Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی به ادعای آمریکا مبنی بر معافیت مبادلات تجهیزات مقابله با کرونا از تحریم‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به معافیت مبادلات تجهیزات مقابله با کرونا از سوی آمریکا علیه ایران، نوشت:

«۸۲۰۰۰ ایرانی قربانی کرونا شدند و اکنون آمریکا ۱۶ ماه پس از شیوع این ویروس منحوس و ساخت واکسن ایرانی برای مبادلات کرونایی معافیت صادر می‌کند!»

در ادامه این توییت آمده است: «مبادلاتی که تحریم آنها حتی در دوران جنگ خلاف قوانین بین‌الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداشتن تحریم‌های غیرقانونی و مجازات عاملان آن خواست ملت ایران است.»

بر اساس گزارش ستاد حقوق بشر، خزانه‌داری آمریکا اخیرا ادعا کرده معافیت تحریمی برای مبادلات کرونایی با ایران را صادر کرده است. بنابر دستورالعملی که منتشر شده، آمریکا "کلیه مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با صادرات، باز صادرات، فروش یا عرضه، مستقیم یا غیرمستقیم کالاها یا فناوری‌های مورد استفاده در پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید-۱۹ (از جمله پژوهش‌ها یا مطالعات بالینی مرتبط با کووید-۱۹) با ایران یا حکومت ایران یا با افراد و کشورهای ثالث که چنین کالاهایی را به طور خاص برای بازفروش به ایران خریداری می‌کنند، از تحریم‌ها معاف خواهند شد."

این خبر در حالی منتشر می‌شود که واشنگتن همواره ادعا کرده بود کالاهای بشردوستانه چون غذا و دارو از تحریم معاف هستند اما در عمل، بانک‌ها و دولت‌های بین‌المللی به تحریم‌های آمریکا از انجام تراکنش‌های مالی مربوط به طرف‌های ایرانی حتی برای معاملات مربوط به غذا و دارو خودداری می‌کنند.

معافیت صادر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا مهر تاییدی بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تحریم کالاهای بشردوستانه است که طبق قوانین بین‌الملل حتی در شرایط جنگ نیز شامل تحریم نمی‌شود.

از سوی دیگر، آمریکا در حالی برای مبادلات کرونایی معافیت صادر کرده که جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به دانش بومی خود به فناوری ساخت واکسن کرونا دست پیدا کرده است.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا ایران و آمریکا کرونا آمریکا مبادلات کرونایی ستاد حقوق بشر تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل

آمریکا اعلام کرد از تحریم گردان «نتصخ یهودای» ارتش اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر منصرف شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا ضمن تغییر تصمیم قبلی خود اعلام کرد از تحریم گردان «نتصخ یهودای» ارتش اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر منصرف شده است.

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

آمریکا قصد داشت گردان مذکور را که در حوادث خشونت آمیز و بحث برانگیز در کرانه باختری دخیل بوده، تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟