Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بلو گفت: مناظره بهترین راهکار امام رضا (ع) برای گسترش وحدت در بین مذاهب و فرق اسلامی بود با برخورد عادلانه آن حضرت اندیشمندان مذاهب و فرقه ها را به این رویداد مهم به خوبی دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالقادر محمد بلو» امروز (30 خردادماه) در سلسله برنامه های وبینار دهه کرامت استان اردبیل گفت: خداوند متعال در آیه 103 سوره آل عمران سفارش جدی به وحدت در بین امت اسلامی به عنوان منظومه فکری بزرگان تاکید دارد و امروز باید این آیه به عنوان سرلوحه ایجاد وحدت در بین کشورهای اسلامی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طلبه جامعه المصطفی قم از کشور نیجریه تصریح کرد: با توجه به این آیه روشن می شود که وحدت اسلامی یکی از نعمت های الهی است و بر این اساس اختلاف و تفرقه نقمت و عذاب الهی است.

 

وی خاطر نشان کرد: وحدت اسلامی یکی بودن مذاهب و فرقه ها جامعه اسلامی نیست بلکه وحدت به معنای همبستگی، همدلی و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام است.

 

محمد بلو ادامه داد: مناظره بهترین راهکار امام رضا (ع) برای گسترش وحدت در بین مذاهب و فرق اسلامی بود با برخورد عادلانه آن حضرت اندیشمندان مذاهب و فرقه ها را به این رویداد مهم به خوبی دعوت کرد.

 

طلبه جامعه المصطفی قم از کشور نیجریه یادآور شد: البته تعریف وحدت اسلامی از نگاه امام رضا (ع) چند ویژگی داشته که به آنها اشاره می شود اول حضرت برخورد عادلانه ای با فرقه ها و مذاهب داشت، دوم احترام به افراد و عدم توهین به مقدسات فرقه ها، سوم شرکت در جلسات گفتگو و مناظرات علمی، چهارم تلاش در کاهش اختلاف مسلمان و غیر مسلمانان از طریق مناظرات و بحث علمی و پنجم پرهیز از تعصبات قومی و نژادی و تاکید در برابری انسان ها است.

 

محمد بلو اظهار داشت: امروز نیز باید تلاش کنیم که با عدل و محبت به افراد و شخصیت ها احترام بگذاریم و بتوانیم اندیشه اسلامی را با راهکارهای منصفانه تبلیغ و ترویج دهیم.

 

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل مناظره علمی سبک زندگی رضوی ترویج فرهنگ رضوی مناظرات رضوی فرهنگ رضوی اردبیل وحدت در بین امام رضا فرقه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری

امین انصاری به سمت دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری منصوب شد‌. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با هدف حفظ انسجام، وحدت ملی و هماهنگی تقویت بین اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی و ارتقا همکاری و تعاملات نهادهای ذیربط تشکیل شده است و امین انصاری با موافقت رئیس‌جمهور به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

ایمانی پور: تقویت جریان تقریب مذاهب از اهداف جایزه جهانی امام خمینی (ره) است

این شورا داری 9 عضو اصلی است که اعضا به پیشنهاد ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیر شورا و با تأیید رئیس جمهور انتخاب می‌شوند و ذیل این شورا چند کمیته تشکیل می‌شود.

ریاست این شورا برعهده رئیس‌جمهور است و گزارش کار شورا به شخص رئیس‌جمهور منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناظره تند کارشناسان عرب و اسرائیلی‌ درباره جنگ ایران و اسرائیل
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • تشکرهای جالب محمد دانشگر از هم بازی هایش؛ سید، بهترین، جیگر!
  • ضرورت گسترش بنیاد پویانمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد
  • دشمنان اسلام فرقه ضاله وهابیت رابرای جنایت علیه مسلمین ایجادکردند
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن