Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@10:19:40 GMT

صعود هفت پله ای قیمت پشم دام عشایر

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۵۰۲۷

صعود هفت پله ای قیمت پشم دام عشایر

عصمتی پور گفت: با ورود تعاونی‌های عشایری، قیمت پشم دام عشایر خراسان جنوبی از ۶ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان افزایش یافت.

«مهدی عصمتی پور»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: تعاونی‌های عشایری استان، پشم تولیدی عشایر را با قیمت پایه ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و همچنین پشم سفید و مرغوب با قیمتی بالاتر از عشایر خریداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه ورود تعاونی ها برای خرید پشم دام سبب افزایش نرخ پشم در بازار شده است، گفت: با ورود تعاونی‌های عشایری، قیمت پشم دام از ۶ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

 

 

وی با اشاره به خرید پشم، مو و کرک عشایر خراسان جنوبی توسط 10 تشکل دارای مجوز این استان، گفت: در حوزه بیمه عشایری از ۱۰ شرکت تعاونی عشایری در استان، هشت شرکت موفق به اخذ کد بیمه شده‌اند.

 

 

عصمتی پور با بیان اینکه شرکت تعاونی عشایر خودشان می‌توانند عشایر را بیمه کنند، افزود: این بیمه دارای خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و قابل انتقال به سایر بیمه‌ها است.

 

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته ۸۰۰ تن کرک، مو و پشم توسط عشایر خراسان جنوبی تولید شد که با توجه به خشکسالی امسال و کاهش تعداد دام عشایر و نیز کاهش تعداد چین پشم، این مقدار کاهش خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: پشم چینی گوسفندان مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیرجند خراسان جنوبی عشایر خراسان جنوبی هزار تومان پشم دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از راه‌های عشایری شهرستان گچساران افزود: بیشترین آسیب به مسیر تردد عشایر و پل‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض و گچ ترابعلی وارد شده است.
وی با بیان اینکه این مسیر‌ها نیاز به بازگشایی دارند اضافه کرد: در حال برآورد دقیق خسارت وارد شده در این زمینه هستیم.
استاندار گفت: بیش از ۵ هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که دولت تلاش می‌کند تا در همین دوره با اختصاص اعتبارات مناسب بخش زیادی از این راه‌ها بهسازی و ایمن سازی شود.
احمد زاده به سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت و رفع مشکلات جامعه عشایری اشاره و عنوان کرد: در اقدامی بی سابقه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دور دوم دولت به استان و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات متمرکز سازمان امور عشایر کشور برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخالف عشایر استان اختصاص یافت.
استاندار عنوان کرد: از سهم آلایندگی نفت هم ۸۰ میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری در شهرستان گچساران اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۴ نوروزگاه عشایری در ایلام
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • استقبال از مهمانان نوروزی در نوروزگاههای عشایری خوزستان