید کفش زنانه چرمی شروع کردم.

وی ادامه داد: تا زمانی که قیمت مواد اولیه افزایش پیدا نکرده بود هشت نفر در کارگاه من مشغول به کار تولید بودند و حتی محصولات خود را به روسیه و اوکراین صادر می‌کردیم اما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تنها یک نفر در کارگاه مشغول به فعالیت است.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: در حال حاضر به‌دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، بسیاری تولیدکنندگان مواد نامرغوب تهیه کرده و در نتیجه کیفیت محصول نیز کاهش پیدا می‌کند؛ به‌خاطر اینکه بنده از ابتدا از مواد اولیه درجه یک استفاده می‌کردم همین رویه را ادامه دادم اما متأسفانه با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه روی قیمت محصول تأثیر دارد هر خریداری توانایی خرید کفش‌های تولیدی ما را ندارد بنابراین مجبور به تک‌دوزی هستیم.

وی بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی طرح خوبی است و اگر در جامعه اجرایی شود بسیاری از بانوان و آقایان در منازل می‌توانند به تولید کفش بپردازند. دولت فعلی بیشتر تولیدکنندگان از جمله بنده را ورشکست کرد، اگر دولت جدید از تولیدکنندگان حمایت کند مواد اولیه ارزان قیمت و تسهیلات چهار درصدی در اختیار تولیدکننده قرار دهد شاهد رونق تولید خواهیم بود.

احسان‌فر اضافه کرد: دولت می‌تواند مواد اولیه ارزان را از درب کارخانه در اختیار تولیدکننده قرار دهد تا دست واسطه‌گران قطع شود در این صورت بنده نیز می‌توانم در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۳۰ نفر را مشغول به کار کنم.

وی با بیان اینکه «دولت» تنها گزینه‌ای است که می‌تواند به تولیدکننده کمک کند، تصریح کرد: یک تولیدکننده نمی‌تواند خانه و ماشین خود را بفروشد تا سرمایه در گردش خود را تأمین کند چون با توجه به تورم بعد از دوره کوتاهی نیز مجدداً با کمبود سرمایه مواجه خواهد شد.

این کارآفرین اظهار کرد: تولیدکنندگان می‌توانند در عرصه صادرات وارد میدان شوند، چین با عرضه محصولات نامرغوب و بی‌کیفیت بازارهای جهانی را تحت تأثیر خود قرار داده است و حتی شنیده‌ایم که با شیرابه زباله کفش و اسباب‌بازی تولید می‌کند که همین امر باعث بیماری می‌شود.

وی اشاره کرد: افرادی که می‌خواهند وارد عرصه تولید کفش شوند در ابتدا باید آموزش ببینند چون آموزش در این عرصه بسیار مهم است و چندین شاخه دارد؛ پس از آموزش می‌توانند در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کنند، همچنین برای دریافت مجوز باید به میراث فرهنگی مراجعه کنند.

احسان‌فر خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی راه‌اندازی کارگاه تولید کفش سرمایه‌ای معادل ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که فکر نمی‌کنم هر کسی بتواند چنین کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند ذیل طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کارگاه‌های تولید کفش مشغول به کار شود.

به گزارش ایسنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تولیدکننده صادرات قزوين طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قیمت مواد اولیه نفر در کارگاه مشغول به کار تولید کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود

به دنبال اعلام سوئیس برای میزبانی از یک کنفرانس صلح در مورد اوکراین در ماه‌های آینده، پکن تاکید کرد که پیش از برگزاری نشست صلح کار زیادی باید انجام شود.

به گزارش مشرق، لین جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که شی جین‌پینگ رئیس جمهور این کشور از برگزاری یک نشست صلح بین‌المللی در زمان مقتضی و با مشارکت برابر همه طرف‌ها حمایت می‌کند.

لین اضافه کرد: پکن باور دارد که هر مناقشه‌ای باید در نهایت از طریق کانال‌های دیپلماتیک و مذاکره‌های سیاسی حل شود. تنها راه خروج از بحران اوکراین سر میز مذاکره است.

دولت سوئیس به تازگی اعلام کرده است که در نیمه ماه ژوئن (خرداد) میزبان کنفرانس صلح اوکراین با حضور مقام‌های بلندپایه خواهد بود، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پس از گفتگوی این هفته با شی در پکن، گفت که دو طرف توافق کرده‌اند که «هماهنگی فشرده و مثبتی» برای ترویج این کنفرانس داشته باشند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از این بیانیه استقبال کرد و گفت که چین می‌تواند به ایجاد «صلح عادلانه» برای کشورش کمک کند.

چین و روسیه در سال‌های اخیر همکاری‌های اقتصادی و تماس‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده‌اند و شراکت راهبردی آنها از زمان شروع جنگ اوکراین نزدیک‌تر شده است.

در حالی که چین می‌گوید یک کشور بی‌طرف در مناقشه اوکراین است و حتی به دنبال ایفای نقش میانجی در آن است، به دلیل امتناع از محکوم کردن حمله مسکو مورد انتقاد قرار گرفته است.

شولتس همچنین روز سه‌شنبه گفت که از شی جین‌پینگ خواسته است تا از اهرم‌های خود در رابطه با روسیه برای تحت فشار قرار دادن آن برای پایان دادن به جنگ «بی‌معنا» در اوکراین و خروج نیروهایش استفاده کند.

تلویزیون دولتی چین روز سه‌شنبه همچنین گفت که شی «چهار اصل برای جلوگیری از خارج شدن بحران اوکراین از کنترل و بازگرداندن صلح» را مطرح کرده است.

شی گفت که کشورها باید بر حفظ صلح و ثبات تمرکز کنند و از تلاش برای دستیابی به دستاوردهای خودخواهانه اجتناب کرده و آتش جنگ را شعله‌ور نکنند.

رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد: ما باید شرایطی را برای بازگرداندن صلح ایجاد کنیم و از تشدید تنش‌ها خودداری کنیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • اخاذی علنی اوکراین از آمریکا با توسل به قیمت نفت!