Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:11:44 GMT

رسیدگی به شکایات مردمی تحت نظارت شورا در خواهد آمد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۶۶۶۰

رسیدگی به شکایات مردمی تحت نظارت شورا در خواهد آمد

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در آیین‌نامه "حمایت از گزارشگران تخلف" تمهیداتی اندیشیده‌ایم که رسیدگی به شکایات مردمی از مدیریت شهری تحت نظارت شورای شهر تهران درآید.

به گزارش ایسنا، بهاره آروین در سیصدوسومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان ضمن موافقت با نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر رد این طرح گفت: این طرح به کمیته شفافیت و شهر هوشمند هم ارجاع شده و از سوی کمیته بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نکته درست است که وقتی سامانه‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ تحت مدیریت شهرداری تهران است و تحت نظارت شورا نیست به شکایات مردمی آنگونه که باید و شاید رسیدگی نخواهد شد.

وی افزود: اما اگر گردش کار سامانه‌های موجود را در شورا بیاوریم این مشکل برطرف می‌شود. اتفاقا این کار در قالب آیین‌نامه "حمایت از گزارشگران تخلف" انجام شده است. ما در بستر سامانه‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ سامانه‌ای را دیده‌ایم که گردش کار شورا را طی کند. از آنجا که قرار است طرح‌ها و لوایحی که ضروری هستند در همین دوره شورا بررسی شوند، آیین‌نامه حمایت از گزارشگران تخلف نیز در همین دوره به صحن خواهد آمد. این آیین‌نامه درحقیقت نسخه تکمیل‌شده همین طرح است بر بستر سامانه‌های موجود.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران تاکید کرد: آیین‌نامه "حمایت از گزارشگران تخلف" آماده ورود به صحن است و ان شاءالله در همین دوره از شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. طرح «ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان» در آیین‌نامه "حمایت از گزارشگران تخلف" تلفیق شده و نیازی به تصویب آن به صورت جداگانه نیست.

به گزارش ایسنا، درنهایت نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر رد این طرح با ۱۳ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران نظارت شكايت حقوق شهروندی حمایت از گزارشگران تخلف شورای شهر تهران آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم

به گزارش ­خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خانه ملت وزیر صنعت،معدن و تجارت در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود : برنامه ریزی هایی در موضوع ایمنی خودروها صورت گرفته تا شرایط تست های ایمنی به صورت مستمر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به طور دائم انجام شود و از شهریور ماه مدل اولیه تست ایمنی خودروها صورت می گیرد.

وی در خصوص واردات خودرو‌های دست دوم نیز گفت: واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.

علی آبادی افزود: در مورد خودرو‌های فرسوده به ازای هر خودرو وارداتی چهار دستگاه باید اسقاط شود و به ازای هر دستگاه جدید داخلی هم همینطور و کمیسیون اصل نود به ما تکلیف کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • مطالبه ۱۳۶ مشهدی در دیدار مردمی رسیدگی شد
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • مشارکت مردم ایران برای نجات زمین
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی
  • رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مردمی در اولویت شرکت آبفای استان یزد