Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر هدهد با بیان اینکه این شرکت چرخ دنده کوچکی از اکوسیستم کارآفرینی اصفهان است، گفت: سرمایه گذاری جسورانه VC در واقع تأمین مالی طرح‌های فناورانه و نوآورانه به روش مشارکت مالی در سهم آنها همراه با کمک‌های مدیریتی، شبکه ارتباطی و دانشی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی زاهدی امروز _یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰_ در آئین افتتاح رسمی شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هم افزایی کارآفرینان باعث افزایش سرعت رشد شهر و کارآفرینی می‌شود، تأمین زیرساخت‌های لازم در شأن اصفهان برای ادامه فعالیت‌ها لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فعالیت رسمی شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد تحقق یک رؤیا است، ادامه داد: سرمایه گذاری جسورانه VC در واقع تأمین مالی طرح‌های فناورانه و نوآورانه به روش مشارکت مالی در سهم آنها همراه با کمک‌های مدیریتی، شبکه ارتباطی و دانشی است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر هدهد خاطرنشان کرد: این سرمایه گذاری کاهش احتمال شکست طرح‌های نوآوری و فناوری، افزایش سرعت رشد و توسعه نوپا و اختراعات، سود اقتصادی برای ذی‌نفعان خرد و کلان، سکوی پرتاب هوشمند بلندپروازان را به همراه داشته است.

زاهدی با بیان اینکه سابقه سرمایه گذاری VC در ایران به دهه ۷۰ باز می‌گردد، گفت: پیرو آن صندوق‌های پژوهش و فناوری در دهه ۸۰ شکل گرفت و در دهه ۹۰ نیز انجمن سرمایه گذاری خطر پذیر تأسیس شد؛ تأسیس صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان نیز در سال ۸۴ به صورت جدی در بخش سرمایه گذاری فعال شد.

وی افزود: طرح کمک شهرداری اصفهان به تأمین منابع سرمایه‌گذاری جسورانه مورد نیاز کارآفرینی توسط شورای شهر اصفهان شهریور ۹۷ تهیه، تصویب و ابلاغ شد و هیئت مؤسس پس از برگزاری جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران بالقوه در تهران و اصفهان تشکیل شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر هدهد ادامه داد: بهمن ۹۸ تهیه و امضای موافقت‌نامه سهامداری، امید نامه، اساسنامه و فراخوان واریز سرمایه از هیئت مؤسس جهت انجام امور ثبتی صورت گرفت و در تیر ماه ۹۹ واریز سرمایه تعهدی و امور ثبتی انجام شد؛ در نهایت مهرماه سال گذشته شرکت به صورت رسمی شروع به کار کرد و مستندات قراردادها و آئین‌نامه‌های لازم برای شروع سرمایه‌گذاری تهیه شد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد شامل ۳۲ درصد سهام شهرداری، دو میلیارد تومان سهام گروه توسعه کارآفرینی بهمن و دو میلیارد تومان سهام صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری استان اصفهان است.

زاهدی با بیان اینکه تشکیل شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد حاصل تلاش گروهی از سرمایه‌گذاران است که باور دارند ظرفیت‌های فراوانی برای خلق شرکت‌های شاخص و سرآمد وجود دارد، ادامه داد: تک‌تک سهامداران شرکت هدهد دارای ظرفیت بالایی در حوزه خود هستند و هم افزایی و تجمیع این روابط و توانمندی‌ها با یکدیگر تسهیل و تسریع اهداف شرکت را موجب می‌شود.

وی با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده صندوق در شش ماه گذشته تصریح کرد: طراحی هویت بصری کانال‌های ارتباطی و تهیه و تنظیم آئین نامه‌ها و مستندات لازم همچنین شرکت در رویدادهای سرمایه‌گذاری و حضور فعال در رویداد سکوی پرتاب زاینده رود، بررسی طرح‌های ارسالی، امضای قراردادهای سکوی پرتاب زاینده رود، امضای تفاهم‌نامه هدهد وهاب اصفهان، امضای تفاهم‌نامه با شناسا، حمایت از برگزاری اولین دوره از دوره آموزش کارشناس اکوسیستم نوآوری و استارتاپی، برگزاری کارگاه دانش افزایی حقوقی استارتاپ‌ها از جمله اقدامات انجام شده است.

کد خبر 501961

منبع: ایمنا

کلیدواژه: منابع مالی طرح های فناورانه طرح های فناورانه و نوآورانه شهرداری اصفهان سرمایه گذاری خطر پذیر سرمایه گذاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت سرمایه گذاری خطر سرمایه گذاری خطر پذیر سرمایه گذاری جسورانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امروز در نشستی خبری که در محل مدرسه دارالفنون برگزار شد گفت:رویداد مانوین همزمان با اینوتکس 2024 برگزار می شود.

وی گفت: این رویداد با هدف کمک به حل مسائل اجتماعی از طریق ظرفیت‌های اجتماعی، ابزار‌های نوآورانه و فناورانه برگزار خواهد شد که همین موضوع ماهیت ذاتی صنایع خلاق است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بزرگترین جامعه آماری کشور، حوزه صنایع فرهنگی و نرم است؛ نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های مختلف جامعه ورود پیدا کند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری یکی از اهداف برگزاری این رویداد نگاه نوآورانه، آینده‌نگرانه و عدم غفلت از نیازهاى روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف است. همچنین این رویداد با محوریت ترویج و جلب توجه سیاستگذاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق است.

حسنلو ادامه داد: کارآفرینان نیز در حوزه صنایع خلاق نقش دارند، از این رو با هدف وارد کردن فرهنگ نوآوری و فناوری که منجر به کارآفرینی و خلق ثروت می‌شود و پیرو راهبرد کلان ۲ نقشه جامع علمی کشور مبنی بر کمک به گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیانی و ارائه دستاورد‌های حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی کشور، این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: پیش بینی می شود در این مراسم از کتاب، محصول و منشور مسئولیت اجتماعی شرکتهای دانش بنیان و خلاق داشته باشیم.

در ادامه یاسر قرائی، دبیر اجرایی رویداد گفت: برگزاری مانوین در راستای نگـاه نـوآورانه، آینده‌نگارانه و عدم غفلت از نیاز‌های روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف و ترویج فرهنگ نوآوری است که به کارآفرینی و خلق ثروت منجر می‌شود.

وی گفت: نشست‌های تخصصی، بخش نمایشگاهی، پروتوتایپ، رونمایی، روایت پیشرفت، حکمرانی، سرگرمی، مشارکت عمومی، همرسانی، مشاوره، رقابت و مسابقه، تقدیر و ارزیابی و پنل و سخنرانی از جمله بخش‌های مختلف مانوین است. رویداد «مانوین» با هدف ارائه دستاورد‌های صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس ۱۴۰۳» در ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در تامین محتوای بخش روایت پیشرفت، مشارکت در نشست‌ها و پنل‌ها، دعوت از فعالان و صاحب‌نظران، حضور واحد‌های نوآور، خلاق و فناوری مستعد و توانمند در بخش نمایشگاهی، معرفی ظرفیت‌های استانی در حوزه‌های فناوری فرهنگی نرم، توجه به بخش بازار پردازی و لزوم زنجیره ارزش محصولات صنایع فرهنگی و نرم از جمله انتظاراتی است که از اعضا شورای سیاست‌گذاری می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک