Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:53:08 GMT

فراخوان طرح‌های تحقیقاتی در حوزه سلامت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۵۶۴۶

فراخوان طرح‌های تحقیقاتی در حوزه سلامت اعلام شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وبدا، سازمان غذا و دارو در فراخوانی با عنوان " فراخوان طرح های تحقیقاتی در حوزه طیب، طاهر، سلامت، حلیت و حرمت فرآورده های سلامت محور و خدمات سلامت"، از تمامی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز آموزش عالی، متخصصین و پژوهشگران دعوت کرد تا با ارسال پیشنهادات، پروپوزال و طرح های تحقیقاتی خود در زمینه های ذکر شده، به مرکز تحقیقات حلال، این سازمان را در رسیدن به وظایف قانونی و حفظ و صیانت از سلامت و بهداشت جامعه یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فراخوان "طرح های تحقیقاتی در حوزه طیب، طاهر، سلامت، حلیت و حرمت فرآورده های سلامت محور و خدمات سلامت" که به امضای محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو رسیده، آمده است:

با احترام و نظر به اهمیت سلامت، طیب و طاهر بودن مواد و فرآورده ها و خدمات حوزه سلامت، مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در راستای وظیفه ذاتی و مصوب در جهت ارتقای بهداشت و سلامت، حلیت و حرمت مواد و فراورده های دارویی، غذایی، آشامیدنی، آرایشی و ملزومات پزشکی مورد مصرف و سایر خدمات و با عنایت به تنوع روز افزون تولید و فرآوری مواد و فرآورده های مذکور و خدمات ارائه شده در جوامع بشری، بدین وسیله از تمامی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز آموزش عالی، متخصصین و پژوهشگران دعوت می شود تا با ارسال پیشنهادات، پروپوزال و طرح های تحقیقاتی در زمینه های مختلف مرتبط به مرکز تحقیقات حلال، ما را در رسیدن به وظایف قانونی و حفظ و صیانت از سلامت و بهداشت جامعه یاری کنند.

بهداشت و سلامت در تولید و فرآوری محصولات و خدمات سلامت، حلیت و حرمت در تولید و فرآوری محصولات و خدمات سلامت، روش های شناسایی و تعیین مقدار اجزای متشکله مواد و فرآورده های سلامت ، شناسایی تقلبات در مواد و فرآورده های سلامت، چگونگی بازرسی و ارزیابی و مراحل آن در فرآیند و نظام سلامت و حلیت فرآورده ها و خدمات ، شیوه های نمونه برداری و آزمون مواد و فرآورده های سلامت ، تجارب کشورها و فرآیند صدور گواهی در زمینه حلیت و حرمت فرآورده های سلامت و خدمات، حلیت و حرمت در مواد و فرآورده های اصلاح ژنتیک شده ، بررسی اثرات مواد بر سلامت باروشهای مختلف (بالینی و ...) ، حلیت و حرمت در افزودنی های بکار رفته در فرآورده های سلامت، اقتصاد سلامت، دارو، غذا، حلال و ...، مباحث فقهی در حوزه طهارت، حلیت و حرمت فرآورده ها و خدمات سلامت، بیمه و بانکداری اسلامی و حلال، معماری اسلامی و حلال و گردشگری سلامت، اسلامی و حلال محورهای این فراخوان است.

این نامه برای رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئول بخش استفتائات  دفتر مقام معظم رهبری ، رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان، معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور نوشته و ارسال شده است.

برچسب‌ها سلامت فراخوان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت فراخوان بهداشت و سلامت سلامت فراخوان بهداشت و سلامت حلیت و حرمت فرآورده ها طرح های تحقیقاتی مواد و فرآورده فرآورده های سلامت مواد و فرآورده ها خدمات سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان سلامت روان در مراکز سراج/ چگونگی مراجعه به این مراکز

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت مراکز سراج و ارایه خدمات سلامت روان در این مراکز توضیح داد.

دکتر حامد مصلحی در نشستی خبری با اشاره به فعالیت مراکز سراج در ارایه خدمات سلامت روان گفت: در حال حاضر ۸۳ مرکز سراج در کشور فعالند که در نظر داریم به ۱۰۰ مرکز افزایش یابد.

وی افزود: در این مراکز خدمات گران قیمت سلامت روانی و اجتماعی به صورت کاملا رایگان ارایه می‌شود. در حال حاضر بیش از ۳هزار روانشناس در شبکه بهداشت کشور فعالند و به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک روانشناس حضور دارد.

مصلحی در پاسخ به سوال ایسنا درباره چگونگی مراجعه به مراکز سراج و دریافت خدمات سلامت روان گفت: به این منظور، مراجعه اول افراد به شبکه بهداشت و مراکز جامع شهری و روستایی است و مراجعینی که تشخیص داده شوند به خدمت بیشتری نیاز دارند، به مراکز سراج ارجاع داده می‌شوند. همچنین ارجاع بیمارستانی به مراکز سراج هم داریم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره غربالگری سلامت روان و همچنین ۸ شاخصی که در این زمینه لحاظ می‌شود، گفت: در غربالگری سلامت روان دو مبحث اختلال اضطراب و اختلالات خلقی (افسردگی) مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین پیمایش سلامت روان ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ آخرین پیمایش سلامت روان جامعه انجام شده که نتایج آن در حال نهایی شدن است و پس از آماده شدن نتایج اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.

مصلحی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره سازمان نظام روانشناسی، بر لزوم رفع ضعف قانون سازمان نظام روانشناسی تاکید کرد.

وی همچنین به تشکیل واحدی در مجموعه بهداشت وزارت بهداشت درباره «بهداشت و سلامت روان محیط و رسانه» اشاره کرد و گفت: بازنمایی وضعیت‌ها و تفسیر درست از واقعیت‌ها توسط رسانه بسیار مهم است. بر اساس توصیه‌های انجمن‌های بین‌المللی لازم است که سطح استرس و استرس پذیری افراد از تنش‌ها و از جمله تنش‌های اقتصادی را در جامعه کم کنیم. بر همین اساس نیز در حال تهیه بسته آموزشی تفکیک استرس از واقعیت‌های اقتصادی هستیم.

وی گفت: مجموعه اقدامات ما در این حوزه به دو موضوع قبل از مواجهه با آسیب و همچنین‌بعد از مواجهه با آسیب (نظیر سوگ در زلزله و سیل و ...) مربوط می‌شود. به این ترتیب بسته‌های آموزشی برای پیشگیری از آسیب قبل از مواجهه با آن و همچنین افراد در معرض خطر آسیب در حال تدوین است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت
  • ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران
  • ارائه بیش از ۲۸.۸ میلیون خدمت درمانی در خوزستان
  • نشست برنامه‌های هفته سلامت تویسرکان
  • خدمات رایگان سلامت روان در مراکز سراج/ چگونگی مراجعه به این مراکز
  • ارائه خدمات رایگان سلامت روان در مراکز سراج