Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@22:59:29 GMT

همزیستی پول کاغذی و دیجیتال

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۵۵۸۵

خبرگزاری آریا - یک کارشناس بانکداری الکترونیک معتقد است: ظهور رمزارزها را در حال حاضر نابودکننده چرخه پول نیست و نمی‌توان پول دیجیتال را جایگزین پول کاغذی و ارزهای جهانروا دید.
به گزارش پایگاه خبری نقدنیه ، رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در سال های پیش رو و حداقل طی یک دهه آینده بعید به نظر می رسد که پول کاغذی و ارزهای جهانروا از بین بروند، اظهار کرد: در زمینه پول کاغذی ممکن است استفاده از آن بسیار کمتر شود و خیلی از پرداخت ها الکترونیکی شود؛ اما با توجه به عدم شمول جهانی این موضوع در دنیا و اینکه معمولا کشورها طبقاتی در جامعه دارند که اصولا درآمدهای نقدی و غیرپایدار دارند؛ بنابراین خیلی بعید است شاهد از بین رفتن کامل پول کاغذی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهاب جوانمردی در گفت و گو با ایبِنا تصریح کرد: آنچه که به شرایط کنونی اضافه می شود این است که دارایی هایی جدیدی در حوزه رمز ارزها به دارایی های معمول اضافه می شود. ضمن اینکه روش های مبادله این ارزها با دارایی های قبلی تغییر می کند و مدل های جدید روی کار می آید، اما در این باره هم باز بعید می دانم که مبادلات مالی به طور کامل تغییر کند.
وی ادامه داد: اما ممکن است بر بستر بلاکچین مبادلات امن تری داشته باشیم یا بعضی از نهادهای غیرمتمرکز هم شکل بگیرند؛ اما آنچه که امروز می بینیم این است که نقطه تعادل و تفاهمی کم کم بین فضای سنتی و نوگرا در حال شکل گیری است. فرض کنید بین تمرکز کامل از منظر بانک مرکزی و عدم تمرکز کامل بر مبنای رمزارزها نقطه بینابینی شکل خواهد گرفت.
رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران گفت: عملا دولت ها اجازه نمی دهند کل حاکمیت شان با این نگاه عدم تمرکزگرایی از بین برود، اما حتما نسبت به برخی موضوعات کوتاه خواهند آمد و سعی می کنند خودشان همراهی کنند. مانند کشورهایی که ارز دیجیتال خود را عرضه می کنند تا بتوانند برای آن مقررات و سیاست گذاری داشته باشند، در نتیجه ظهور رمزارزها را در حال حاضر نابودکننده چرخه پول و پول دیجیتال را جایگزین پول کاغذی نمی بینم. هرچند به دو مفهوم متفاوت اشاره دارد، اما به صورت سیستم های مکمل و به یک همزیستی مسالمت آمیز خواهند رسید.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پول کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر سیاح پیش از ظهر سه شنبه در نشست اخذ شناسه یکتا برای مجوزهای کاغذی از طریق درگاه ملی مجوزها که در سالن اقتصاد مقاومتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، گفت: تا سوم اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی تبدیل و دارای شناسه یکتا شدند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت ماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از دو میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.

وی بیان کرد: تعداد مجوزهای کاغذی که صادر می‌شود و در درگاه نیست بسیار کم است و برای آنها تسهیلاتی قائل می‌شویم که اولاً صادرکننده زودتر به درگاه وارد شود و ثانیاً کسی که آن مجوز را دارد بتواند خارج از آن سیستم ادامه حیات دهد.

سیاح خاطرنشان کرد: اگرچه برای صدور تبدیل مجوزها بر اساس قانون از ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فردی که شناسه یکتا ندارد به منزله بدون مجوز است اما با خشونت و تندی برخورد نمی‌کنیم بلکه کاری می‌کنیم تا در فرصت باقی مانده همه وارد درگاه شوند و درصد کمی را که باقی مانده‌اند با آرامش و ارسال پیامک به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا دعوت می‌کنیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: فردی که بخواهد خارج از کنترل و نظارت حکومتی و به صورت زیرزمینی کار کند، به تدریج خدمات دولتی وی قطع می‌شود. مهمترین مزیت این طرح برای فعال اقتصادی این است که می‌تواند بدون حضور و به صورت ۲۴ ساعته از خدمات دولتی بهره مند شود.

کد خبر 6086774

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • تبدیل بیش از ۴۰۱ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از مرز ۴۰۰ هزار مجوز عبور کرد
  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن
  • حذف بیش از ۱۵ هزار پروانه کسب کاغذی در استان آذریجان‌غربی