Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:26:28 GMT

۳۵۰ هزار بچه ماهی در تالاب‌ عرب حسن شوشتر رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۴۱۴۹

۳۵۰ هزار بچه ماهی در تالاب‌ عرب حسن شوشتر رهاسازی شد

جهانبخش مهدی پور روز یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : این تعداد بچه ماهی از گونه های بنی ، شیربد ، گطان هستند که از گونه های بومی و سازگار با این منطقه به شمار می آیند .

وی افزود : رها سازی این بچه ماهی ها علاوه بر حفظ ذخایر ژنتیکی در اقتصاد و امرار معاش جوامع بومی نیز تاثیر بسزایی دارد  و بیش از ۱۲ صیاد محلی در این تالاب ماهی گیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره شیلات شوشتر ادامه داد : پارسال نیز بیش از یک میلیون ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب ها و رودخانه های این شهرستان رها سازی شد .

تالاب عرب حسن با مساحتی بالغ بر ۶۶ هکتار در حاشیه غربی شهر عرب حسن و درمجاورت رودخانه شطیط و ٣٠ کیلومتری جاده شوشتر به اهواز واقع شده و علاوه براینکه باعث تعدیل هوای منطقه و پیشگیری از عبور جریانات گرد و غبار و وقوع سیلاب در منطقه می‌شود، زیستگاه مهمی برای پرندگان بومی و مهاجر و آبزیان بومی منطقه محسوب می‌گردد.

برچسب‌ها بچه ماهی شوشتر خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بچه ماهی شوشتر خوزستان بچه ماهی شوشتر خوزستان بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره آیین‌های بومی محلی در سراوان برگزار شد

حمزه ندرت‎‌زهی دهم فروردین‌ماه اظهار کرد: از زمان قبل آغاز سفر‌های نوروزی جلسات مختلفی با حضور اعضا و کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهرستان با محوریت برگزاری هر چه بهتر ویژه برنامه‌های فصل بهار و بهار قرآن در این شهرستان برگزار شد. 

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان افزود: یکی از برنامه‌های محوری که مورد تصویب اعضا قرار گرفت اجرای جشنواره‌های بومی محلی با هدف معرفی آداب و سنن، نوا‌ها و آوا‌های مردم این منطقه بود که روز گذشته (نهم فروردین) این جشنواره با حضور مسافران و بومیان منطقه در محل ایستگاه نوروزی برگزار شد که بسیار هم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت. 

وی ادامه داد: اجرای موسیقی محلی، مسابقه و همچنین پذیرایی با غذا‌های سنتی منطقه از جمله برنامه‌هایی بود که در این جشنواره انجام شد و مسافران و گردشگران با آداب و سنن مردم بیشتر آشنا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جشنواره آیین‌های بومی محلی در سراوان برگزار شد
  • متقاضیان بومی منطقه؛ اولویت اول واگذاری زمین نهضت ملی مسکن
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • هشدار مهم دامپزشکی درباره ماهی قرمز
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • حال خوش آهوان در دشت مغان
  • تالاب مره ثبت ملی شد
  • ضرورت رهاسازی آب برای نجات گاوخونی و کلنی فلامینگو‌ها 
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید