Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرمی از آغاز روند آبگذاری کانال راست سنگر ویژه اراضی شالیزاری شرق استان گیلان خبر داد و گفت: تاکنون مشکل خاصی در شبکه آبرسانی سفیدرود به وجود نیامده است.

«وحید خرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه بر اساس تمهیدات به عمل آمده و پایش‌های انجام گرفته در محدوده شبکه آبرسانی سفیدرود مشکل حادی گزارش نشده است از اجرای روند نوبت‌بندی آب سخن گفت و اظهار داشت: پنجمین مرحله آبگذاری کانال راست سنگر ویژه اراضی شالیزارهای شرق گیلان از صبح 30 خرداد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه این مرحله از آبگذاری کانال راست سنگر مطابق دفعات گذشته به مدت هشت روز ادامه داشته و بعد از آن به مدت چهار روز قطع می‌شود تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان در راستای کمک به فعالیت کشاورزان، اقدامات لازم را در جهت تامین و توزیع آب زراعی مورد نیاز انجام می‌دهد.

 

خرمی همکاری کشاورزان استان گیلان با برنامه تقویم زراعی و پیشبرد فرآیند کاشت، داشت و برداشت محصول برنج مطابق با آن را خواستار شد و ابراز داشت: کمک در جهت مصرف بهینه منابع آبی، جلوگیری از هدررفت آب و بهره‌وری بیشتر از جمله موارد مهمی است که برای تحقق آن به همکاری و مشارکت همگانی نیازمندیم.

 

وی کاهش شدید ورودی آب به مخزن سد سفیدرود و کاهش بارش‌ها را دو موضوع مهمی که مورد توجه شرکت آب منطقه‌ای گیلان قرار دارد خواند و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه جانبه کشاورزان و با تمهیدات اندیشیده شده شرکت آب منطقه‌ای گیلان، سال زراعی را بدون هیچ مشکل خاصی پشت سر بگذاریم.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه به علت کاهش نزولات جوی امر نوبت‌بندی آب کشاورزی اجتناب ناپذیر بوده است اذعان کرد:‌ از شالیکاران سختکوش می‌خواهیم همکاری لازم را با متولیان امر، اعم از آبیاران و سر آبیاران داشته باشند از طرفی نگرانی هم در بحث تاریخ‌های قطع  و وصل آب وجود ندارد.

 

خرمی ا نیاز روزانه شالیزارهای گیلان به حدود 20 میلیون متر مکعب آب سخن گفت و با بیان اینکه با احتساب میانگین 100 روز برای فصل کشاورزی، نیاز آبی شالیکاران، به 2 میلیارد متر مکعب آب می‌رسد خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب زراعی 172 هزار هکتار از 238 هزار هکتار شالیزار گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سد سنگر کمبود آب زراعی تقویم زراعی کشاورزان گیلانی آبگذاری کانال راست سنگر شرکت آب منطقه ای گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آبفا استان بوشهر در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی همواره در امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از حوادثی مانند سیل و زلزله پیشگام بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه در جریان سیل اخیر در سیستان و بلوچستان نیز آسیب‌هایی به زیرساخت‌های این منطقه و شبکه آبرسانی تحمیل شد، افزود: در همین راستا تیم آبرسانی سیار شرکت آبفا استان بوشهر به منطقه اعزام شده است.

عالی ادامه داد: تیم اعزامی تا زمان موردنیاز در منطقه حضور خواهد داشت و بر اساس درخواست‌های مدیریت بحران نسبت به خدمت رسانی به هم وطنان اقدام خواهد کرد.

وی افزود: چنین اقداماتی تبلوری از اتحاد و همدلی در ایران اسلامی است تا استان‌ها همگام با یکدیگر در مواقع بحرانی به کمک یکدیگر بشتابند.

کد خبر 6087696

دیگر خبرها

  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت