Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:28:52 GMT

معروف ‌ترین رمان‌ های عصر حاضر

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۷۳۲۶

معروف ‌ترین رمان‌ های عصر حاضر

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، انتخاب بهترین رمان به صورت کلی کار آسان و ساده‌ای نیست. زیرا سلیقه کتاب‌خوانی هر کسی خاص و منحصر به فرد است. امکان دارد، یک رمانی که از نظر بسیاری از منتقدین بسیار عالی و جذاب است، برای خیلی‌ها اصلاً جذاب نباشد. ما در اینجا معروف‌ترین رمان‌های عصر حاضر را که از نظر عموم مورد تحسین قرار گرفته است، را برای شما که قصد خرید رمان جذاب و محبوب را دارید، معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم از مطالعه این کتاب‌ها لذت ببرید و با سلیقه شما عزیزان همخوانی داشته باشد. پس برای اطلاع در مورد این موضوع تا پایان همراه ما باشید.

بهترین رمان‌ها در قرن بیستم

در این قسمت چند تا از بهترین رمان‌های موجود در قرن را مورد تحسین مخاطبان و همچنین منتقدین کتاب قرار گرفته است، را معرفی می‌کنیم. امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شود. محبوب‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌های رمان عصر حاضر به شرح زیر هستند:

۱. کتاب رمان اولیوس

یکی از رمان‌های معروف و محبوب نویسنده ایرلندی جیمز جویس رمان اولیوس است. این کتاب یکی از شاهکارهای ادبیات در دوره مدرن به حساب می‌آید. این رمان جذاب و دوست‌داشتنی در سال ۱۹۲۲ میلادی در شهر پاریس به عنوان سومین کتاب این نویسنده منتشر شد. رمان اولیس ریشه در اساطیر یونانی دارد و دارای ارزش ادبی بسیار بالایی است. این رمان از نظر کتابخانه مدرن جز ۱۰۰ کتاب برتر قرار گرفته است.

۲. کتاب رمان گتسبی بزرگ

رمان گتسبی بزرگ یکی از رمان‌های مطرح به نویسندگی اسکات فیتزجرالد است. این کتاب در سال ۱۹۲۵ میلادی منتشر شده است و در آن زمان منتقدان رمان خیلی از آن استقبال نکردند. داستان این رمان عاشقانه است. این کتاب تا به امروز چیزی حدود به ۲۵ میلیون نسخه فروش داشته است. جذابیت اصلی داستان این رمان در کشف شخصیت گتسبی و هدف‌های اوست. در ابتدای داستان این کتاب هیچ خبری از یک مرد عاشق پیشه نیست و مخاطب را کنجکاو می‌کند که او چگونه وارد داستان خواهد شد. اهداف اصلی این کتاب به صورت کلی نقد زندگی مدرن، خیانت، رفاه، فساد و … است.

۳. کتاب رمان چهره مرد هنرمند در جوانی

یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین رمان‌های آقای جیمز جویس این کتاب است. در این کتاب چهره مرد هنرمندی در جوانی به تصویر کشده شده است. این مرد باید جهت انتخاب میان شغل‌های مذهبی و یا هنری تلاش کند. این کتاب در سال ۱۹۰۷ در ۵ فصل به نگارش درآمده است.

۴. کتاب زنی پشت پنجره

شروع به خواندن این کتاب به معنای قدم گذاشتن در فضایی مبهم و راز آلود است. آنا شخصیت اصلی داستان گاهاً در مرز میان واقعیت و خیال گم می‌شود. یک رمان جنایی که در سال ۲۰۱۷ در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفته و توسط ای جی فین نوشته شده است. از نظر منتقدین روح آثار هیچکاک در این اثر دمیده شده که همین امر سبب شده تا کمپانی‌های فیلم‌سازی حق ساخت فیلم را از صاحب اثر دریافت کنند.

۵. کتاب رمان دنیای قشنگ

یکی از جدیدترین رمان‌های آلدوس هاکسلی این کتاب است. به صورت کلی این کتاب یک رمان علمی تخیلی به شمار می‌رود. در این کتاب نویسنده، جهان را در ۶۰۰ سال آینده توصیف کرده است. این کتاب هیجان خاصی را در وجود خواننده ایجاد می‌کند.

۶. کتاب رمان خشم و هیاهو

یکی از رمان‌های خاص و منحصر به فرد ویلیام فاکنر، رمان خاص و جذاب خشم و هیاهو است. مطالعه این کتاب به تمامی افرادی که اهل کتاب خواندن هستند توصیه می‌شود. در کل در این کتاب تقابل دنیا و پوچی به تصویر کشیده شده است. نویسنده، مخاطب را مطالعه این کتاب به چالش می‌کشد.

۷. کتاب رمان تبصره ۲۲

نویسنده این کتاب هلر است که در سال ۱۹۵۳ میلادی نوشتن این رمان را آغاز کرد. این کتاب در سال ۱۹۶۱ منتشر شد. در این کتاب رمان، تصویری از یک گروه از خلبانان آمریکایی به تصویر کشیده شده است. این کتاب زمانی که منتشر شده مورد توجه و تحسین بسیاری از منتقدان دنیا قرار گرفت.

۸. کتاب رمان ظلمت در نیم روز

این کتاب به نویسندگی آرتور کستلر برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ منتشر شد. این کتاب یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده ترین کتاب‌های این نویسنده به شمار می‌رود. نویسنده در این کتابه به روایت داستان زندگی فردی به نام روباشوف که به واسطه حکومت شوروی طرد شده و پس از اتهامات فراوان محاکمه می‌شود، پرداخته شده است. این کتاب دارای قالب داستانی فوق العاده جذاب ارائه شده و مخاطبین بسیاری دارد.

۹. کتاب تابستان مرگ و معجزه

رمان‌های جنایی و پلیسی ویلیام کنت کروگر بسیار مشهور هستند، این اثر او در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه ادگار آلن پو شده است، که داستان پسرکی‌ست که با قطار تصادف می‌کند و می‌میرد را توصیف کرده و همین مرگ سرآغاز شروع جریانات این کتاب خواهد بود. در قسمتی از این کتاب آمده است: “مردگان هیچ وقت از ما دور نیستند، در قلب و ذهن ما هستند و در نهایت، تمام چیزی که ما را از آنها جدا می‌کند، تنها یک نفس است، دمی نهایی از هوا.”

۱۰. کتاب رمان خوشه‌های خشم

رمان خوشه‌های خشم دارای موضوعی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. این رمان محبوب توسط یک نویسنده آمریکایی به نام جان اشتاین‌بک نوشته شده است. داستان این رمان در مورد دوره زمانی در کشور آمریکا است که قحطی وجود داشت. نویسنده این کتاب در سال ۱۹۶۲ توانست با نگارش این رمان جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند.

کلام آخر

۱۰ رمانی که در بالا برای شما معرفی کردیم جز رمان‌های برتر در عصر معاصر هستند. اگر فردی اهل کتاب خواندن هستید و علاقه فراوانی به کتابخوانی دارید، مطالعه کتاب‌های بالا را به شما توصیه می‌کنیم. انتشارات نگاه معاصر کتاب‌های رمان بسیاری را برای مخاطبین به چاپ رسانده است. مخاطبین می‌توانند با توجه به سلیقه کتابخوانی خود بهترین کتاب‌ها را تهیه و مطالعه کنند. مهم‌ترین موضوع در جذب مخاطب تولید محتوا جذاب با نگارشی شیرین و دلچسب است. اگر به دنبال مطالعه رمانی باکیفیت هستنید این مورد را هرگز فراموش نکنید. کتاب خواندن یکی از لذت بخش‌ترین فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که هم می‌تواند موجب سرگرمی شود و هم به علم و دانش افراد می‌افزاید. کتابخوانی را همیشه در برنامه زندگی خود قرار دهید. امیدواریم با مطالعه کتاب‌هایی که در بالا برای شما معرفی کردیم، توانسته باشیم در خرید کتاب به شما کمک کرده باشیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5240134

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی کسب و کار کسب و کار تکنولوژی گروه خودروسازی سایپا ایتالیا آتش نشانی دندانپزشکی خدمات مشاوره لوازم خانگی قیمت خرده فروشی لوازم التحریر محیط کسب و کار ایران مشاوره حقوقی سرگرمی کتاب در سال ترین رمان معروف ترین کتاب رمان منتشر شد برای شما کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

مهرداد صدقی نویسنده مجموعه کتاب های «آبنبات» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب «آبنبات لیمویی» تا پیش از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: نسخه نهایی «آبنبات لیمویی» را اسفندماه سال گذشته به انتشارات سوره‌مهر تحویل دادم و در فرآیند انتشار قرار گرفته است.

وی افزود: در«آبنبات لیمویی» خوانندگان همچنان ماجراهای محسن را دنبال می‌کنند. محسن حالا تحصیلاتش را در دانشگاه گرگان به پایان رسانده و می‌خواهد ازدواج کند.

صدقی با اشاره به اینکه «آبنبات لیمویی» آخرین جلد از سری مجموعه آبنبات‌ها خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه داستان «آبنبات لیمویی» در روزگار کنونی می‌گذرد، فعلا قصد ندارم این مجموعه را ادامه دهم و می‌خواهم داستان‌نویسی را با ژانرهای دیگر ادامه دهم.

پیش از این، سه رمان طنز «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات دارچینی» و «آبنبات نارگیلی» از این نویسنده توسط انتشارات سوره مهر عرضه شده است.

کد خبر 6087373 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم