Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@19:23:15 GMT

خط و نشان آرنولد برای ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۶۳۳۲

خط و نشان آرنولد برای ایران

سرمربی استرالیا در مصاحبه‌ای از علاقه‌اش برای دیدار با ایران و انتقام بازی تاریخی دو تیم در سال ۱۹۹۷ صحبت کرد. ناطقان:  بازی ایران و استرالیا دیداری است که هیچ‌گاه از حافظه فوتبالی ایران پاک نخواهد شد. شاید در ابتدا به نظر برسد که این ماندگاری تاریخی فقط در میان ایرانی‌ها باشد. صحبت‌های سرمربی فعلی استرالیا، اما نشان می‌دهد که آن‌ها هم به اندازه ما از آن بازی تاریخی خاطره دارند و فقط نوع خاطره‌شان تفاوت دارد؛ خاطراتی تلخ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمربی فعلی استرالیا یعنی گراهام آرنولد شاید این تلخی را بیش از بقیه هم‌تیمی‌هایش احساس کرده باشد. او در آن زمان بازیکن استرالیا بود و در بازی با ایران در هشتم آذر ۱۳۷۶ در ۱۵ دقیقه پایانی برای آخرین بار پیراهن تیم ملی کشورش را پوشید تا شاید بتواند با حضورش در میدان تغییری ایجاد کند. تعویضی که فایده نداشت و آرنولد خداحافظی تلخی با از فوتبال داشت.



او جیمی جامپی که خودش با لفظ «روانی» از او نام می‌برد را یکی از دلایل اصلی باخت تیمش می‌داند. بازیکن سابق تیم ملی استرالیا از سال ۲۰۰۰ سمت‌های مختلفی روی نیمکت این تیم حضور داشته و در تمام این سال‌ها در انتظار دیداری با ایران بوده تا آن خاطره تلخ را با یک اتفاق شیرین جایگزین کند. فرصتی که تا به حال دست داده و حالا زمانی که خودش سرمربی کانگوروهاست، شاید بتواند این فرصت را به دست بیاورد.


او در مورد خاطراتش از آن بازی می‌گوید: «شگفت‌آور است که بسیاری از مردم درخصوص دیدار دو تیم در سال ۱۹۹۷ صحبت می‌کنند. من همه بازیکنان را در زمین به یاد می‌آورم و واقعاً یک شکست را پشت سر گذاشتیم. زمانی که ۲ بر صفر جلو بودیم باید جلو می‌آمدیم، اما از لحاظ ذهنی افت کردیم و حریف بازی را به تساوی رساند. دیدن تری ونبلز (سرمربی استرالیا در آن بازی) پس از بازی و شرایطی که داشت ویرانگر بود. او می‌گفت این ناعادلانه‌ترین نتیجه‌ای بود که در عمر خود تجربه کرده و اتفاقی ناراحت‌کننده برای پایان بازی‌های ملی‌اش بود».

آرنولد توانست با غلبه بر کویت، تایوان، نپال و اردن، استرالیا را با اقتدار و بدون از دست دادن امتیاز از مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عبور دهد و حالا در انتظار قرعه مرحله بعدی باشد. قرعه‌ای که دوست دارد نام ایران در میان آن‌ها باشد: «بگذارید با ایران بازی کنیم. خاطره بازی قبلی همیشه وجود دارد و می‌خواهم آن را جبران کنم. این آخرین دیدار ملی بود که به توپ ضربه زدم و بلافاصله از میادین ملی خداحافظی کردم. در هر جایی با ایران بازی می‌کنیم و این مرا آزار نمی‌دهد. ما به زمین می‌رویم و انتظار پیروزی در هر مسابقه را داریم. مهم نیست با چه تیمی بازی کنیم. با روش خودمان و با انرژی فراوان بازی می‌کنیم و اصول ما ثابت مانده است».

 

فوتبال ۳۶۰

برچسب ها: فوتبال ، ایران ، استرالیا ، ناطقان ، مصاحبه ، تیم ، خاطرات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فوتبال ایران استرالیا ناطقان مصاحبه تیم خاطرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد با کسب ۹ امتیاز از سه دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به‌عنوان صدرنشین گروه D صعود کرده و خود را برای دیدار با قرقیزستان در مرحله یک چهارم نهایی آماده کند.

حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با تمجید از عملکرد شاگردان وحید شمسایی بخصوص در جریان برد چهار بر صفر مقابل کویت گفت: بازی با کویت نسبت به دو دیدار قبل غیر قابل مقایسه بود. خیلی خوب بازی کردیم و تمام اندیشه‌های فنی در زمین پیاده شد. استرس در هیچ ثانیه‌‌ای وجود نداشت و همین نشان می‌دهد قدرت فکری اندازه توانایی فنی اهمیت دارد.

او با اشاره به ذهن قوی شاگردان وحید شمسایی ابراز کرد: تمرکز بازیکنان خیلی بالا بود. ما توانستیم در دفاع و حمله همه کار کنیم. علی اکرمی مثل حسن‌زاده، سنگ‌سفیدی و اولادقباد و تک تک بازیکنان خیلی خوب توانستند وظیفه‌های فردی را در یک کار گروهی منسجم پیش ببرند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران به کلین شیت مؤمنی هم اشاره و تصریح کرد: ما باید به گل نخوردن توجه کنیم. این موضوع مهمی برای تیم بود که خوشبختانه اعتماد به نفس کافی را حالا می‌توانیم با چنین گلری داشته باشیم.

او فرآیند بازگشت آمادگی جسمانی مسلم اولادقباد را پس از پشت سر گذاشتن یک دوره نقاهت تحسین برانگیز دانست و گفت: من شخصا توقع نداشتم اولاد قباد اینقدر زود به بازی‌ها برگردد. او در هر سه دیدار حضور داشت و همین نکته نشان می‌دهد که می‌توانیم امیدوار به آینده باشیم. مسلم همچون سالار آقاپور یک به یک با بازیکن حریف را خیلی راحت بر می‌دارد تا نشان دهد همچنان یکی از بهترین‌های دنیاست.

شمس از اهمیت بالای فوتسال در قلب آسیا صحبت کرد و با تاکید روی بازی‌های منطقه کافا گفت: هر پنج تیمی که در کافا بازی کردند، به مرحله بعدی صعود کردند. همین امر نشان دهنده اهمیت کافا است. افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان به همراه تیم ملی فوتسال ایران حالا در دور بعدی هستند؛ این در حالی است که عراق تنها نماینده غرب آسیا و تایلند و ویتنام هم از شرق قاره به دور حذفی خواهند آمد. صعود پنج تیم از آسیای مرکزی خیلی مهم است و نشان می دهد چقدر باید بازی های این منطقه را جدی بگیریم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران درباره حذف زودهنگام تیم ملی ژاپن یادآور شد: ژاپن به هیچ وجه تیم خوبی نداشت. همانطور که همه دیدیم شایسته صعود نبود و اوت شد. مجموعه فوتسال آسیا خیلی پیشرفت داشته که مدیون کلاس‌های آموزشی در این حوزه است.

دیگر خبرها

  • خط و نشان مدافع ذوب آهن برای تراکتوری‌ها
  • رادیو، صدای آرامش و گام های آهسته تر زندگی
  • عبدالله ویسی: شاید فردا به تیم دیگری بروم؛ مگر گواردیولا از مونیخ به سیتی نرفت؟
  • لیست خرید رویایی اوسمار ویرا؛ مهدی قائدی، رامین رضاییان و شهریار مغانلو!
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
  • افسوس مجتبی حسینی در ورزشگاه خاطره‌انگیز
  • اعتراض‌ها به شادی جنجالی آنتونی؛ شاید فصل بعد در چمپیونشیپ بازی کنی!
  • فولام ۱-۳ لیورپول/ امید شاگردان کلوپ زنده ماند
  • هشدار یک کارشناس امور نظامی: اتفاق اصفهان شاید عملیات فریب باشد/ «وعده صادق» نشان داد اسراییل آسیب پذیر است