Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قدرت‌الله نوروزی روز یکشنبه در مراسم افتتاح یک شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه( سرمایه گذاری خطر پذیر)  در اصفهان گفت: کارآفرینی در کنار مواردی مانند گردشگری از برنامه‌های شهرداری اصفهان بود و اقدامات زیادی به منظور حمایت از نوآوری، خلاقیت و فناوری‌های نوین در این دوره صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به کارهای مبتنی بر علم و دانش علاقه دارند، تصریح کرد: امروز شاهد ایجاد زیرساخت‌ها و اتفاق های عظیمی در سطح شهر هستیم که بسیاری از آنها ملموس بود اما تعدادی مانند شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه، قابل دیدن نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی با بیان اینکه طرح‌هایی مانند شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر می‌توانند سکوی پرشی برای جهش بزرگ باشند، افزود: اگر به این اقدامات نوآورانه توجه نشود، تبدیل به عاملی برای تکمیل فرار مغزها خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاسیس شرکت‌های خطرپذیر، سابقه ۸۰ ساله در دنیا دارد، اظهار داشت: اما موضوع به تازگی در کشورمان رواج پیدا کرده است و اگر توجه اعضای فعلی شورای شهر اصفهان نبود شاید باز هم مهجور می‌ماند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این خدمات را کسانی درک می‌کنند که دانش این کار را دارند، تاکید کرد: اگر جایگاه این قبیل اقدامات در کشورمان پایین است به دلیل درک نکردن درست آن است که باید ارتقا یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش علم و فناوری اصفهان از جمله دانشگاه های بزرگ و برتر و صنایع بزرگ، اضافه کرد: ما برای داشتن اقتصاد پویا، اشتغالزایی و جلوگیری از فرار مغزها باید از سرمایه های موجود به درستی استفاده کنیم و به سراغ آنها برویم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه لحظه ای غفلت از دنیای علم و فناوری به عقب ماندگی ما از دنیا منجر می‌شود، تصریح کرد: برنامه های سال ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان چشم اندازی برای همه کسانی است که می‌خواهند بر کرسی قدرت برای خدمت به مردم بنشینند.

نوروزی با تاکید بر اینکه آینده بودجه ریزی شهرداری اصفهان نیز باید به سمت حمایت از نوآوری و فناوری پیش رود، افزود: ما ۴۵ روز دیگر فرصت داریم تا به این موضوع مهم در حوزه نوآوری، خلاقیت و شتاب دهنده‌ها بپردازیم.

نوروزی همچنین خاطرنشان کرد: در گردشگری زیرساخت‌های خوبی در سطح شهر فراهم شد اما شرایط کشور، تحریم‌ها، برهم خوردن برجام و شیوع ویروس کرونا، موشک‌های قوی بر قلب بخش گردشگری ایران و اصفهان بود و کار را با مشکل مواجه کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که در پایان دوره سوم شورای شهر اصفهان داشتم، اشتغال جوانان این شهر بود که هنوز این موضوع ادامه دارد.

علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه ما هرچه آدرس اداره کار را به مردم می دهیم باز هم نمی‌پذیرند و نگاهشان به شورای شهر است، افزود: اشتغال، یکی از مهمترین امور و گرفتاری‌های مردم است به همین دلیل اجرای طرح‌هایی مانند شرکت سرمایه گذاری جسورانه با هدف بها دادن به جوانان و ایجاد بستر برای اشتغالزایی، ضروری است.

وی کارآفرینی را افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان در چهار سال گذشته در این زمینه خوش درخشید و امروز شاهد اجرایی شدن یکی از کارهای برجسته آن هستیم.

نصر اصفهانی با اشاره به تصویب ۵۵ طرح در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: بخش عمده‌ای از این طرح‌ها به مرکز پژوهش های شورا بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۵ طرح مصوب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با تعداد طرح های چهار دوره قبل برابری می‌کند.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان  نیز در این مراسم گفت: اصفهان با کمبود شدید منابع مالی خطرپذیر مواجه بود و شورای پنجم شهر اصفهان در صدد رفع این مشکل در جهت خدمت به مردم و حمایت از جوانان نوآور برآمد.
کوروش خسروی با بیان اینکه در سال ۹۷ مصوبه تامین پنح میلیارد تومان از سوی شهرداری اصفهان در صورت استقبال بخش خصوصی برای منابع مالی خطرپذیر در شورای اسلامی اصفهان مصوب شد، افزود: شورای شهر در ادامه این راهبرد خود شهرداری را مکلف کرد تا پایان سال ۱۴۰۵ این سرمایه را به ۲۰ میلیارد تومان افزایش دهد.
وی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری جسورانه (خطرپذیر) نیز در اصفهان با مشارکت ۶ سهامدار از جمله شهرداری اصفهان در جهت تحقق این هدف تاسیس شد، اظهار داشت: این شرکت در زمان حاضر هفت میلیارد تومان سرمایه دارد که ۲ میلیارد آن توسط شهرداری و پنج میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین شده است.
خسروی اظهار امیدواری کرد که با همت بخش خصوصی منایع مالی خطرپذیر اصفهان در چند سال آینده به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.
وی بر پیگیری مستمر موضوع تامین منابع مالی خطرپذیر در شورای ششم شهر اصفهان نیز تاکید و اضافه کرد: امیدواریم این حرکت در شورای ششم ادامه یابد و شهرداری اصفهان هر سال مبلغی را برای این کار تامین کند.

 امروز شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد به‌منظور مشارکت در اجرای طرح‌های فناورانه و نوآورانه با سرمایه‌گذاری بالغ بر هفت میلیارد تومان و  با ۶ سهامدار عمده فعالیت خود را آغاز کرد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز استان اصفهان است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر اصفهان شهرداری اصفهان اصفهان سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اصفهان شهرداری اصفهان اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان شهرداری اصفهان اصفهان سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری جسورانه شورای اسلامی شهر اصفهان شهرداری اصفهان میلیارد تومان مالی خطرپذیر شورای شهر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: کارآفرینان و صنعتگران به عنوان جهادگران اقتصادی، نقش بسیار مهمی در خودکفایی و افزایش صادرات کشور دارند که باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های ممکن برای حمایت از آنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی در نشست روز ملی کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینان همواره در حال ابداع و نوآوری هستند و در تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌های سازمانی بهتر عمل می‌کنند و با استفاده از خلاقیت خود، از هر فرصتی برای کارآفرینی استفاده می‌کنند و یک کالا را با ارزش افزوده بیشتری در خدمت مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

وی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی را از ضروریات حال حاضر جامعه امروزی برشمرد و افزود: حمایت از کارآفرینی موجب گردآوری پس‌اندازهای عمومی بی‌هدف و سرگردان جامعه می‌شود که نتیجه آن منجر به ایجاد اشتغال وسیع و افزایش ثروت در جامعه خواهد شد.

علایی حمایت از کارآفرینان را از جمله برنامه‌های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: برگزاری تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، عارضه‌یابی موانع تولید، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، آموزش شاغلین از جمله برنامه‌های این شرکت برای حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی بوده است که امیدواریم با تداوم این نوع حمایت‌ها، در جهت افزایش تولید و اشتغال استان حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه داد: مطمئناً در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است تلاش خواهیم کرد با عمل به شعار سال و با همراهی واحدهای تولیدی، الگوهای حمایتی مختلفی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم تا زمینه‌های حضور کارآفرینان در عرصه تولید فراهم شود.

کد خبر 746919

دیگر خبرها

  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • انتقال ضروری صنایع آلاینده اصفهان
  • اجرای ۱۰۰۰ پروژه توسعه محلی در یک‌سال/ حمایت، نظارت و نقد شهرداری در کنار هم باشد
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی