Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:44:03 GMT

کاهش نرخ بیکاری در البرز

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۶۲۱۰

کاهش نرخ بیکاری در البرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در دومین نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیر مجموعه تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: الکترونیکی شدن فرآیند‌های اداری در دستگاه‌های دولتی و به ویژه در وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی مهمترین راهکار برای شفافیت و ارتقا سلامت اداری و سرعت بخشی به ارائه خدمات به جامعه هدف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در این نشست که به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد با اشاره به عملکرد بسیار خوب دستگاه‌های زیر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در تحقق ماموریت‌های ابلاغی وزارت متبوع به ویژه در ایام کرونا  افزود: مجموعه دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت متبوع در استان البرز بر اساس گزارش‌های مسئولین وزارت کار دارای تعامل ویژه و مثال زدنی در کشور با یکدیگر هستند و برایند این تعامل در اجرای موفق طرح‌های مشترک این اداره کل با دستگاه‌های زیر مجموعه برای ارائه خدمات به جامعه هدف استان  کرد قابل توجهی تاکنون داشته است.

فلاح نژاد گفت: اداره کل تعاون، کار وفاه اجتماعی، با تامین اجتماعی به ویژه در حوزه‌های مشترک مانند کمیته‌های سخت وزیان آور، بیمه بیکاری و با بانک‌ها وصندوق‌های زیر مجموعه در استان در خصوص ارائه تسهیلات به ویژه تسهیلات اشتغال زا و نیز نهاد‌های حمایتی مانند صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان، بهزیستی و نیز آموزش فنی و حرفه‌ای وبازنشستگی همکاری خوب و موثری در رفع مسائل جامعه کار وتلاش استان داشته و دارد که امیدوارم این همکاری‌ها همواره بهتر و بیشتر از گذشته نیز ادامه داشته باشد.

او همچنین با اشاره به انجام فرآیند‌های دریافت تسهیلات کرونا در قالب دولت الکترونیک و مزایای آن در کاهش مراجعات مردم به ادارات  مربوطه در این خصوص در ایام کرونا افزود: الکترونیکی شدن فرایند‌های دریافت تسهیلات کرونا وبرقراری مقرری بیمه بیکاری در روز‌های ابتدایی کرونا که منجر به بیکاری جمع زیادی از مردم شد توانست بار مراجعات بسیار زیادی از مردم در این خصوص به ادارات کل تعاون، کار و تامین اجتماعی ونیز هزینه‌های ناشی از این مراجعات را کاهش دهد.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز در ادامه به افزایش چشمگیر بیمه شدگان اجباری در استان در سال ۹۹ اشاره کرد گفت: علی‌رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا تعداد بیمه شده‌های اجباری استان که آمار آن از مهمترین و دقیق‌ترین آمار در خصوص فرایند‌های اقتصادی است در حال حاضر در حال رشد است و تاکنون به ۳۱۷ هزار نفر بر اساس سامانه‌های تامین اجتماعی رسیده است و از بهمن ۱۳۹۸ تا به امروز چیزی حدود ۲۰ هزار نفر به تعداد بیمه شده‌های اجباری افزوده شده و نرخ بیکاری استان هم به تبع آن کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرخ بیکاری تعاون کار و رفاه اجتماعی دستگاه های زیر مجموعه تامین اجتماعی کل تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار واگذار شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» خاطرنشان کرد: این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود ۱ میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.


وی ادامه داد: این طرح با نام «یسنا» در سال گذشته و از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، برای حدود ۲۴ هزار مادر دارای فرزند شیرخوار (مادران دارای فرزند زیر ۲ سال) در دهک اول درآمدی در ۸ استان کم‌برخوردار از جمله کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان اجرایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سه مرحله تأمین اعتبار به‌ازای هر مادر ۴۰۰ هزار تومان برای خرید بسته غذایی انجام شد و از فردا برای تمامی مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی تا سقف اعتبار ۶۰۰ هزار تومان با همکاری ستاد ملی جمعیت در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

مرتضوی افزود: مادران مشمول می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده - سبد غذایی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

وی با بیان این که برای مادران مشمول طرح، پیامک ارسال خواهد شد، گفت: اعتبار مذکور در حساب سرپرست خانوار دارای مادر مشمول تأمین شده و قابل‌بهره‌برداری و خرید است و امکان خرید اقلام مورد تأیید از طریق تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ در دسترس قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای این که خانوار از مبلغ اعتبار مطلع شوند می‌توانند به برنامه کاربردی «شما» با کد ملی سرپرست خانوار وارد شده و به نزدیک‌ترین فروشگاه طرف قرارداد برای خرید مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که بر اساس آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند، شناسایی کرده و خدمات سبد تغذیه رایگان و بسته بهداشتی رایگان را ماهانه به آنها اختصاص دهد.

مرتضوی گفت: به‌منظور حمایت از مادران عزیز ایرانی در فرزندآوری و حرکت به‌سوی جوانی جمعیت که یکی از موضوعات اصلی و محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است، با همکاری ستاد ملی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به حدود یک میلیون مادر دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در سه دهک اول درآمدی مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتبار بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار واگذار شد
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است