Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر امیرعلی سهراب‌پور، در سلسله گفت وگوهای مدوتاک سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به ارائه راه‌حل ها و پیشنهادها برای بهبود شرایط دستیاران دوره تخصص پرداخت.

وی گفت: شکل گیری صندوقی برای حمایت از رزیدنت‌ها با مشارکت فارغ التحصیلان، خیرین از راهکارهای پیشنهادی است و با بودجه اولیه‌ای با حدود ۵۰ میلیارد تومان می‌توان برای رزیدنت‌های سال چهارم یک حقوق ماهانه‌ و البته به صورت قرض در نظر گرفت که دستیاران بتوانند بعد از گذراندن طرح خود، این کمک هزینه دریافتی را به صندوق بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب پور گفت: طبیعتا خود دانشجویان به خاطر اینکه کمک‌ها را در دوران سخت رزیدنتی دریافت کرده‌اند حاضر خواهند بود که به صورت داوطلبانه مبلغی بیش از آنچه دریافت کرده‌اند را به صندوق باز گردانند تا از این طریق به سایر دستیاران دوره تخصص نیز کمک شود.

وی بر لزوم پرداخت بخشی از کارانه‌ها به دستیاران و فلوشیپ‌ها تاکید کرد و با اشاره به جلساتی که درباره مشکلات رزیدنت ها برگزار شده است گفت: در یکی از جلسات که نمایندگان مجلس و ۲۰ نفر از اعضای هیات علمی حضور داشتند، نمایندگان مجلس به علت توجیه نبودن، به دنبال کاهش حقوق اساتید دانشگاه بودند که پس از صحبت های انجام شده، این اتفاق رخ نداد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مهاجرت فارغ التحصیلان رشته های پزشکی به واسطه شرایط دشوار و بعضا ستم‌های موجود گفت: قانون اجباری در طرح‌ها، سهمیه‌ها و ... از جمله مواردی هستند که دانشجویان را دلسرد می کند.

وی گفت: به عنوان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جریان موج مهاجرت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی هستم. ما هر سه ماه یکبار، گزارشی از وضعیت دانشجویان انصرافی و افرادی که مهاجرت کرده اند دریافت و سپس آن را به وزارت بهداشت نیز ارسال می‌کنیم؛ به این ترتیب اینگونه نیست که وزارت بهداشت در جریان این امور نباشد.

سهراب پور با تاکید بر شکل گیری شورای صنفی دستیاران برای ارائه راهکار به وزارت بهداشت در خصوص مسائل مربوط به رزیدنت‌ها گفت: در بسیاری از موارد وزارت بهداشت بر لزوم یک اصل کلی آگاهی دارد اما از راه‌های منتج به آن اصل مطلع نیست، که با شکل گیری یک شورای صنفی می توان به رقم خوردن اتفاقات مثبت کمک کرد. البته قانون کار، بیمه و ... از جمله تغییراتی هستند که در این خصوص در نظر گرفته شده‌اند اما هنوز قطعی نیستند.

وی با اشاره به هشتگ‌هایی که در شبکه های اجتماعی شکل گرفته گفت: این مسائل تاثیر کوتاه مدت دارند و راه حل بلندمدت در این زمینه پیگیری وضعیت این قشر به صورت مستمر از سوی شورای صنفی دستیاران است.

کد خبر 5240243

منبع: مهر

کلیدواژه: دستیاران پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مهاجرت انتخابات 1400 وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی سیدابراهیم رئیسی آزمون کاردانی به کارشناسی ساماندهی آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی مصاحبه دکتری آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی آموزش مجازی کنکور 1400 فارغ التحصیلان وزارت بهداشت علوم پزشکی رزیدنت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل ویسی عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.

وی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

ویسی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است، گفت: نیازهای دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تأمین خواهد شد.

به گزارش مهر، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

کد خبر 6088180

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار