Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@03:54:52 GMT

فیل های کوتوله

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۷۱۸۱

فیل های کوتوله

 

به گزارش جام جم آنلاین، مطالعه جدید نشان می دهد که فیل های بزرگ امروزی از فیل های کوتوله ماقبل تاریخ تکامل یافته اند.

فیل های کوتوله که بقایای آنها در جزیره سیسیل ایتالیا نیز یافته شده دو متر قد داشتند.

برخی از محققان منشا این فیل ها را از آلمان می دانند.

محققان در تحقیقات خود همچنین دریافتند فیل های کوتوله خود تکامل یافته فیلی قد بلندتر و حدودا سه متری بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع فیل هایی که به شکل امروز می بینیم در واقع بیش از دو بار تکامل یافته اند.

تصور می رود که نسل فیل های کوتوله 19 هزار سال پیش منقرض شده باشد. این فیل ها در اصطلاح علمی «پالاائوکسودون ام نایدرینسیس» نام دارند.

محققان می گویند در هر بار تکامل فیل ها ، چه به سمت غول پیکر شدن و چه به سمت کوچک تر شدن، وزن آنها 200 کیلوگرم کم و زیاد شده است.

 

 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند که موش‌های آزمایشگاهی که از طریق آب آشامیدنی خود در معرض میکروپلاستیک ها قرار گرفته بودند، تعدادی از اندام‌های مختلف شأن بواسطه ذرات پلاستیکی دچار آسیب شده بود.

محقق ارشد «الیسئو کاستیلو»، دانشیار دانشگاه نیومکزیکو، گفت: «ما می‌توانیم میکروپلاستیک‌ها را در بافت‌های خاصی پس از قرار گرفتن در معرض آن تشخیص دهیم. این وضعیت به ما می‌گوید که این ماده می‌تواند از سد روده عبور کرده و به بافت‌های دیگر نفوذ کند.»

محققان می‌گویند دانشمندان تخمین می‌زنند که افراد به طور متوسط هر هفته پنج گرم ذرات میکروپلاستیک، تقریباً به اندازه پلاستیک موجود در کارت اعتباری می‌خورند.

کاستیلو در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «طی چند دهه گذشته، میکروپلاستیک‌ها در اقیانوس‌ها، در حیوانات و گیاهان، در آب لوله‌کشی و آب بطری‌شده یافت شده‌اند. به نظر می‌رسد آنها همه جا هستند.»

کاستیلو و همکارانش برای اینکه ببینند بعد از خوردن این ذرات پلاستیکی ریز چه اتفاقی می‌افتد، موش‌های آزمایشگاهی را با مقداری میکروپلاستیک معادل آنچه انسان در هفته می‌خورد، تغذیه کردند.

پس از یک ماه، محققان دریافتند میکروپلاستیک‌ها از روده به بافت‌های کبد، کلیه و مغز راه یافته بودند.

بر اساس تحقیقات قبلی که نشان داده است این ذرات می‌توانند باعث التهاب و تغییر متابولیسم سلولی شوند، کاستیلو همچنین نگران است که میکروپلاستیک ها می‌توانند مشکلات سلامتی را در انسان تشدید کنند.

کاستیلو گفت: «التهاب افزایش یافته می‌تواند شرایط دستگاه گوارش مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون را بدتر کند.»

وی گفت: «گام بعدی در تحقیق این است که ببینیم رژیم غذایی چگونه بر جذب میکروپلاستیک ها تأثیر می‌گذارد.»

کاستیلو خاطرنشان کرد: «رژیم غذایی هر کس متفاوت است. بنابراین، کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که به این حیوانات آزمایشگاهی رژیم غذایی پرکلسترول / چربی یا رژیم غذایی پر فیبر بدهیم، تا ببینیم آنها در معرض میکروپلاستیک‌ها قرار می‌گیرند یا نه.»

کاستیلو گفت، همچنین تحقیقاتی در مورد چگونگی تغییر میکروپلاستیک ها در باکتری‌های طبیعی روده برنامه ریزی شده است.

به گفته کاستیلو، «تحقیقات همچنان اهمیت سلامت روده را نشان می‌دهد. اگر روده سالمی نداشته باشید، روی مغز، کبد و بسیاری از بافت‌های دیگر تأثیر می‌گذارد. بنابراین، حتی با تصور اینکه میکروپلاستیک‌ها کاری در روده انجام می‌دهند، قرار گرفتن مزمن در معرض آنها می‌تواند منجر به اثرات سیستمیک شود.»

کد خبر 6082867

دیگر خبرها

  • میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!
  • ارتش سوسک های سایبورگ در بیابان
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • گل‌ها احتمالا باستانی‌تر از دایناسورها هستند؛ اما زمان دقیق تکاملشان معلوم نیست
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن