Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@11:27:25 GMT

خدمات شهرداری سمنان برون سپاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۶۵۶۸

خدمات شهرداری سمنان برون سپاری می‌شود

تفاهم نامه برون سپاری خدمات شهرداری سمنان بین شهرداری و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان مبادله شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد ناظم رضوی در آئین تبادل این تفاهم نامه گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری سمنان، ۱۱۰ خدمت شهروندی در حوزه‌های مختلف نظیر فضای سبز، عمران، فرهنگی و اجتماعی، پسماند و… به صورت الکترونیکی تعریف و از طریق ۱۷ سامانه قابل ارائه به شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حوزه شهرسازی یکی از حوزه‌های پر رفت و آمد برای شهروندان است، اظهار کرد: به منظور عملیاتی شدن مصوبه جلسه شماره ٢٠۵ شورای اسلامی شهر سمنان مبنی بر اجرایی نمودن برون سپاری خدمات شهرداری سمنان، از این پس بخشی از خدمات شهرداری به شهروندان برون سپاری خواهد شد و در این طرح علاوه بر خدمات حوزه شهرسازی؛ حوزه‌های درآمد، پرداخت عوارض، انجام استعلام‌ها، امور خدمات شهری و … در مراحل مختلف به تدریج به بخش خصوصی سپرده خواهد شد.

شهردار سمنان افزود: کاهش بروکراسی اداری، کاهش تصدی‌گری و تحقق شهر و دولت الکترونیک، تأمین رضایت شهروندان، افزایش بهره‌وری و ارائه خدمات مؤثر و کارآمد به شهروندان، وحدت رویه و شفاف‌سازی در امور، حذف فعالیت‌های موازی و تصمیم گیری سریع و اشتغال و کارآفرینی و ایجاد بستری مناسب برای رشد و توسعه بخش خصوصی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

کد خبر 501924

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برون سپاری خدمات شهری خدمات شهروندان تفاهم نامه همکاری شهرداری سمنان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر هوشمند دولت الکترونیک شهر سمنان شورای شهر سمنان شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خدمات شهرداری برون سپاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر

شهردار شهرکرد گفت: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محصوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو یا خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماندها به صورت چهره به چهره دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه است و آگاه‌سازی در راستای سلامت، تأثیر به‌سزایی می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد و شهرداری شهرکرد تلاش می‌کند تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

وی افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

شهردار شهرکرد ادامه داد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مساله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای دارد و جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه می‌تواند کمک کند.

واحدیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 747251

دیگر خبرها

  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر