Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت:سلامت دانش آموزان برای ما یک اصل مهم است و تلاش شده که نوبت دهی‌ها الکترونیکی انجام و در زمان مراجعه به پایگاه‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود. خبرگزاری میزان-محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان با اشاره به رویداد بزرگ انتخابات و تبریک به رئیس جمهور منتخب، به تبیین اهمیت طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان پرداخت و اظهار کرد: معتقدم سنجش سلامت یک رویداد بسیار بزرگ است و وقتی اندازه واقعی کار را مورد توجه قرار دهیم یک قدم بزرگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اینکه زودتر بدانیم فرزندمان از جهت آمادگی‌های تحصیلی و اختلالات یادگیری دچار آسیب‌هایی است و یا از نظر تحرک، بینایی، شنوایی و سلامت جسمانی با مشکلاتی روبه رو است می‌توانیم مداخلات موثرتری انجام دهیم. به خصوص اختلالاتی که در جریان تحصیلی تأثیر گذار است اگر زودتر تشخیص داده شود امکان مداخله مفیدتر و موثرتری را فراهم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع ما آدم‌ها هستند گفت: هرکدام از دانش آموزان، دنیایی از عظمت هستند. توجه سنجیده و آگاهانه به تک تک دانش آموزان قابل ارزش گذاری نیست و کار بسیار بزرگی است که سال‌هاست در نهاد تعلیم وتربیت انجام می‌شود. این اقدام هم آثار فردی دارد و به خانواده او کمک و امکان مداخله بهنگام را فراهم می‌کند و هم اطلاعات و یافته‌های ملی و بزرگی تولید می‌کند که برای نهاد‌های تصمیم گیر و سیاست گذار بسیار مهم است.   سنجش سلامت کل جمعیت دانش آموزی رویداد بزرگی است 
حاجی میرزایی ادامه داد: تجمیع اطلاعات، آموزه‌های نابی را در خدمت مسئولان بهداشت و درمان قرار می‌دهد. سنجش سلامت از حیث اینکه یک عمل فراگیر و گسترده ملی است بسیار ارزش دارد. گاهی اطلاعات ما بر مبنای پژوهش‌های موردی و نمونه‌های کوچک از جمیعت بزرگ به دست آمده، اما در سنجش سلامت کل جمیعت دانش آموزی بدو ورد به دبستان مورد سنجش قرار می‌گیرند و رویداد بزرگی است که به پیشرفت و آرامش دانش آموزان و خانواده‌شان کمک می‌کند.
نوبت دهی الکترونیک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این برنامه با توسعه کمی پایگاه‌ها و افزایش آزمون‌ها و توسعه کیفی سنجش‌ها به تدریج تبدیل به نهادی تاثیرگذار و مهم می‌شود عنوان کرد: سلامت دانش آموزان برای ما یک اصل مهم است و تلاش شده که نوبت دهی‌ها الکترونیکی انجام و در زمان مراجعه به پایگاه‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود تا خانواده‌ها بتوانند با اطمینان خاطر فرزندان خود را به پایگاه‌های سنجش بیاورند. این کار کمک می‌کند اختلالاتی شناسایی شوند که اگر سنجش نبود به این راحتی قابل تشخیص نبودند.
۹۵ درصد انطباق عملکرد با دستورالعمل‌ها در امتحانات نهایی
وزیر آموزش و پرورش به برگزاری حضوری امتحانات نهایی از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد نیز اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز برای یک ماه در آزمون‌های حضوری شرکت کردند و طبق ارزیابی مسئولان حوزه بهداشت ۹۵ درصد انطباق عملکرد با دستورالعمل‌ها را داشتیم و آزمون‌ها در نهایت سلامت برگزار شدند. ما در آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم ضمن آنکه مأموریت‌های خودمان را انجام می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم کرونا اختلال موثری در ماموریت‌ها ایجاد کند، از سلامت دانش آموزان نیز محافظت کنیم.
آزمون‌های حرکتی گام مهم در سنجش سلامت دانش آموزان
حاجی میرزایی همچنین افزوده شدن آزمون‌های حرکتی به طرح سنجش سلامت را یک گام مهم دانست و اظهار کرد: سلامت و تحرک بچه‌ها را بخش تفکیک ناپذیر تربیت می‌دانیم. یک دانش آموز موفق دانش آموزی است که هم به لحاظ سلامت جسمانی و بدنی در سطح قابل قبولی باشد و هم در ساحت‌های اخلاقی، اعتقادی و علمی توانایی‌های لازم را کسب کرده باشد.   بیشتر بخوانید: برگزاری آئین افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان   انتهای پیام/ برچسب ها: مدارس سنجش سلامت حرکتی کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدارس سنجش سلامت حرکتی کرونا سلامت دانش آموزان دستورالعمل ها سلامت جسمانی سنجش سلامت پایگاه ها آزمون ها نوبت دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا

به گزارش خبرگزاری  صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بخشدار بخش برزک گفت: این بسته‌ها شامل مسواک و خمیر دندان، ماسک و لوازم بهداشتی است که یک شرکت تولیدی تهیه و بین دانش آموزان توزیع کرده است.


نادعلی هدف از توزیع این بسته‌های بهداشتی را ارتقاء و توسعه سطح سلامت جسمی و بهداشتی دانش آموزان پسر ودختر مدارس به‌منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص دوران بلوغ، و افزایش سطح انگیزشی دانش آموزان به حفظ سلامت وتوجه به رعایت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بیان کرد.


ویدوجا روستایی در نزدیکی شهر برزک و در ۵۵ کیلومتری غرب کاشان است.

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت