Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رسانه های مکتوب، تصویری و مجازی جمهوری آذربایجان چه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، چه در حین برگزاری آن و چه پس از برگزاری شکوهمند آن، به انعکاس این رویداد مهم کشورمان و بررسی تاثیر آن بر آینده ایران و منطقه از جمله روابط دو جانبه تهران - باکو پرداختند.

خبرگزاری رسمی "آذرتاج" در گزارشی با عنوان "توسعه روابط جمهوری آذربایجان و ایران در دوره ریاست جمهوری "ابراهیم رئیسی" با موفقیت ادامه خواهد داشت"، نوشت: در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار نفر از واجدان شرایط آرا در پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند که بیش از ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار نفر از آنها به آیت الله سید ابراهیم رئیسی رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بنا بر این گزارش، شمار زیادی از سران و نخست وزیران کشورهای خارجی از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه، ترکیه، عراق، پاکستان و... انتخاب آیت الله رییسی به سمت ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

آذرتاج می افزاید؛ جمهوری اسلامی ایران به رغم همه مشکلات موجود، توانست انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت ساز خود را با موفقیت برگزار و مرحله جدید آینده ایران را آغاز کند.

در این گزارش تصریح شده که این دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در شرایط مشکلات ناشی از تحریم ها و ادامه همه گیر ویروس کرونا برگزار شد، و مردم بر خلاف این همه مشکلات و سختی های اقتصادی حضور پررنگی در انتخابات داشتند.

  بنا به این گزارش، برخی رسانه های خارجی مدعی بودند که به دلیل وجود مشکلات اقتصادی در ایرلن، مردم در انتخابات حضور نخواهند داشت و این امر همراه با بحران اقتصادی موجب بحران سیاسی در ایران خواهد شد، ولی نامزدهای انتخاباتی در دوره تبلیغات انتخاباتی با ارایه توضیحات مفصل به مردم ایران دلیل اصلی این مشکلات اقتصادی را تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان و اعلام کردند که خودداری از حضور در انتخابات به حل مشکلات کمک نمی کند، بلکه موجب وخیم تر شدن اوضاع در کشور می شود و بنا بر این مردم ایران نیز حضور پرشوری در انتخابات داشتند و رییس جمهوری جدید خود را انتخاب کردند.

آذرتاج با اشاره به این که جمهوری آذربایجان یکی از همسایگان نزدیک ایران است و هر دو کشور فعالیت های مشترک در زمینه اجرای پروژه های اقتصادی و حمل و نقل با اهمیت بین المللی را اجرا می کنند، نوشت: سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز پس از انتخاب آیت الله رییسی در گفت وگو با  خبرنگاران اعلام کرد که روند توسعه روابط فیمابین همچنان ادامه خواهد داشت.

سفیر ایران  افزود: توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان مطابق با منافع ملی هر دو کشور بوده و در حال حاضر میان دو کشور طرح های مشترک اقتصادی در حوزه های حمل و نقل و ترانزیتی، خودروسازی، داروسازی و ایجاد شهرک مشترک صنعتی ادامه دارد.

خبرگزاری "آپا" نیز در گزارشی باعنوان رییس جمهوری آذربایجان انتخاب آیت الله رئیسی را تبریک گفت، نوشت: علی اف در  پیامی به آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به پیوندهای تاریخی، دینی و  فرهنگی دو کشور و این که جمهوری آذربایجان به روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاصی قایل است، وضعیت فعلی روابط فیمابین که به سطح همکاری های راهبردی ارتقا یافته را موجب  خشنودی دانست.

بنا بر این گزارش، رییس جمهوری آذربایجان در این پیام همچنین ابراز اطمینان کرد که روابط دوستی و همکاری های جمهوری آذربایجان و ایران مبتنی بر احترام متقابل و حسن همجواری با مساعی مشترک و مطابق منافع مردم دو کشور بیش از پیش تقویت و گسترش یابد.

خبرگزاری "ترند" نیز در گزارشی نوشت: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با حضور فعال شهروندان ایرانی برگزار و زمانی برگزاری انتخابات تا ساعت 12 شب تمدید شد.

خبرگزاری "توران" نیز در گزارشی باعنوان "ابراهیم رئیسی رییس جمهوری جدید ایران است" نوشت: "حسن روحانی" رییس جمهوری فعلی ایران پس از ۴۵ روز اختیارات خود را به آیت الله رئیسی واگذار خواهد کرد.

توران با  اشاره به این که آیت الله رئیسی مصمم به مبارزه با فساد اقتصادی و نیز قاچاق در ایران است، افزود: رییس جمهوری منتخب ایران بر ضرورت ریشه کنی پدیده های نامطلوب برای کشور تاکید دارد.

  پایگاه خبری روسی زبان "حقین. آذ" نیز در گزارشی با عنوان "رئیسی رییس جمهوری جدید ایران شد" با اشاره به این که وی بیشترین آرا شهروندان ایرانی در این دوره انتخابات را به دست آورد نوشت: نامزدهای انتخاباتی و نیز رییس جمهوری فعلی ایران، پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ایران را تبریک گفتند.

  این در حالی است که شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان از جمله "آذ. تی. وی"، "آ. تی. وی"، "خزر"، "آ. ار.بی" و "اسپیس" نیز در گزارش های خبری مختلف به انعکاس روند برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ایران و نتایج آن پرداختند.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان باکو سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری ایران ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان باکو جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان باکو سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری ایران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری غربی بازتاب به‌نسبت گسترده‌ای از اولین سخنان رهبر معظم انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل به یکدیگر داشتند. در این گزارش‌ها بر این بخش از صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای تاکید شده بود که حملات موشکی ایران به اسرائیل ورای تعداد موشک‌های شلیک شده و میزان اصابت آنها، نمایش قدرت ایران بوده است.

رویترز نوشت: رهبر معظم انقلاب گفت که ایران قدرت خود را علیه اسرائیل نشان داد. (آیت‌الله) علی خامنه‌ای از نیروهای مسلح برای حمله اخیرشان در ماه جاری به اسرائیل تشکر کرد. او همچنین گفت که ایران قدرتش را فارغ از اینکه چه تعداد هدف مورد اصابت حمله ایران قرار گرفت، به نمایش گذاشت.

ایران در اولین حمله مستقیم خود به اسرائیل، رگباری از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل فرستاد که در انتقام حمله مرگبار اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

آسوشیتدپرس و واشینگتن پست آمریکا نیز در گزارش یکسانی نوشتند: رهبر معظم ایران تلویحا پذیرفت که تهران در حمله گسترده خود به اسرائیل ضربه کمی زده است. رهبر معظم ایران روز یکشنبه هرگونه بحث در مورد اینکه در حمله بی‌سابقه پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل چه چیزی مورد اصابت قرار گرفت را رد کرد.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا هم گزارش داد: رهبر معظم ایران گفت: تعداد موشک‌های اصابت کرده به اسرائیل موضوع بی‌اهمیتی است. رهبر ایران حمله تلافی جویانه یک هفته پیش این کشور به اسرائیل را ستایش کرد، حتی با اینکه میزان موفقیت کم تهران در حمله به اهداف را امری بی‌اهمیت خواند.

گاردین انگلیس هم نوشت: مقام معظم رهبری از نیروهای مسلح خواست تاکتیک‌های دشمن را بیاموزند. براساس گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، (آیت‌الله) علی خامنه‌ای از نیروهای مسلح ایران برای عملیات ۱۳ آوریل تشکر کرد و از آنها خواست پیوسته نوآوری نظامی را دنبال کنند و تاکتیک‌های دشمن را بیاموزند.

شبکه خبری فرانس۲۴ هم نوشت: (آیت‌الله) خامنه‌ای از موفقیت نظامی پس از حمله اسرائیل تمجید کرد. رهبر معظم ایران در اولین اظهارات خود پس از اینکه تهران حمله مستقیم بی‌سابقه‌ای به اسرائیل کرد، از نیروهای مسلح این کشور تمجید کرد.

او گفت: نیروهای مسلح تصویر خوبی از توانایی‌ها و قدرت خود و تصویری قابل تحسین از ملت ایران به نمایش گذاشتند. آنها همچنین ظهور قدرت عزم ملت ایران را در سطح بین‌المللی ثابت کردند.

تایمز اسرائیل هم نوشت: (آیت‌الله) خامنه‌ای از نیروهای مسلح برای حمله به اسرائیل تشکر کرد و از آنها خواست تاکتیک‌های دشمن را یاد بگیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و موفقیت‌ها در قضایای اخیر، تأکید کردند: به‌لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.

کد خبر 846121 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه موشک رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • پایتخت پاکستان، مزین به تصاویر رئیس جمهوری اسلامی ایران +عکس
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی