Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بیمه مرکزی طی بخشنامه ای در راستای الزامات مقرر در آئین نامه شماره 92 شورای عالی بیمه و مکمل های آن و همچنین ارائه مهلت کافی به بازاریابان برخط (استارت آپ های بیمه ای) جهت اخذ مجوزهای مرتبط با فعالیت در صنعت بیمه، فعالیت استارت آپ های فاقد مجوز از بیمه مرکزی را غیر قانونی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بر اساس این بخشنامه که با امضای مشترک اداره کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای و نظارت فنی بر بیمه های غیرزندگی صادر شده است، از تاریخ 1400/04/01 هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم شرکت های بیمه و شبکه فروش با بازاریان بیمه ای برخط (استارت آپ‌ها) فاقد مجوز از بیمه مرکزی در کلیه رشته های بیمه ای ممنوع بوده و در صورت عدم رعایت مراتب و مشاهده نام شرکت های بیمه در سایت ها و اپلیکیشن های مربوطه، برخوردهای نظارتی لازم وفق مفاد ماده 26 آیین نامه شماره 75 شورایعالی در دستور کار بیمه مرکزی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بخشنامه تاکید شده است که چنانچه شرکت بیمه ای بصورت مستقیم یا غیرمستقیم (غالباً از طریق شرکت های خدمات بیمه ای) خارج از چارچوب ضوابط و مقررات بیمه ای اقدام به انعقاد قرارداد با استارت آپ ها نموده باشند، سریعاً نسبت به ابطال قرارداد مربوطه و دریافت کامل حق بیمه متعلقه اقدام و نتیجه را به بیمه مرکزی منعکس نمایند.
بر اساس این بخشنامه، اعمال هر گونه تخفیف مازاد بر حد مقرر در تبصره 4 ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث (مصوب 1395) در حق بیمه تعهدات اجباری بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده که منجر به کاهش خالص پرداختی بیمه گذار شود، ممنوع شد.
همچنین اعطای ترفیعات فروش و امتیازات شبه نقدی غیرمتعارف (از جمله ارائه بن های خرید، کارت های اعتباری، تخفیف در حق بیمه سایر بیمه نامه ها)، توسط کلیه عرضه کنندگان مجاز بیمه ای از جمله کارگزاران رسمی بر خط، تخلف محسوب می شود. تخفیف های مجاز مقرر در آئین نامه موضوع ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث ـ شامل تخفیف های عدم خسارت، خودروهای نوشماره و … از این قاعده مستثنی است. ضمناً تخفیف در حق بیمه مازاد مالی شخص ثالث و سایر رشته های مشمول آیین نامه شماره 94 شورای عالی بیمه، صرفاً در چارچوب نرخنامه مصوب شرکت موضوع مواد 2 و 3 آیین نامه اخیرالذکر مجاز خواهد بود.
در پایان مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده کلیه مدیران ذیربط در شرکتهای بیمه قرار گرفت و در صورت عدم رعایت مراتب مذکور، وفق مقررات مربوطه برخورد لازم معمول خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استارت آپ ها بیمه مرکزی شخص ثالث حق بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یعثوب نژاد محمد گفت: بیمه اجباری مجدد شاغلین فصلی و ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر که از مزایای درمان روستایی و عشایری استفاده کرده و زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه هستند، نزد سازمان تامین اجتماعی لازم نیست.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در پانزدهم اسفندماه ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده که متاسفانه تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

او با اشاره به رفع قوانین مخل کسب و کار در استان افزود: از ۷۰ مورد قوانین مخل کسب و کار ۲۱ مورد در سال گذشته شناسایی شد که از این تعداد ۱۷ مورد مصوب و مابقی نیز قرار است تا آخر اردیبهشت ماه امسال تسهیل و به استان ابلاغ شود.

نژاد محمد با بیان اینکه تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۶ مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها در این استان صادر شده است، گفت: ۵۲ هزار و ۸۰۶ درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان در درگاه ملی مجوزها ثبت شده بود که از این تعداد تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۶ مجوز صادر شده است.

او تصریح کرد: علاوه بر این ۲ هزار و ۹۰ متقاضی از درخواست خود انصراف داده، ۴۴ درخواست باطل و مابقی درخواست‌ها هم در مرحله استعلام، تایید و تکمیل مدارک برای صدور مجوز است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: ۸۱ درصد مجوزهای صادر شده در این استان در بازه زمانی مقرر در درگاه ملی مجوزها و ۱۹ درصد خارج از مهلت قانونی مقرر صادر شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • بخشنامه ایران خودرو درباره قیمت جدید پژوپارس
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی