Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@17:34:43 GMT

محدودیت ثبت نام دانش آموزان اتباع تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۷۶۰۸

محدودیت ثبت نام دانش آموزان اتباع تکذیب شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعمال محدودیت ثبت نام دانش آموزان اتباع برای سال تحصیلی آینده را تکذیب کرد.

مهدی محمودی در تشریح آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی برای تحصیل در مدارس کشور گفت: هر ساله در ارتباط با نحوه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی تصمیماتی در کمیسیون ساماندهی اتباع اتخاذ می شود و در جهت به روز رسانی بخش نامه های سال های گذشته و هماهنگی بین دستگاه ها، شیوه نامه‌ای در این حوزه تنظیم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شیوه نامه امسال تنظیم شده و به دستگاه های مرتبط ابلاغ شده است. بر اساس مواد این شیوه نامه مشمولان ثبت نام تحصیل در مدارس کشور به دو دسته تقسیم می شوند. نخست دانش آموزان اتباع دارای مدارک معتبر همانند گذرنامه، روادید معتبر، گذرنامه خانوار که اخیرا روادید آنها تمدید شده، دفترچه پناهندگی، دفترچه اقامت، دارندگان کارت های آمایش پانزدهم یا شانزدهم، دارندگان کارت های هویت ۱۴ یا ۱۵ دارندگان برگه تردد دارای اعتبار و همچنین دارندگان دفترچه اقامت ویژه هستند.همچنین دانش آموزان اتباع خارجی فاقد مدرک که در دسته دوم قرار می گیرند با توجه به فرمان مقام معظم رهبری برای ثبت نام آنها از سال ۹۴ دستورات لازم را ابلاغ فرمودند و هر ساله ثبت نام همه آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای مثال در سال گذشته از بین ۵۲۰ هزار دانش آموزثبت نامی اتباع، ۱۸۴ هزار نفر از اتباع غیر مجاز بودند که در راستای فرمان مقام معظم رهبری در مدارس ثبت نام شده بودند. این دانش آموزان افرادی هستند که در سنوات گذشته برگه حمایت تحصیلی دریافت کردند و در مدارس ثبت نام و مشغول به تحصیل بودند.

محمودی تاکید کرد: دانش آموزانی که یکی از اعضای خانواده آنها در سال گذشته یا سال جاری برگه حمایت تحصیلی دریافت کرده و در مدارس ثبت نام کرده اند، کلاس اولی هایی که یکی از والدین آنها در طرح سرشماری سال ۹۵ یا ۹۶ شرکت کرده اند و اطلاعات آنها در سامانه موجود است. دانش آموزان دارای گذرنامه قانونی که بنابر عللی امکان تمدید روادید را نداشته اند یا دانش آموزان مادر ایرانی که تا کنون موفق به دریافت تابعیت و شناسنامه نشدند و همچنین آن دسته از فرزندان مادر ایرانی که تا کنون در وبسایت وزارت کشور مراتب ازدواج با تبعه خارجی را ثبت نکرده اند، همه این موارد بعد از تشکیل پرونده می توانند ثبت نام را انجام دهند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه دانش آموزانی که والدین آنها دارای مدرک معتبر اقامتی هستند اما به علت تفاوت نوع مدارک، تاکنون موفق به دریافت مدرک برای فرزندانشان نشده‌اند هم می توانند فرزندان خود را در مدارس ثبت نام کنند، افزود: دانش آموزانی که یکی از والدین آنها دارای مدرک معتبر است و دیگری مدرک معتبر ندارد ولی گواهی ولادت دارند و تابحال در مدرسه ثبت نام نکرده اند می توانند ثبت نام فرزند خود را انجام دهند و سایر دانش آموزان طبق مواردی که در شیوه نامه ارائه شده اگر به ادارات کل اتباع خارجی استانداری ها مراجعه کنند و تقاضا را ارائه دهند پس از بررسی در راستای فرمان مقام معظم رهبری برگه حمایت تحصیلی برای آنها صادر می شود.

به گفته وی، تعدادی از اتباع نیز فاقد اوراق هویتی یا مشکوک التبعه هستند که در چارچوب مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ بر اساس ماده ۱ این مصوبه کماکان فرمانداری ها برای معرفی این افراد جهت اخذ برگه حمایت تحصیلی اقدام می کنند؛ اما در این راستا باید دقت لازم انجام شود چرا که ممکن است در این شرایط و ظرفیت، یک سری افراد سوءاستفاده کنند و از این طریق حضور خود را قانونی جلوه دهند و یا افراد تازه ورودی به کشور وجود دارند که به صورت غیر مجاز قصد داشته باشند صرفا برگه حمایت تحصیلی بگیرند و از آن سوءاستفاده کنند.

وی ادامه داد: افرادی وجود داشتند که این برگه را اخذ کردند؛ اما در مدرسه ثبت نام نکردند و این برگه را مستمسکی در اختیار گرفتند که در کشور بمانند. لذا به ادارات کل اتباع استانداری ها اعلام شده که از بروز چنین مواردی پیشگیری کنند تا از این موضوع سوء استفاده نشود و با دریافت این برگه حمایت هویتی به خود بدهند اما افرادی که در کشور حضور دارند و فرزندانشان مشمول تحصیل هستند یعنی به سن تحصیل رسیده اند با این شیوه نامه ثبت نام آنها انجام خواهد شد.

محمودی تاکید کرد: متاسفانه چندی قبل مشاهده شد در فضای مجازی و برخی رسانه ها آگاهانه و ناآگاهانه خبری مبنی بر اینکه محدودیت هایی در ثبت نام این دانش آموزان اعمال شده است منتشر شد. همگی این موارد کذب و در راستای زیر سوال بردن زحمات و تلاش ها بوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ سال است جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان در عرصه ها و حوزه های مختلف خدمات ارائه می‌کند که از مهمترین آنها خدمات آموزشی است که بخش عمده ای از هزینه های آن را دولت جمهوری اسلامی ایران کمک می کند و بخش اندکی توسط سازمان های بین المللی پرداخت می شود. بی تردید تمام این اخبار منتشر شده سوء تفاهم و نادرست بوده است.

وی تاکید کرد: مدت زمانی که اعلام شده ثبت نام ها انجام خواهد شد. ما از ابتدای خرداد ماه پیش ثبت نام ها را در دفاتر خدمات اتباع موجود در سراسر کشور آغاز کردیم. در مکان هایی که این دفاتر وجود نداشته نیز فرمانداری ها و استانداری ها مکلف هستند این کار را انجام دهند و این موضوع تا ۲۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام دانش آموزان اتباع برگه حمایت تحصیلی مدارس ثبت نام اتباع خارجی شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: امسال برای اجرای این طرح، ۱۶ مدرسه بعنوان پایگاه مطالعاتی نوروزی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مسعود فلسفی نژاد افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح و حضور مستمر، منظم و برنامه ریزی شده در کلاس‌های جبرانی و تقویتی رشته‌های مختلف، ضمن ارتقای توان علمی خود، آماده کنکور سراسری پیش رو می‌شوند.

وی گفت: امسال طرح اعتکاف علمی مدارس در دو روش ۲۴ ساعته و ۱۱ ساعته اجرا شده و ۱۶ مدرسه‌ی در نظرگرفته شده برای این طرح با پهن کردن سفره‌های افطار و سحر در خدمت دانش آموزان هستند.

انجام مشاوره‌های تحصیلی متناسب با هر رشته و ارائه راهکار‌های مقابله با استرس برای دانش آموزان پای کنکوری، از دیگر مزیت‌های شرکت در این طرح است.

طرح اعتکاف علمی دانش آموزی از ۲۸ اسفند پارسال آغاز شده و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم)
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • (ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی