Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:39:46 GMT

شورای روابط خارجه در گلستان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۸۰۲۷

شورای روابط خارجه در گلستان راه‌اندازی می‌شود

ذوالفقار امیرشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: راه اندازی این شورا مورد موافقت استاندار گلستان قرار گرفته و با مشخص شدن دستگاه های عضو به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نمایندگی وزارت امور خارجه با هدف زمینه سازی گسترش روابط بین المللی گلستان و کشورهای همجوار از سال ۹۳ در گرگان مشغول فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

مطابق گزارش اخیر سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، پارسال با وجود شیوع ویروس کرونا، ۱۱۴ میلیون دلار صادرات کالا به وزن ۲۶۶ هزار تن از این استان شمالی به ۳۱ کشور از جمله کشورهای آسیای میانه  صادر شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

برچسب‌ها استان گلستان گرگان وزارت امور خارجه روابط خارجی گلستان تجارت اینچه برون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گرگان وزارت امور خارجه استان گلستان گرگان وزارت امور خارجه روابط خارجی گلستان تجارت اینچه برون اینچه برون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود

سعید گل فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری آئین غبارروبی مزار شهدای سلامت و خوشنام در سراسر استان در نخستین روز از هفته سلامت خبر داد و اظهار کرد: آئین بهره برداری از ۱۱۱ دستگاه موتور سیکلت ویژه بهورزان در استان برگزار خواهد شد که این برنامه در شهرستان‌های گرگان و گنبد به صورت متمرکز انجام می‌شود.

وی افزود: زنگ سلامت و افتتاحیه ۳۰ واحد بهداشت در مدارس استان با حضور استاندار گلستان در این هفته نواخته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علم پزشکی گلستان گفت: کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفری از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در استان که با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: آئین کلنگ زنی خانه‌های بهداشت پست دره و قرقیجق در مراوه تپه، کلنگ زنی انبار دارویی معاونت غذا ودارو، افتتاحیه پایگاه سلامت شهرک فرهنگیان کردکوی و راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در مدرسه آیت الله کاشانی گالیکش از دیگر برنامه‌ها دانشگاه علوم پزشکی گلستان محسوب می‌شود.

گل فیروزی از پیاده روی همگانی کارکنان دانشگاه، ادارات و سفیران سلامت در سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی (بهسازی و تجهیز) کلینیک دیابت در گرگان، افتتاحیه خانه بهداشت استون آباد شهرستان بندرگز، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در مدرسه آیت الله کاشانی گالیکش از جمله برنامه‌های دانشگاه در هفته سلامت است.

وی کلنگ زنی پایگاه اورژانس نگین شهر آزاد شهر، افتتاح ۶ باب زیست پزشک در شهرستان کلاله، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در مرکز خدمات جامع سلامت مالای شیخ و اجرای اردوی جهادی دانشکده دندانپزشکی در روستای ماهستان حکیم آباد علی آباد اشاره داشت و افزود: سخنرانی مدیران مراکز بهداشت در نماز جمعه و اجرای اردوی جهادی دانشکده دندانپزشکی در روستای ماهستان حکیم آباد علی آباد از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در استان گلستان است که اجرایی می‌شود.

کد خبر 6081848

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در گرگان
  • تجمع طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • گشتی در چهارشنبه بازار گرگان
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • جمهوری اسلامی ایران اکنون در قله قدرت نظامی است
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود