Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت جشنواره، فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی یکی از فیلم‌های بخش رقابت بین‌المللی جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۱ خواهد بود.

«خورشید» در این جشنواره سه اکران خواهد داشت که شامل ساعت ۹:۱۵ سه شنبه ۶ جولای، ۵ بعد از ظهر چهارشنبه ۷ جولای و ۱۲:۴۵ پنج‌شنبه ۸ جولای خواهد بود.

این فیلم در بخش سینه مسترز یا استادان سینما که بخش رقابتی برای بهترین فیلم بین‌المللی است به نمایش درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش آثار جدید کارگردان‌های استاد از سراسر جهان نمایش داده می‌شود و یک گروه مستقل متشکل از سه داور فیلم‌ها را داوری می‌کنند.

جایزه این بخش ۵۰ هزار یورو است. این جایزه از سال ۲۰۰۸ اهدا می‌شود و «لویاتان» در سال ۲۰۱۴ از روسیه و «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۶ از برندگان آن بوده‌اند. «دله‌دزدها» ساخته هیروکازو کورئیدا، «بی‌عشق» ساخته آندری زویاگینتسف و «مادر» ساخته بونگ جون هو از دیگر برندگان این جایزه بوده‌اند.

«صراف» ساخته فدریکو ویروج از آرژانتین/ آلمان/ اوروگوئه، «فقط حیوانات» ساخته دومینیک مال از آلمان/ فرانسه، «سگی که ساکت نمی‌شد» ساخته آنا کاتس از آرژانتین، «جویندگان عدالت» ساخته آندرس توماس ینسن با بازی مدس میکلسون از دانمارک، «لا لورونا» ساخته جایرو بوستامانته از فرانسه/ گواتمالا، سن نارسیس ساخته بروز لابروس از کانادا، «افسردگی‌های حیاط مدرسه» ساخته ماریا اریکسون از سوئد، «تابستان ۸۵» ساخته فرانسواز اوزون از فرانسه، «تاو» ساخته زیدا برگروت از فنلاند/ سوئد، «همسر جاسوس» ساخته کیوشی کوروساوا از ژاپن رقبای «خورشید» در این بخش رقابتی هستند.

سی و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مونیخ از یکم تا ۱۰ جولای (۱۰ تا ۱۹ تیر) برگزار می‌شود و بیش از ۲۰۰ فیلم را در ۱۵ سالن سینما به نمایش درمی‌آورد.

کد خبر 5240105

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم خورشید مجید مجیدی حضور هنر ایران در جهان مونیخ جشنواره سینمایی انتخابات 1400 تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان جشنواره فیلم کن رادیو سلامت فیلم کوتاه شبکه پنج سیما ویروس کرونا خندوانه برنامه تلویزیونی هنرمندان تئاتر موسیقی ایرانی غلامرضا موسوی انیمیشن بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد