Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز برگزاری نخستین دوره آموزش افسردوم کشتی های اقیانوس پیما با حضور ۲۷ فراگیر در این استان خبر داد و گفت : برای نخستین بار در سطح کشور، تعداد ۴ نفر بانو آموزش های تخصصی در این سمت دریانوردی را فرا می گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ "علیرضا محمدی کرجی ران" با بیان جزییاتی در این باره اظهار داشت : در این دوره آموزشی که از نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۰ در جزیره قشم آغاز شده و به مدت دو سال ادامه دارد، آموزش های تئوری و عملی مربوط به افسردومی کشتی های باظرفیت ناخالص ۵۰۰ تن یا بیشتر سفرهای نامحدود (اقیانوس پیما) به فراگیران ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از گذراندن مراحل آزمون های علمی، مصاحبه زبان انگلیسی و روانشناسی، از بین حدود ۱۰۰ نفر متقاضی، تعداد ۲۷ نفر فراگیر برای شرکت در این دوره انتخاب شدند؛ نکته قابل توجه این که برای نخستین بار در کشور، تعداد ۴نفر از بانوان توانستند شایستگی حضور در این دوره تخصصی دریانوردی را کسب نمایند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای سطح دانش علمی و عملی دریانوردان استان، کمک به اشتغال جوانان بومی و کاهش هزینه متقاضیان با توجه به عدم نیاز آنها برای سفر به تهران عنوان کرد.

کرجی ران تصریح کرد: پیش از این، متقاضیان فراگیری دوره های آموزش افسر دومی کشتی های اقیانوس پیما مجبور بودند برای شرکت در کلاس ها به تهران و یا سایر استانها رفت و آمد کنند که علاوه بر هزینه بالای شرکت در دوره، هزینه های مربوط به حدود دو سال مسافرت، اسکان و ایاب و ذهاب نیز به آنها تحمیل می شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دوره آموزشی و همچنین تامین سیستم های شبیه ساز لازم به منظور اجرای دوره های جانبی مورد نیاز، در حال حاضر تمامی دوره های آموزشی لازم برای کل سمت های دریانوردی نزدیک به ساحل و همچنین سمت افسر دوم کشتی های با ظرفیت ناخالص ۵۰۰ تن یا بیشتر سفرهای نامحدود، در سطح استان برگزار و همچنین تمامی آزمون های شایستگی در تمامی سمت های نزدیک به ساحل و سفرهای نامحدود در بندرعباس انجام می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان ضمن بیان این مطلب که ۳۳ هزار نفر دریانورد (معادل یک چهارم دریانوردان ایران) در این استان فعالیت دارند، گفت: هرمزگان از شمار کل بانوان دریانورد کشور، سهمی ۱۵۳ نفری را به خود اختصاص داده که در این زمینه رکورددار و پیشتاز است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقیانوس کشتی نخستین اقیانوس پیما دوره آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان بوشهر بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر شرکت داشتند که در زمان حاضر نیز مرحله استانی با حضور دوهزار دانش آموز به میزبانی منطقه کاکی در بخش دانش‌آموزان دختر و شهرستان دیلم در بخش دانش‌آموزان پسر آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

محمود حق‌دوست با اشاره به اهمیت فراگیری معارف اسلامی، بیان کرد: ما به‌عنوان یک مسلمان در راستای ترویج معارف قرآنی از همان ابتدای دوران دانش‌آموزی به عنوان یک رسالت باید تلاش کنیم تا در فعالیت‌های قرآنی حضور چشمگیر و فعال داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح مسطوران و پیوند مسجد، منزل و مدرسه، گفت: با حمایت و پیگیری‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان و توجه ویژه استاندار محترم مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احیای نمازخانه‌های مدارس اختصاص یافته است که امیدواریم یا همکاری سایر دستگاه‌ها نیز گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

دیگر خبرها

  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • دیپلماسی نظامی چین با میزبانی از سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران