Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صحن امروز شورای شهر نامگذاری تعدادی از خیابان‌ها مورد بحث و مجادله میان اعضای شورا قرار گرفت و زنان شورا در واکنش به تغییر نام دو خیابان آزیتا و آناهیتا گلایه کردند.

قدس آنلاین: در صحن امروز شورای شهر موضوع تغییر نام برخی از اماکن و معابر عمومی شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و پیشنهاداتی توسط کمیسیون نامگذاری مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر نام میدان ارتش در منطقه ۱۴ به شهیدان پدافند ارتش، میدان قائم‌ منطقه یک به میدان جنگل‌بان، کوچه‌هایی به نام صمد مهرانگیز، مهدی آذریزدی، هوشنگ مرادی کرمانی و جبار باغچه‌بان نیز از پیشنهاداتی بود که امروز مطرح شد.

همچنین در صحن امروز شورا درباره تغییر نام دو خیابان که نام آناهیتا و آزیتا داشت مطرح شد و این مسأله با مخالفت زنان شورا از جمله شهربانو امانی و زهرا نژادبهرام روبه‌رو شد.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در واکنش به این موضوع گفت: ۵۰ درصد جمعیت تهران را زنان تشکیل می‌دهند و در جهت رویکرد تکریم نباید اسم خیابان‌ها را به نام زنان تغییر دهیم.

حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در ادامه ضمن عذرخواهی از زنان شورا گفت: اگر خاطر زنان شورا از این بابت مکدر است  عذرخواهی می‌کنیم امیدواریم در جلسه بعدی بتوانیم آن را جبران کنیم.

وی افزود: ما به زنان جامعه احترام می‌گذاریم و اسامی شاعران و نویسندگان زن را بر همین اساس بر روی خیابان‌ها گذاشته‌ایم ولی به هر حال این دو اسم آناهیتا و آزیتا عام و اسم معبد است.

در ادامه محمدجواد حق‌شناس با گلایه از جو ایجاد شده از سوی زهرا نژادبهرام تصریح کرد: شما می‌دانید که بابت نامگذاری حوزه زنان هزینه داده‌ایم. سیدرضا حسینی که از افتخارات بزرگ روزگار ما بوده ۳۵ سال در کوچه آزیتا زندگی کرده است و باید از تکرار نام‌هایی که مدام تکرار شده بپرهیزیم.

حجت نظری درباره این موضوع گفت:‌اگر برای زنان شورا آنقدر این موضوع حیثیتی است بگویید چرا وقتی ما اسم بی‌بی‌مریم بختیاری را آوردیم رأی نیاورند.

نظری گفت: خیابان ابن‌سینا ۲۰ بار در تهران تکرار شده و اگر اسم نسترن هم جای آن می‌آوردیم مخالفت می‌شد متأسفانه در صحن به طریقی حرف می‌زنیم در حالی که عملکردمان جور دیگر است. همچنین ناگفته نماند که تا کنون چندین اسم برای نامگذاری خیابان‌ها بر اساس نام زنان مشهور و ادیب پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد: به جای اینکه در حال حاضر بر روی نامگذاری خیابان‌ها به نام زنان تأکید می‌کنیم بهتر بود در شهرداری به انتصاب زنان بیشتر توجه می‌کردیم.

شهربانو امانی گفت: متأسفانه در کمیته نامگذاری زنی وجود ندارد و باید این مسأله مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه تغییر نام خیابان رزمندگان به ایلام هم مطرح شد و زهرا نژادبهرام گفت: نباید از نام رزمندگان و شهدا خرج کنید البته حق‌شناس گفت: ایلام محروم‌ترین استان کشور است و ۸ سال در جنگ تحمیلی درگیر بود. تعداد خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به نام رزمندگان زیاد است و اکنون نامگذاری به نام ایلام به نظرم مشکلی ندارد.

۴۷۲۳۱

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران زهرا نژاد بهرام شهربانو امانی زهرا نژادبهرام زنان شورا تغییر نام شورای شهر خیابان ها مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد

نایب رئیس شوای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورای شهر را در مقابل کارکنان شهرداری قرار داده است، بنابراین مدیریت شهری باید ردیف بودجه پرداختی بازار کار را به لایحه متمم بودجه اضافه کند.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار رسیدگی به وضعیت زمین بازی شقایق و آسفالت آن شد و اظهار کرد: طبق گزارشات متعدد شهروندان وضعیت زمین شقایق اصلاً مناسب نیست و باعث ایجاد گلایه و نارضایتی شهروندان شده است. این زمین ورزشی نیاز به آسفالت دارد و لازم است شهرداری در این خصوص رسیدگی کند.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو خواستار ارائه لوایح مناسبتی گرامیداشت روز معلم شد و گفت: به رسم هر ساله شهرداری قزوین لوایح حمایتی در راستای تجلیل از مقام معلم را دارد و ضرورت دارد تا این گونه لوایح در وقت مناسب به شورا ارائه شود.

نایب‌رئیس شورای شهر قزوین همچنین درباره لایحه اصلاح و متمم بودجه شهرداری قزوین گفت: پرداخت بازار کار که مصوبه شورای شهر را دارد اجرایی نشده، این در حالی است که در روز ۲۹ اسفندماه یک پایه حقوق به عنوان عیدی به پرسنل کارمندی پرداخت شده است.

حق‌شناس با تأکید بر پرداخت بازار کار به نیروهای مشمول قانون کار در شهرداری قزوین تصریح کرد: شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورای شهر را در مقابل کارکنان شهرداری قرار داده است، به همین خاطر مدیریت شهری بایستی بودجه و ردیف پرداختی بازار کار را به این لایحه اضافه کند.

کد خبر 745938

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی/ علت: به زنان در قسمت جلو بیشتر آسیب وارد می‌شد
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی