Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در بازدید از زندان بجنورد اظهار داشت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با هدف افزایش سطح سواد خانواده های زندانیان در خصوص جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان این خانواده ها ورود جدی داشته باشد و اول مهر ماه سالجاری هیچ ترک تحصیلی را در فرزندان زندانیان شاهد نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشار به اینکه زندانیان به همراه خانواده های آنها حدود ۶ هزار نفر در استان هستند گفت: ایجاد شغل در اولویت باشد زیراکه اگر یک خانواده سرپرست نداشته باشد فرزندان آن از تحصیل باز می مانند و به سمت جرم می روند.

شجاعی اظهار داشت: طرح های اجرایی از جمله کشاورزی و دامپروری در زندان ها خوب است اما این‌گونه اقدامات مهارتی به مددجویان آموزش نمی دهد و آنان بعد از آزادی دچار مشکل و بیکاری خواهند شد.

وی بر آموزش فنی و حرفه ای در زندان ها تاکید کرد و افزود: از مسوولان زندان ها می خواهم که با اداره کل فنی و حرفه یا بیشتر ارتباط داشته باشند و شغل هایی که در جامعه نیاز است، راه اندازی کنند.

استاندار خراسان شمالی از برگزاری کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای که منجر به شغل نخواهد شد انتقاد کرد و افزود: با توجه به شرایط و ظرفیت هر منطقه باید برای زندانیان آن شهرستان شغل تعریف کرد.

شجاعی بر تشکیل تعاونی برای خانواده های زندانیان تاکید کرد و افزود: دست کم باید برای هر شهرستان ۲ تعاونی ایجاد شود و خانواده های آنها باید با هم ارتباط داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال باید به موضوع تحصیل فرزندان زندانیان و مسکن خانواده های آنان نیز اهمیت دهیم اگر این سه موضوع حل شوند مسایل و مشکلات و آسیب های اجتماعی به خودی خود حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز بر ایجاد اشتغال در زندان ها تاکید کرد و گفت: اگر مددجویان دارای مهارتی شوند و پس از آزادی شغل داشته باشند دیگر به زندان ها بازگشتی نخواهند داشت.

حجت الاسلام رضا نوری افزود: اگر بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال در جامعه فراهم شود جرم نیز کاهش می یابد که کار قوه قضایی نیز سبک تر می شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با بیان اینکه ۵۴ درصد زندانیان در سال ۹۹ اشتغال داشته اند گفت: در دو ماه اخیر ۶۲ درصد زندانیان دارای شغل شدند.

ابراهیم گرجی اظهار داشت: ۸۲ درصد زندانیان واجد شرایط برای حرفه آموزی هستند که تلاش می کنیم مددجویان را در رشته های مختلف آموزش دهیم.

استاندار خراسان شمالی به همراه تعدادی از مسوولان از کارگاه های اشتغال، کتابخانه، سال های ورزشی و بند نسوان زندان بجنورد بازدید کرد.

نرخ بازگشت به زندان را برای مددجویانی که زیر برنامه های آموزشی، روان شناسی و حرفه آموزی قرار گرفتند، ۲ درصد است.

هم اینک حدود هزار و ۵۰۰ نفر در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

برچسب‌ها بجنورد تعاونی سازمان زندان‌ها خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تعاونی سازمان زندان ها بجنورد تعاونی سازمان زندان ها خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی زندان ها خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان به عنوان یک نهاد ارفاقی، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۲۱ درصد افزایش یافته است.
در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدشرایط از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.
علی دهقانی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، افزود: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهاد‌های ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.
استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی برای مرتکبین فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان