Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی گفت: یکی از طرح‌های ما برای کاهش قاچاق سوخت از مرزهای کشور طرح رزاق است که برای فروش قانونی سوخت و ایجاد منبع درآمد برای مرزنشینان طراحی شده که البته در مرحله ارزیابی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صبح امروز با استاندار قزوین به عنوان رئیس ستاد استانی مبارزه با قاچاق کالا دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا در این دیدار کاهش شدید قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی در نقاط مرزی کشور را مهمترین رویکرد ستاد مبارزه با قاچاق دانست و اظهار داشت: یکی از طرح‌های ما برای کاهش قاچاق سوخت از مرزهای کشور طرح رزاق است که برای فروش قانونی سوخت و ایجاد منبع درآمد برای مرزنشینان طراحی شده که البته در مرحله ارزیابی است.

محمودرضا افشاریان همچنین از تاثیر محسوس کرونا بر کاهش بالای قاچاق سوخت خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی ستادهای مبارزه با قاچاق کالا در استان‌ها باید طوری باشد که حتی اگر بحران کرونا هم از بین رفت، روند قاچاق سوخت همچنان کاهشی باقی بماند.

وی با اشاره به برخی ناهماهنگی بین استان‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت ادامه داد: در همین زمینه باید ستادهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان‌ها با همدیگر هماهنگ شوند تا اطلاعات حوزه قاچاق سوخت همه استان‌ها یکدست شده و از موازی‌کاری و کم‌کاری در این حوزه جلوگیری شود. البته در همین رابطه کنترل مرزها برای مبارزه با قاچاق سوخت و محصولات نفتی تشدید خواهد شد.

افشاریان همچنین با تاکید بر نقش قزوین به عنوان یک کریدور ترانزیتی و ارتباطی در کشور گفت:‌ استان قزوین در مسیر 12 استان پررفت‌وآمد کشور قرار دارد و اگر میزان رصد و پایش محموله‌های قاچاق سوخت در استان قزوین افزایش یابد، این موضوع در پیشگیری از قاچاق سوخت و شناسایی قاچاقچیان عمده سوخت بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: در حال حاضر بخش زیادی از سرمایه‌های ملی به خاطر قاچاق سوخت از بین رفته و راهی خارج از کشور و اگر مقابله با قاچاق سوخت در کل استان‌های کشور تشدید شود، سرمایه چند میلیارد دلاری به بخش‌های مولد اقتصاد و تولید کشور تزریق خواهد شد.

کشف سوخت قاچاق در قزوین 2 برابر شد

استاندار قزوین هم در این دیدار با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین گفت:‌ سال قبل با توجه به پیگیری دستگاه‌های عضو ستاد به ویژه پلیس اقتصادی نیروی انتظامی میزان کشف سوخت و فرآورده نفتی قاچاق در استان قزوین 2 برابر شد و این کشفیات بیشتر از کانتینر‌های سوخت‌رسانی بود که در حال عبور از استان قزوین به قصد مناطق مرزنشین بودند.

28 هزار لیتر سوخت قاچاق در قزوین کشف شد بیش از 6 هزار لیتر سوخت قاچاق در قزوین کشف شد‌ 6 هزار لیتر سوخت قاچاق در قزوین کشف شد

هدایت‌الله جمالی‌پور افزود: قزوین مسیر اصلی عبور کامیونت و کانتینرهای سوخت‌رسان از مرکز به غرب کشور است و به همین خاطر رصد مداوم جاده‌های ترانزیتی برنامه اصلی ما برای مقابله با قاچاق سوخت در جغرافیای استان است.

وی ادامه داد: برای کشف قاچاق سوخت باید تجهیزات و امکانات پایش مسیرهای ترانزیتی استان ارتقا یابد و برای این منظور نیازمند حمایت ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا هستیم تا بتوانیم نیروهای انسانی بیشتری را برای مبارزه با قاچاق کالا به کار گمارده و تجهیزات لازم برای این حوزه را افزایش دهیم. 

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مبارزه با قاچاق کالا سوخت قاچاق در قزوین فرآورده های نفتی پیشگیری از قاچاق قاچاق سوخت قاچاق سوخت استان قزوین استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخت قاچاق به مقصد نرسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ محمد خوش‌خلقت با بیان اینکه پس از اقدامات صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه خودرو باری نیسان در حال حمل سوخت قاچاق در مواصلاتی فومن به سراوان است، گفت: حین کنترل نامحسوس مسیر مورد نظر این خودرو شناسایی و متوقف شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان از کشف ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت خبر داد و افزود: متهم ۴۵ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود
  • سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • ضرورت ایجاد تحولی در عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی