Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان معتقد است: جامعه تخصصی صنایع‌دستی استان می‌تواند نقش مهمی در بازاریابی و ارتقای تولید و افزایش کیفیت محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان داشته باشد.

حمیدرضا دوست‌محمدی در نشست تخصصی با مؤسسان جامعه تخصصی صنایع‌دستی استان، اظهار کرد: این جامعه در واقع یک دولت کوچک و چابک و تخصصی در حوزه صنایع‌دستی است و می‌تواند کارایی بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و هماهنگی شرکت هنرمندان استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی می‌تواند از دیگر فعالیت‌های این جامعه باشد.

دوست‌محمدی بر جلوگیری از بروز حواشی در حوزه صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: جامعه تخصصی صنایع‌دستی باید فعالیت فراگیر استانی داشته باشد.

او با بیان اینکه جامعه تخصصی صنایع‌دستی از حمایت‌های همه‌جانبه اداره‌کل برخوردار خواهد بود، افزود: بیمه حوادث هنرمندان از طریق جامعه تخصصی می‌تواند پیگیری مؤثری داشته باشد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز گفت: پیگیری مسائل و مشکلات هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی استان و کمک به رونق تولیدات این حوزه از اهداف تشکیل این جامعه تخصصی است.

جعفر صفاخواه بر اهمیت انجام دقیق مراحل تشکیل، انتخاب هیات مدیره، عضوگیری و فعالیت استانی این جامعه تأکید کرد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی می‌تواند موجب رشد و پویایی بیشتر هنرمندان این عرصه در استان شود.»

به گزارش ایسنا-نمایندگان جامعه تخصصی صنایع‌دستی استان سمنان نیز در این نشست به بیان مشکلات و پیشنهادات پرداختند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی سمنان صنایع دستی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان جامعه تخصصی صنایع دستی استان اداره کل میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران نوروزی روزه‌دار پای سفره افطار علامه محمدتقی بهلول گنابادی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد از اجرای طرح ضیافت الهی، آرامش بهاری در مرقد علامه مجاهد شیخ محمدتقی بهلول گنابادی خبر داد.

حمیدرضا محمودی قوژدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مرقد علامه مجاهد شیخ محمدتقی بهلول گنابادی، هر روز با اجرای طرح ضیافت الهی، آرامش بهاری پذیرای مسافران روزه‌دار است.

وی عنوان کرد: افطار گشایی ساده به همت خیران در طول ماه مبارک رمضان، اقامه نماز جماعت در دو نوبت، قرائت قرآن کریم، اعزام مبلغ از قم (حجت‌الاسلام حاجی پور)، پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی، بیان احادیث و چگونگی سبک زندگی اسلامی و روش زندگی ساده علامه بهلول، از جمله برنامه‌های فرهنگی در محل مرقد علامه بهلول گنابادی (ره) که توسط اداره اوقاف و امور خیریه گناباد در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد تصریح کرد: این اقدام ارزشمند در راستای تکریم روزه‌داران همه روزه به میزبانی حدود ۵۰۰ نفر در محل مرقد بهلول انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امکانات فراهم شده در مرقد علامه بهلول گناباد در حاشیه جاده علاوه بر اسکان اضطراری در مواقع بحران در طول سال ویژه برنامه‌های فرهنگی برای مسافران فراهم کرده است.

محمودی قوژدی اذعان کرد: گناباد با دارا بودن ۱۸۱ اثر در فهرست آثار ملی ایران و دارا بودن هنرهای اصیل صنایع‌دستی و جاذبه‌های متعدد گردشگری در فاصله ۲۷۷ کیلومتری از مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • توجه به صنایع‌دستی و گردشگری، نیاز امروز جامعه است
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی در اشنویه
  • مسافران نوروزی روزه‌دار پای سفره افطار علامه محمدتقی بهلول گنابادی
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • یک آب انبار تاریخی عهد قاجاریه در تربت‌حیدریه کشف شد
  • استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس