Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، جمعه گذشته (۱۸ ژوئن)، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان تصمیم گرفته است که نام جنبش انصارالله را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد، اما چنین تصمیمی درباره عربستان سعودی گرفته نشده است. امری که با واکنش تند بسیاری از مقامات دولت نجات ملی یمن همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جنبش انصارالله یمن نیز دیروز اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل با تصمیم خود در درج نام جنبش انصار الله در فهرست ناقضان حقوق کودکان، خود و این نهاد بین المللی را در فهرست ننگ قرار داد. آنتونیو گوترش ثابت کرد که سازمان ملل فقط یک نهاد بی‌اهمیت است که کشور‌های قدرتمند از آن برای تحریف واقعیت‌ها و مصادره حقوق ملت‌های مستضعف سوء استفاده می‌کنند.

دفتر سیاسی این جنبش اعلام کرد: «کودکان یمن می‌دانند چه کسی آن‌ها را با هواپیما‌ها و محاصره کشورشان کشته است و می‌دانند چه کسی خون و کودکی آن‌ها را با تمدید دوران ریاست خود معامله می‌کند. کودکان یمنی با وجود بی گناه بودنشان نسبت به دبیر کل سازمان ملل به خاطر اینکه دچار مشکل روانی و اخلاقی است، حس ترحم دارند».

«محمد امین الحمیری» عضو دبیرکلی حزب «السلم و التنمیه» یمن و از نویسندگان و تحلیلگران سیاسی این کشور نیز با انتشار یادداشتی در پایگاه خبری «انصارالله»، نوشت: «جنگ خصمانه و محاصره یمن، سازمان ملل را در قبال جنایات مختلفی که طی سال‌های گذسته در این کشور در سایه تداوم جنگ و محاصره روی داد، رسوا کرد».

وی با تیتر کنایه آمیز، «رسوایی سازمان ملل.. کودکانِ شهید ما قاتل ندارند» به چشم‌پوشی گوترش از جنایات ائتلاف سعودی در کشتار کودکان یمنی اشاره کرد و دلیل آن را جویا شد.

وی نوشت: «[سازمان ملل]تلاش کرد و تمام تلاش خود را وقف این امر کرد که خود را در جایگاه یک میانجی بی‌طرف و سردرگم نشان دهد.. اما در نهایت مَنِش متولیان آن از این امر جلوگیری کرد و واقعیت این‌که آن‌ها ابزار مزدوری هستند، برملا شد و به جای آن‌که، جنایتکاران در فهرست موسوم به سیاه جنایتکاران جنگی قرار گیرند، این سازمان، یک قربانی را که به آن حمله شده و کلیه قوانین و عرف‌های بین‌المللی به او حق دفاع از خود را می‌دهد، در این فهرست قرار داد».

این تحلیلگر یمنی در ادامه نوشت که با همه این‌ها، جای هراسی نیست. زیرا این اقدام سازمان ملل بر میزان پایبندی مردم یمن به گزینه‌های درست و حق خود که از همان آغاز تجاوز به آن تمسک ورزیدند، خواهد افزود و می‌داند که خداوند به او در همه چالش‌ها و تحولات کمک خواهد کرد.

وی در پایان نوشت: «در برابر چنین استکباری .. ما به نوبه خود، به عنوان مردم یمن، بار دیگر بر ایستادگی کامل و موضع ثابت قدم خود در کنار همه آزادگان جهان و در رأس آن‌ها، گروه انصارالله در مسیر رهایی از سلطه خارجی، تا رسیدن به آرمان‌های کشورمان در آزادی، حاکمیت و استقلال تاکید می‌کنیم».

تجاوز نظامی به یمن در فرودین ۱۴۰۰ وارد هفتمین سال خود شد. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه‌ای و جهانی که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گوترش شهید یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان جهانی غذا اعلام کرد: وضعیت در غزه به ویژه در موارد گرسنگی که به جان‌باختن می‌انجامد، پیچیده است.

این سازمان بیان کرد: باید در روند ورود کمک‌ها به نوار غزه به صورت فوری تسهیل صورت بگیرد. عدم ورود کمک‌های کافی به نوار غزه خطر قحطی در این باریکه را در پی دارد.

سازمان جهانی غزه با اشاره به افزایش شمار کودکان دچار سوءتغذیه در غزه تصریح کرد: سوءتغذیه شمار بیشتری از کودکان غزه را به ثبت رسانده‌ایم.

از سوی دیگر برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد: روز به روز به حالت قحطی و گرسنگی در غزه نزدیک می‌شویم. معیارهای بروز قحطی طی ۶ هفته آینده در نوار غزه بروز خواهد یافت.

گفتنی است رژیم صهیونیستی با تحمیل قحطی و گرسنگی به مردم نوار غزه به ویژه ساکنان شمال این باریکه، شماری از فلسطینیان به ویژه کودکان را به شهادت رسانده و از قحطی و گرسنگی به عنوان سلاحی در برابر اهالی غزه استفاده کرده است.

کد خبر 6087949

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (3 اردیبهشت)