Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@07:13:57 GMT

تغییر نام تعدادی از معابر پایتخت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۷۹۴۳

تغییر نام تعدادی از معابر پایتخت

اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا با نامگذاری و تغییر نام تعدادی از معابر شهر تهران موافقت کردند. ناطقان:  در جریان سیصد و سومین جلسه شورای شهر تهران بررسی صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: به پیشنهاد ارتش، قرار شد میدان شهیدان ارتش واقع در بزرگراه بسیح را به شهیدان پدافند ارتش تغییر بدهیم و خیابان شهیدان ارتش هم به شهیدان سرباز تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدان جنگلبان هم بنا شد که بر روی میدان قائم واقع در منطقه ١ قرار بگیرد، کوچک یکم در منطقه ٦ به نام صمد بهرنگی با حفظ شماره گذاری تغییر  نام داده خواهد شد. همچنین کوچه سوم هم در خیابان حجاب به نام استاد مهدی آذریزدی با حفظ شماره گذاری نام گذاری خواهد شد.


وی افزود: کوچه پنجم مجاور خیابان حجاب به نام استاد هوشنگ مرادی کرمانی، کوچه هفتم در خیابان حجاب به نام استاد جبار باغچه بان، کوچه آزیتا در بلوار میرداماد به نام استاد رضا سیدحسینی، خیابان آناهیتا واقع در منطقه ٢ محله سعادت آباد به نام مدیا کاشی گر، خیابان ارمغان غربی حدفاصل خیابان ماندلا تا خیابان ولیعصر به نام استاد نجف دریابندری، خیابان ارمغان شرقی به نام فهیمه راستکار، خیابان حمید واقع در منطقه ١ به نام محمد زهرایی نامگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: بلوار بی نام واقع در منطقه ٥ یه نام مهندس رحمان گلزار، کوچه ششم شرقی واقع در منطقه ٢٠ به نام استاد قاسم اکبری، خیابان شاهد در منطقه ٧ یه نام سردار شهید رمضانعلی صحرایی، گذر سعیدی در منطقه ١١ به نام شهید کریم دریاباری، کوچه شریعتی در منطقه ١٨ به نام شهیدنصرت الله لک، کوچه گلستان در منطقه ١٨ یه نام شهید محمد کریم ساریخانی، خیابان میلاد در منطقه ٣ به نام سردار شهید نادر مهدوی، خیابان گل‌ها در منطقه ٢ به نام شهید احمد تنگستانی نامگذاری خواهد شد.

پس از آن با تغییر نام میدان ارتش در منطقه ۱۴ به شهیدان پدافند ارتش، میدان قائم منطقه یک به میدان جنگلبان، کوچه‌هایی به نام صمد بهرنگی، مهدی آذریزدی، هوشنگ مرادی کرمانی، جبار باغچه بان در حوالی خیابان حجاب و خیابان ارمغان غربی در منطقه ۳ به نام استاد نجف دریابندری و ارمغان شرقی به نام فهمیه راستکار، خیابان گل‌ها در منطقه ۲ به نام سردار احمد تنگستانی موافقت شد.

زهرا نژاد بهرام با تغییر نام ٢ خیابان (آزیتا و آناهیتا) مخالفت کرد و افزود: ما خانم هنرمند یا شهید نداشتیم؟

خلیل آبادی عضو دیگر شورای شهر گفت: آناهیتا اسم معبد است اگر زنان شورا از این بابت مکدر هستند عذرخواهی می‌کنیم و در جلسه بعدی جبران می‌کنیم.

نظری دیگر عضو شورای شهر تهران گفت: اگر برای خانم‌های شورا این مساله مهم و حیثیتی است لطفا پاسخ بدهند که چرا زمانی که ما نام بی بی مریم بختیاری را مطرح کردیم، رای نیاورد؟ پس بهتر است به جای اینکه بر روی اسم خانم‌ها تاکید کنید در شهرداری خانم‌های بیشتری را منصوب می‌کردید.

نژاد بهرام با اشاره به تغییر نام خیابان رزمندگان به ایلام گفت: به نظر من این اسم حرمت خاصی دارد و نباید از نام رزمندگان خرج کنیم.

نظری در واکنش به صحبت نژادبهرام گفت: تمام ایلامی‌ها رزمنده هستند و رزمندگان هم به تنهایی ٦ فراوانی دارند
منبع: ایسنا برچسب ها: معابر ، پایتخت ، تهران ، جلسه ، شورا ، نامگذاری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معابر پایتخت تهران جلسه شورا نامگذاری شورای شهر تهران واقع در منطقه نام استاد خیابان حجاب تغییر نام نام شهید خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در پایتخت اما روان

 سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – نیمه سنگین و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – بعد از جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق است. 

اون ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج بعد از آزادگان تا شیخ فضل الله، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی به سمت غرب – تا مقطع نیروی زمینی، زین الدین به غرب - شمس آباد، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک ‌است. 

سرهنگ شریفی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از از استاد معیین و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است. 

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور اجرای طرح جناغی‌ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودرو‌ها جهت ورود به رمپ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند. 

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هم اکنون ترافیک امروز از مسیر‌های غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران سنگین می‌باشد که می‌طلبد شهروندان گرامی ضمن مدیریت سفر‌های خود از تردد‌های غیر ضرور در سطح معابر پایتخت خودداری کنند . 

او از راکبین موتورسیکلت خواست بدلیل انباشت گاز‌های آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت بدلیل بیهوشی و تصادفات بدون برخورد، از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری نمایند و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد جهت تردد‌های خود در سطح شهر استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • گشت فوریت‌های اجتماعی در منطقه ۷ تهران
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت
  • حذف مزاحمان از پیاده روهای شهر | ۲۰۰ کیلومتر از پیادروهای پایتخت مناسب سازی شدند
  • هشدار پلیس راهور پایتخت: عابران پیاده شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از مهدیشهر