Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی از اسلام آباد، همزمان با ایام دهه کرامت همایشی با عنوان محفل شعر امام رضا (ع) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با همکاری مؤسسه ادبی ابلاغ در محل خانه فرهنگ کشورمان در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

در این مراسم جمعی زیادی از دوستداران اهل بیت (ع) اعم از اهل سنت و شیعه، از جمله برخی علما، استادان دانشگاه و شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و علمی در مراسم باشکوه بزرگداشت دهه کرامت و ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا … مجید، نعت خوانی پیامبر اکرم (ص) و صلوات خاصه علی ابن موسی الرضا (ع)، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک ایام خجسته کرامت، به بیان ویژگی‌ها، فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی آن پیشوایان بزرگ دین اسلام پرداخت و گفت: مسلمانان با الگو گرفتن از سیره حضرت امام رضا (ع) می‌توانند به وحدت میان امت اسلامی کمک کرده و همدلی و همگرایی میان مذاهب اسلامی را گسترش دهند، به ویژه در جهان امروز که گروه‌های تکفیری با تعصبات جاهلی و خونریزی در جوامع اسلامی چهره منفی از اسلام نشان می‌دهند. وی ادامه داد: علمای اسلام باید با روشنگری وتبیین سیره امام رضا (ع) و دیگر ائمه اطهار علیهم السلام، به وحدت و انسجام میان جوامع اسلامی کمک کنند.

برخی از شخصیت‌های پاکستانی نیز در این همایش با ابراز خرسندی از حضور در مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ص)، گفتند: این وظیفه علما و اندیشمندان اسلامی است که در جهت طرح و تبیین وقایع مربوط به دوران حضرت امام رضا (ع) بپردازند.

آنان افزودند: حیات معصومین علیهم السلام در واقع ترویج سنت و سیره پیامبر گرامی اکرم (ص) است و علم، معرفت، زهد و تقوا را از ویژگی‌های بارز امام رضا دانستند.

برخی از سخنرانان حاضر نیز با بیان معجزات امام به تشریح مناظره‌ها و گفت و گوهای امام رضا (ع) با رهبران و علمای ادیان و فرقه‌های مختلف پرداخته و گفتند: در نتیجه این مناظره‌ها بسیاری از مخالفین امام جذب ایشان شده و ایمان می‌آوردند. حضرت امام رضا (ع) در این مناظره‌ها توحید و رسالت پیامبر اکرم (ص) را با استناد به منابع سایر ادیان و مخالفین به زیبایی اثبات می‌کردند.

در ادامه برنامه چند تن از شعرای برجسته شهرهای راولپندی و اسلام‌آباد اشعاری به زبان‌های اردو و فارسی در وصف حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) سرودند.

در این مراسم حجت الاسلام علامه سید علی اکبر کاظمی روحانی برجسته شیعه به عنوان یکی از مسئولان مجلس وحدت مسلمین در راولپندی به عنوان میهمان ویژه حضور داشت و سخنرانی کرد.

در این نشست ادبی شاعران آئینی و اهل بیت (ع) از شهرهای راولپندی و اسلام آباد از جمله آقایان؛ سید ثاقب اکبر، سید تنویر حیدر، انجم خلیق، خرم خلیق، سلیم حیدر، شمیم حیدر سید، سید علی ناصر، نبی هادی، محمد رفیق مغل، سید رضا کاظمی حضور داشتند و آخرین سروده‌های خود را به زبان‌های اردو فارسی به پیشگاه حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) ارائه دادند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از کتاب‌های مربوط به سیره امام رضا (ع) و تابلوها و سخنان، احادیث و روایات آن حضرت به زبانهای اردو و انگلیسی برپا شد.

کد خبر 5239985 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: راولپندی شیعه پاکستان رایزن فرهنگی ایران در پاکستان انتخابات 1400 دهه کرامت مشارکت مردم در انتخابات فعالیت های قرآنی قرآن کریم امام رضا ع آستان قدس رضوی قرآن سیره اهل بیت ع انقلاب اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی سازمان تبلیغات اسلامی عتبات عالیات بقاع متبرکه حضرت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود

‌حجت الاسلام مهدی ولایی برحق در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی گفت: ویژه برنامه‌ها و مجالس منتسب به قرآن کریم و اهل بیت (ع) در جای جای استان‌ها بسیار برگزار می‌شود اما شاید ویژه برنامه‌هایی با محوریت قرآن که بتواند عظمت و دینداری مردم را به جهان نشان دهد کمتر دیده می‌شد.

وی با اشاره به وجود خلأ برگزاری چنین مانورهایی بیان کرد: محفل امام حسنی‌ها یک مانور فرهنگی و نمایش دینداری و ارادت مردم به قرآن و اهل بیت (ع) به صورت توأمان بود که شاید این موضوع ویژگی بارز این برنامه باشد، لذا ضرورت دارد هر از چند گاهی اینگونه مجالس با همکاری نهادها و ارگان‌ها برگزار شود و نسبت به انجام این امر تشویق صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه پایه این گونه اقدامات حتماً باید مردم باشند، مطرح کرد: مردم از اینگونه برنامه‌ها استقبال می‌کنند. شاید هیچکس تصور نمی‌کرد که در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان و روزهایی که مردم مشغول صله رحم، استراحت و مسافرت هستند، استقبال مردم از برگزاری محفل امام حسنی‌ها تا این حد باشد.

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در این برنامه بودند، خاطرنشان کرد: سبک زندگی ملت ایران ایرانی اسلامی است اما بعضاً هجمه‌هایی که با استفاده از رسانه‌ها و فرهنگی که از غرب وارد می‌شود، ناخودآگاه در این زمینه فاصله ایجاد می‌کند که مرور سبک زندگی سازگار با فرهنگ ایرانی اسلامی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه طراحی و تمرین برنامه‌های همسو با سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌تواند بروز این فرهنگ را افزایش دهد، اظهار کرد: در این راستا جوانان نیز پای کار هستند و در صورتی که برنامه‌هایی متناسب با روحیات آنها طراحی کنیم، جلوتر از ما حرکت خواهند کرد، حتی خوب است که طراحی برنامه‌ها نیز به خود جوانان سپرده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه البرز پس از تهران بیشترین شرکت کننده را در این تجمع داشت، ضمن قدردانی از مردم این استان گفت: محفل امام حسنی‌ها به نوعی کار مشترک البرز و تهران بود زیرا حجم بسیاری از این استان در برنامه شرکت کردند. سالانه چهار تجمع شبیه این برنامه در البرز برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم هر سال آنها را تقویت کنیم.

کد خبر 6064200

دیگر خبرها

  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود
  • ویژه‌برنامه شب‌های قدر شبکه دو از حرم حضرت معصومه (س)
  • پخش ویژه برنامه شب های قدر از حرم حضرت معصومه (س)
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • حال‌وهوای حرم حضرت معصومه در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع)
  • چرا به امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت می‌گویند؟
  • ۲۵ هزار نفر در شب میلاد امام حسن (ع) مهمان سفره بانوی کرامت شدند