Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@10:14:01 GMT

شاخص بورس در مدار صعود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۹۰۲۱

خبرگزاری آریا - شاخص کل بازار بورس امروز (یکشنبه، 30 خردادماه) در ادامه روند صعودی خود، حدود یک هزار و 691 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 163 هزار واحد رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، بخشی از ابهامات و دغدغه های سهامداران رفع شده و روند معاملات بورس، مثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برپایه معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و 214 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 50 هزار و 152 میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با 913 واحد کاهش به 369 هزار و 887 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با 586 واحد افت به 237 هزار و 538 واحد رسید.
شاخص بازار اول دو هزار و 164 واحد افت و شاخص بازار دوم 15 هزار و 72 واحد افزایش داشت.
علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و 457 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 784 واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با 744 واحد، بانک تجارت (وتجارت) با 573 واحد، پتروشیمی جم (جم) با 550 واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با 364 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 364 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با 303 واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با 186 واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با 180 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و 392 واحد، ایران خودرو (خودرو) با 622 واحد، سایپا (خساپا) با 325 واحد، بانک ملت (وبملت) با 288 واحد، کارخانجات داروپخش (دارو) با 264 واحد، بانک پارسیان (وپارس) با 260 واحد، شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان (وسخوز) با 197 واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با 164 واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با 150 واحد، کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) با 109 واحد و گروه بهمن (خبهمن) با 100 واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، امروز نماد گروه دارویی برکت (برکت)، صنعت غذایی کورش (غکورش)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، بانک تجارت (وتجارت) و ملی صنایع مس ایران (فملی) نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 167 میلیون و 570 هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و 611 میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
امروز شاخص فرابورس نیز حدود 29 واحد کاهش داشت و بر روی کانال 17 هزار و 284 واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار یک میلیارد و 334 هزار برگه سهم به ارزش 81 هزار و 305 میلیارد ریال دادوستد شد.
امروز نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه کوثر (کوثر)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه سامان (بساما)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید نیوری برق دماوند (دماوند)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پتروشیمی مارون (مارون)، پخش البرز (پخش)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، صنعتی بهپاک (بهپاک)، کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) و بیمه پاساگارد (بپاس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.
همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، گروه خارخانجات صنعتی تبرک (تبرک)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه تجارت نو (بنو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، توکاریل (توریل)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، صنعتی دوده فام (شصدف)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و بیمه دی (ودی) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شاخص فرابورس پالایش نفت بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای سه شهر در وضعیت ناسالم و تعداد ۲۱ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در هیچیک از کلان‌شهرها در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد، اما روز گذشته شهر زنجان در موقعیت آلوده (قرمز) ثبت شد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای اصفهان با شاخص ۱۱۱، مشهد با شاخص ۱۱۴ و اهواز با شاخص ۱۰۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هیچکدام از شهرها بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند.

به این ترتیب شاخص کیفیت هوا امروز در شهرهای تبریز با شاخص ۶۲، کرج با شاخص ۶۷، تهران با شاخص ۷۳، شهرکرد با شاخص ۸۴، بیرجند با شاخص ۶۴، بجنورد با شاخص ۷۶، زنجان با شاخص ۶۸، سمنان با شاخص ۷۰، قزوین با شاخص ۹۰، قم با شاخص ۵۵، کرمان با شاخص ۷۰، اراک با شاخص ۷۳، بندرعباس ۵۱ و یزد با شاخص ۵۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته سی‌ام فروردین، شهرهای تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، اهواز، سمنان، قم، سنندج، کرمانشاه، اراک و یزد، در وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای ارومیه با شاخص ۴۶، بوشهر با شاخص ۴۲، زاهدان با شاخص ۲۹، شیراز با شاخص ۳۰، سنندج با شاخص ۳۱، کرمانشاه با شاخص ۵۹ و همدان با شاخص ۳۹، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای بیرجند، مشهد، زاهدان، قزوین، کرمان و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، یاسوج، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، یاسوج، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (قرمز)، تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۱۰ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745922

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای ۳ شهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم زاهدان است
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • افت ۴۹۹۹ واحدی شاخص بورس +نقشه