Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید عمادآبادی، مدیر امور برق جنوب غرب کرمان با اشاره به اینکه افزایش میانگین دما و کاهش بارندگی، لزوم توجه به مدیریت مصرف را چندین برابر می کند، گفت: رعایت اصول مدیریت مصرف به ویژه سرویس و نگهداری به موقع دستگاه‌های خنک کننده و رعایت دمای متعادل ۲۵ درجه سانتی گراد، از نکات مهم در زمینه کاهش مصرف انرژی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تشکیل تیم‌های بازرسی برای کنترل و پایش مصرف برق دستگاه‌های اجرایی از سوی امور برق جنوب غرب کرمان و ارائه گزارش هفتگی به استانداری افزود: کلیه ادارات باید به مولد برق اضطراری مجهز باشند و از این ظرفیت نیز به نحو شایسته‌ای برای کاهش بار مصرفی استان استفاده شود.

عمادآبادی با بیان اینکه بیش از ۹۷ هزار مشترک در حوزه امور جنوب غرب کرمان از نعمت برق برخوردار هستند و از صنعت برق خدمات دریافت می کنند، تصریح کرد: بیش از ۸۳ درصد مصارف شامل مشترکین خانگی، ۱۲ درصد تجاری، ۴ درصد عمومی و کمتر از یک درصد مصارف صنعتی هستند.

او  با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف برق و همکاری ادارات در پیک بار گفت: پایش مصرف برق مغازه‌ها و پاساژ‌ها و مراکز تجاری به صورت روزانه  از سوی گروه‌های نظارت و بازرسی امور برق جنوب غرب انجام می شود و در صورت تجاوز از خط قرمز مصرف، تذکر یا اخطار داده خواهد شد. 

مدیرامور برق جنوب غرب کرمان بیان کرد: از زمان شروع پیک بار و افزایش مصرف تاکنون از حدود ۵ هزار و ۵۰۰ محل مصرف با تعرفه سایر مصارف بازدید شده که حدود ۷ درصد آن‌ها مصرف غیرمتعارف داشتند که اخطار داده شده است و در صورت تداوم شرایط پر مصرف نسبت به قطع برق این مراکز اقدام می شود.

او گفت: با شهرداری منطقه سه کرمان نیز تفاهم نامه‌ای امضا شده است تا نسبت به تعدیل روشنایی پارک‌ها و بوستان‌های منطقه سه اقدام شود.

عماد آبادی با بیان اینکه ادارات و بیمارستان‌ها موظف هستند تا مولد اضطراری داشته باشند، بیان داشت: تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی بر نمودار بار مصرفی ادارات استان تاثیر گذار بود ه است. 

او گفت: ۱۸ مرکز حساس در جنوب غرب کرمان دارای مولد اضطراری یا دیزل ژنراتور هستند که با شروع فصل پیک بار تابستان از ساعت ۱۱ تا ۱۳ هر روز موظف به همکاری هستند که این مورد به طور متوسط ۳ مگاوات به کاهش پیک کمک می کند.

مدیرامور برق جنوب غرب کرمان گفت: به جایگاه‌داران گاز CNG نیز توصیه شده است که بین ساعات ۱۲ تا ۱۸ با برنامه ریزی منطقه‌ای مشخص ضمن اطلاع رسانی به مردم، به مدت ۲ ساعت که همزمان با اوج‌گیری گرما و پیک مصرف برق در استان است، کمپرسور‌های جایگاه را از مدار خارج کنند تا با مدیریت مصرف برق، در کاهش مصرف انرژی همراهی داشته باشند.

او با اشاره به استخراج غیرمجاز رمز ارز‌ها گفت: از پیک زمستان تا پایان خردادماه امسال بیش از ۱۴۷ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۱۱ محل مشکوک مصرف و یا گزارش مردمی  از سوی همکاران لوازم اندازه گیری کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

عمادآبادی از مشترکین خواست تا در صورت مشاهده هر گونه استفاده غیرمجاز از انشعاب برق برای استخراج رمزارز‌ها به سایت شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.co.ir مراجعه و دربخش گزارش تخلف رمز ارز ثبت کنند تا رسیدگی شود.

او همچنین استفاده از مولد‌های اضطراری در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن سیستم‌های روشنایی، سرمایشی و مصارف غیرضروری در پایان وقت اداری، انجام سرویس دوره‌ای تجهیزات سرمایشی و مشخص  کردن فردی به عنوان مدیر انرژی را از اهم انتظارات از دستگاه‌های اجرایی برای عبور از پیک بار تابستان سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق رمزارز مصرف برق پیک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان

رئیس علوم پزشکی جیرفت با اشاره به نواقص بسیار زیاد در حوزه درمان جنوب استان کرمان، گفت: در جنوب استان با کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی مواجه هستیم. - اخبار استانها -

علی‌اصغر خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه این دانشگاه در گستره وسیع جنوب استان کرمان به جمعیتی در حدود یک میلیون نفر خدمات‌رسانی دارد، اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که خدمات حوزه بهداشت و درمان را در بهترین شرایط و با کیفیت خوب به مردم این منطقه ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم این منطقه امسال توسعه اورژانس بیمارستان‌های کوچک جنوب استان کرمان در شهرهای قلعه‌گنج، رودبار، منوجان و کهنوج در برنامه است، افزود: طرح توسعه اورژانس قلعه‌گنج و کهنوج آماده افتتاح است که به زودی این کار انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه طرح توسعه اورژانس بیمارستان منوجان نیز به زودی افتتاح و توسعه اورژانس‌ رودبار با مقداری تاخیر انجام می‌شود، ادامه داد: تا شهریورماه تمامی طرح‌های توسعه اورژانس بیمارستانی در این شهرها به بهره‌برداری می‌رسند و به فضای فیزیکی اورژانس این بیمارستان‌ها چیزی در حدود هزار و 700 تا 2 هزار متر افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که بیمارستان عنبرآباد هر چه زودتر به مرحله افتتاح برسد، گفت: البته ممکن است که این بیمارستان امسال آماده بهره‌برداری نشود اما پیگیر هستیم که پیش از افتتاح بخش اورژانس این بیمارستان آماده خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان شود و دلگرمی را برای مردم عنبرآباد ایجاد کنیم.

خیرخواه با اشاره به اینکه در حوزه جنوب استان کرمان محرومیت‌های تاریخی و نواقص بسیار زیادی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و البته ما به دنبال این هستیم که این مشکلات را برطرف و جبران کنیم، گفت: نگاه دولت سیزدهم برای رفع محرومیت به ویژه در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در جنوب استان کرمان، گفت: برای جبران این کمبود سه بیمارستان در عنبرآباد، جیرفت و کهنوج در برنامه است که جزو مصوبات سفر استانی رئیس جمهور هم قرار دارند که حدود 600 تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های جنوب استان کرمان افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در بیمارستان‌های کوچک در کنار مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی با مشکل کمبود نیروی انسانی نیز مواجه هستیم، گفت: اگر بتوانیم نیروی انسانی مورد نیاز در جنوب استان را تامین کنیم قطعاً خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد و رضایتمندی نسبی بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تداوم بارش ها در کرمان
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان