Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@13:29:08 GMT

جزئیات بهره‌مندی از بیمه دانشجویی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۶۳۱۵

جزئیات بهره‌مندی از بیمه دانشجویی

کلیه دانشجویان سراسر کشور برمبنای حداقل حقوق (۲ میلیون و ۶۵۶هزار تومان) و با نرخ ۱۲درصد حق بیمه و تنها با پرداخت ۳۱۸ هزار تومان می توانند تحت پوشش حمایت های تامین اجتماعی قرار گیرند.

امیری گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که  در نشست شورای معاونین این اداره کل گفت: دانشجویان درحال تحصیل که فاقد بیمه هستند یا حتی تحت تکفل والدین خود بوده و از خدمات درمانی بهره مندند و یا به عنوان مستمری بگیر سازمان هستند می توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر از طریق مراجعه به شعب و یا سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی eservices.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

tamin.ir با ارائه درخواست و احراز شرایط مقرر نسبت به انعقاد قرار داد و پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.


امیری گنجه افزود: پرداخت حق بیمه به سه شکل امکان پذیر است که نرخ ۱۲ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است.نرخ ۱۴ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از باز نشستگی است و نرخ  ۱۸ درصدکه خدمات بازنشستگی ، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی را شامل می شود.


وی تاکید کرد: در صورتی که دانشجویان متقاضی دریافت خدمات درمانی هستند و تحت حمایت بیمه درمانی تبعی والدین خود نیستند در صورت درخواست بیمه درمان، سرانه درمان به این مبلغ اضافه می شود که برمبنای حداقل حقوق ماهیانه ۷۱ هزار و ۶۰۰تومان است.


مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: متقاضیانی که ۱۰ سال قبل از تاریخ درخواست، یک سال سابقه پرداخت حق بیمه ( با نرخ کامل) را دارند از معاینات اولیه معاف خواهند بود .همچنین نرخ ۱۲ درصد نیاز به انجام معاینات اولیه ندارد و متقاضیان نرخ ۱۴ درصد نیز در صورتی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی بیش از ۵ سال باشند پس از تعیین میانگین دستمزد می توانند ۳۶۰ روز آخر دستمزد مبنا را بین حداقل دستمزد و حداکثر میانگین مذبور به اختیار انتخاب کنند.


امیری گنجه افزود:  حداقل سن درخواست بیمه دانشجویان  ۱۸ سال  وحداکثر درخواست ۵۰ سال تمام برای متقاضیان بیمه دانشجویی می باشدکه البته در صورت داشتن مازاد سنی معادل مازاد سن نسبت به ۵۰ سال مورد نیاز است.

، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در پایان یادآورشد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۷۱۰ نفر از دانشجویان در شعب  غرب تهران بزرگ تحت پوشش بیمه  تامین اجتماعی دانشجویان قرار دارند که ازاین تعداد یک هزارو ۳۷۰ نفر مرد و ۳۴۰ نفر ازآنان بانوان می باشند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پرداخت حق بیمه غرب تهران بزرگ تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسید که این آمار در مدت مشابه قبل از آن ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر بود و حدود ۱۶ هزار کارگر در این مدت اضافه شده است.

وی بیان کرد: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی در این مدت از ۷۵ درصد فراتر رسید و به یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بیمه شدگان اصلی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۳۵۸ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

حسینی اظهار کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان نیز در این مدت به سه هزار و ۲۴ نفر رسید که بیانگر کاهش هشت درصدی بود.

وی گفت: جمعیت مستمری بگیران (بازنشستگان، از کارافتاده‌گان و بازماندگان) نیز به ۱۱۰ هزار نفر رسید که نشان از افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد کارگاه‌های فعال این استان نیز از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه این سال به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید که نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۶ و ۲۵ صدم درصد افزایش داشت.

حسینی گفت: استان مرکزی سال گذشته در راستای تعداد کارگاه‌های فعال جزو استان‌های برتر کشور بود و این مهم به دلیل افزایش تعداد بازرسین کارگاه‌ها، تعداد بازرسی‌ها و پیگیری مستمر برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۹۰ کارگاه جدید کشفی سال گذشته (تا بهمن‌ماه) در استان مرکزی به ثبت رسید که یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه آن تثبیت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • آخرین فرصت بهره‌مندی بانوان روستایی و عشایری از بیمه رایگان دولت
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • ۳۰ فروردین؛ آخرین فرصت بهره‌مندی بانوان روستایی و عشایری از بیمه رایگان دولت
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • بهره‌مندی رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری ایلام از مزایای بیمه اجتماعی
  • بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان ملی استاندارد در صنعت گردشگری